$

Dolar

46,5006

Euro

52,7753

£

Sterlin

61,2580

Frank

57,2435

Gram Altın

5.969,6500

Bitcoin

2.857.745

$

Dolar

46,5006

Euro

52,7753

£

Sterlin

61,2580

Frank

57,2435

Gram Altın

5.969,6500

Bitcoin

2.857.745

Genel

Diyarbakır'daki Kürtçe okula izin çıktı

Diyarbakır'da izinsiz olduğu gerekçesiyle valilik tarafından mühürlenen Kürtçe Okul, yapılan izin başvurularının ardından yeniden açıldı. Okulun resmi statüsü şimdilik 'Eğitim Destek Evi' olarak geçiyor

07.11.2014 - 11:32
tugce
Diyarbakır'daki Kürtçe okula izin çıktı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Diyarbakır’da, belediyeler, Eğitim-Sen ve Kürdi- Der tarafından Kürtçe eğitim verilmesi için 15 Eylül’de açılan, ancak Valilik tarafından mühürlenen ve mühürleri iki kez sökülmesi nedeniyle krize neden olan Kürtçe eğitim verecek okul, yeniden eğitime başladı.

Yaklaşık 100 öğrencinin eğitim gördüğü Ferzad Kemanger İlkokulu’nda, Milli Eğitim Bakanlığı müfettişlerinin inceleme yaptığını söyleyen Kürdi-Der Genel Başkanı Sebahattin Gültekin, "Her hangi olumsuz bir yaklaşım yok. Öğrenciler ilkokulda görülmesi gereken dersler neyse onları Kürtçe görüyorlar şu anda. Milli Eğitim, bize gelen yazıda bizi özel okul statüsünde görüyor" dedi.

Diyarbakır’da 15 Eylül’de Kürtçe eğitim verileceği belirtilerek açılan ancak Valilik tarafından iki kez mühürlenip mühürleri DBP’liler tarafından sökülen merkez Bağlar İlçesi’ndeki Ferzad Kemanger İlkokulu, geçen ay yeniden eğitime başladı. Okulu açan belediyelere bağlı Eğitim Destek Evleri, Eğitim-Sen ve Kürdi-Der, hazırladıkları başvuru dosyasını Valiliğe sunması ve Milli Eğitim Bakanlığından iki müfettişin inceleme yapmasından sonra okul yeniden Kürtçe eğitime başladı. Öğrencilere 4 sınıfta ilkokulda verilmesi gereken okuma-yazma, resim, müzik, matematik ve hayat bilgisi dersleri Kürtçe verilmeye başlandı.

EĞİTİM DESTEK EVİ OLARAK DEĞERLENDİRİLDİ

Okulun Eğitim Destek Evi olarak değerlendirildiği belirtildi. Diyarbakır Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri, Kürtçe eğitim verildiği belirtilen okulun Halk Eğitim Merkezi ile yapılan protokol gereği şimdilik Eğitim Destek Evi olarak değerlendirildiği söyledi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın