SON HABERLER
Sol Ok
Sağ Ok
ANASAYFAOTOMOTİVDÜNYAGÜNDEMPOLİTİKAEKONOMİÇEVİRİGEZİSPORSAĞLIKTEKNOLOJİKÜLTÜRYAŞAMFOTOVİDEOEN
Bir müslüman olarak beni utandıran ülke...
25.5.2012 09:15:

Bir müslüman olarak beni utandıran ülke...

Güney Kore yollarına beni düşüren, nüfusunun 3’de birinin son elli yılda Hıristiyanlık dinini benimsemesi ve bu manzaranın oluşmasını sağlayan misyonerlik faaliyetleri idi.

TİMETÜRK / Emrah Eker

Güney Kore yollarına beni düşüren, nüfusunun 3’de birinin son elli yılda Hıristiyanlık dinini benimsemesi ve bu manzaranın oluşmasını sağlayan misyonerlik faaliyetleri idi.

Merak etmiştim; nasıl olur da bir toplumda 15 milyondan fazla insan Hıristiyanlaştırılır dünyanın hiçbir yerinde tecrübe edilmediği
 kadar hızlı bir şekilde. Hem de öyle bir sarılmışlar ki yeni dinlerine, Amerika’dan sonra dünyaya en çok misyoner gönderen ikinci ülke olmuşlar. Ve halen daha yılda ortalama bin Koreli misyoner farklı ülkelere göreve gitmekte.

Ama şimdi Kore’deyim ve gelmeden önceki tüm garipsemelerimin ne kadar da anlamsız olduğunu anlamış bulunmaktayım. Şuan geldiğim noktada Güney Kore hakkında garibime giden tek bir konu var. O da; %1’den daha az da olsa, Güney Koreliler’den Müslüman olanlar varmış. Nasıl oldu da Müslüman oldular bunun hayreti içerisindeyim!
***
BİZ MÜSLÜMANLAR MI, YOKSA GÜNEY KORELİLER Mİ?

Sizce hangimiz daha erdemli bir toplumu oluşturuyoruz? Biz Müslüman Türk toplumu veya diğer İslam toplumları mı, yoksa gayrimüslim Güney Kore toplumu mu?

Budizm, Konfüçyanizm, Taoizm, Hıristiyanlık ve çok sayıda yerel din. Hepsini Güney Kore’de bulabiliyorsunuz. Güney Kore toplumunun farkı da aslında tüm bu dinlerin harmonize halinin bir yaşam tarzı olarak sosyal hayatta tebarüz etmesi. Budist, Hıristiyan veya toplumun yarısına tekabül eden dinsiz kesim. Hepsinin bir ortak yanı var. Hepsinin pratik hayatta karşılığını bulduğu ortak değerleri var. Ve bu değerler günümüz dünyasının sosyal düzen açısından en erdemli toplumlarından birini meydana getirmiş.

 Ne hırsızlık var bizim ülkemizde olduğu kadar, ne sahtekârlık. Ne kavga gürültü var bizde olduğu kadar, ne cinayet ne tecavüz. Yalan söylemek bir kimsenin güvenilir olmayan ve kötü ahlaka sahip olan bir kişi olarak addedilmesi için yeterli. Öğretmeninin, çocuğu hakkında ahlaksız olduğunu belirten şikâyetlerde bulunması, utancından dolayı bir ailenin o semtten başka bir semte taşınmasına sebebiyet verebiliyor.

İnsani ilişkiler o kadar nezaket merkezli ki; mesela selamlaşmak. Herhangi bir esnaf dükkânına giriyorsunuz kasiyer veya görevli her kimse hemen güler yüzle selamlıyor sizi. Kütüphanede bir şey sormak için görevliye yaklaşıyorum önce hemen o selam veriyor. Hatta bu hafta cumaya gitmek için otobüse bindim şoför bile selamladı beni. Aklıma ise İETT’nin hazırladığı son Metrobüs reklamına yöneltilen eleştiri geldi. “Hadi her şey neyse de hangi iett şoförü yolcuyu selamlar” diyordu yorumcunun biri. Kısacası, Peygamberimizin (as)

“selamı yayınız” hadisi burada yaygın bir şekilde uygulanmakta ve belki de selamlaşmanın hikmeti olarak bu güler yüzlü insanların arasındaki muhabbet müdavim olmakta. Bir de selamlama sadece kavli bir eylem değil burada. Aynı zamanda 30-45 derece arası eğiliyorsunuz selam verirken. Ve karşı taraf da selamı alırken eğiliyor. Bu âdetin, yani küçük-büyük, yaşlı-genç ayırmaksızın bir insan huzurunda hürmeten eğilmenin (ve hatta bazen aile büyüklerine secde etmenin) Korelilerin mütevazılığında ve ayrıca inançlı olanların inandığı dinin emir ve buyruklarını yerine getirme noktasında olumlu yönde katkı sağlayıp sağlamadığı ise aklıma takılan bir soru olarak duruyor. Zira daha küçük yaştan itibaren büyüklere saygı ve itaat güçlü bir şekilde işleniyor çocuklara. Bizdeki gibi mızmız ve dediğim dedik bir çocuk göremezsiniz etrafta zırlayan. Mesela iş gereği buraya yeni gelmiş bir türk aileyle geçen bir aradaydık. Anne diyor ki, “binamızda yedi tane çocuk var ama sadece bizim huysuzun sesi çıkıyor!”

Yine bizde olmayan güzel bir haslete daha sahipler. Dakik olmaları. Korelilerle olan randevularınıza gecikmeyin. Geç kaldığınız süre kadar onları bekletiyor olacağınızdan emin olun.

Spor, hayatlarının bir parçası. Genci yaşlısı hepsi spora düşkün ve kendilerine bakıyorlar. Bizdeki gibi her yerde şişman insan görme imkânınız yok. Çok nadirattan. Allah’ın emaneti olan bedenlerine bizden çok daha iyi baktıkları kesin.

Sebebi her ne olursa olsun…

Çalışkanlıkta ise, bizle kıyaslamak abes kaçar. Bizim kadar ne yer altı ne de yerüstü zenginlikleri var. Savaş ortamından çıkalı yaklaşık elli yıl olmuş ama ekonomide dünya sıralamasında bizi sollamışlar. Tüm kullandıkları aletler ve araçlar kendi üretimleri. Buzdolaplarından tutun televizyonuna kadar çoğu alet Samsung veya bir başka “made in Korea”. Belediye otobüslerinden tutun çöp kamyonlarına kadar tüm kamu araçları Hyundai ve
görebildiğim kadarıyla özel araçlar ya Hyundai ya Kia ya da diğer bir Kore markası. Nadiren BMW gibi yabancı bir marka görebiliyorsunuz.

2011 verilerine göre Güney Kore’ye olan ihracatımız 445 milyon 150 bin dolar, Güney Kore’den olan ithalatımız ise 5 milyar 506 milyon 897 bin dolar. Kısacası Güney Kore bizden çok daha fazla çalışıyor ve bizden çok daha fazla üretiyor. O kadar fazla ki, milyar hanesini görmezden gelsek bile ithalatımız ihracatımızdan yine fazla çıkıyor.

GÜNEY KORE CENNET Mİ?

“Güney Kore’de hiç mi olumsuz bir şey yok” diye aklınıza gelebilir. Elbette günümüzün evrensel hastalıklarından Kore gençleri de nasibini alıyor. Medyanın etkisinden kim kurtulabilir. Alkol yaygın, domuz eti de yiyorlar köpek eti de. Ama son tahlilde hem bizlerden hem de şimdiye kadar hayatlarına bizzat şahit olduğum ve Müslümanların çoğunlukta olduğu dokuz ülkeden daha erdemli bir sosyal düzene sahip olduklarına şahidim. Bu durumda, bizim açımızdan Güney Korelilerin köpek eti veya domuz eti yiyor olmasının bir ehemmiyeti var mı!

Hem biz namaz kılıyoruz da, başımızı örtüyoruz da, domuz eti yemiyoruz da ne oluyor. Namazın kötülükten ve kötü olan her şeyden alıkoyuyor olması ayetle sabit. Peki ya namazımız bizi neyden alıkoyabildi şimdiye kadar ve neyden alıkoyabiliyor.

Kore’de genç kızların çoğu yarıçıplak dolaşıyor ama ayetle farz olduğu bildirilen ve yine hikmeti ayetle ortaya konan tesettürün günümüz Türkiyesi’nde “muhafazakâr Müslümanlarca” bu derece içinin boşaltılmasının ve amacından bu denli uzaklaştırılmasının yanında; mini etek giymesi konusunda dini ve (artık) kültürel bir yasaklama ve ayıplama söz konusu olmayan bir toplumda Koreli bir genç kızın bu giyim tarzını benimsemesi, bence, sözüm ona bizim mezkûr mütesettire bacıların benimsedikleri giyim tarzının yanında çok ama çok masum kalır.

BURADA BİR ÖN YARGIM KIRILDI

Bu yaşıma kadar duyduklarım ve okuduklarım “misyoner” kavramını çok itici bir hale getirmişti. Misyoner denince; bir topluma yavaş yavaş sızan, çok farklı hedef ve hesaplarını farklı formlarla kamufle eden, sinsi ve kurnazca hareket eden, özü itibari ile hiç de iyiliksever olmayan ve insanlığın iyiliğini düşünmeyen gizli misyon ve vizyonu olan bir birey veya grup aklıma geliyordu.

Şuan Presbiteryen misyonerler tarafından 1956’da kurulan bir üniversitedeyim.
 Güney Kore’ye ilk giriş yaptıkları 1884’den bu yana nasıl bir tarihi süreçten geçmişler, tüm bunun raporları bu kampüsün içindeki özel bir birim olan Linton Akademisi’nde muhafaza ediliyor. Burada yıllarını geçirmiş ve buradaki birkaç hocayla kuvvetli hukuku olan Kudret Bey ile tez danışmanım Prof. Şinasi Gündüz’ün referans mektubu sonrası “Christian Studies and Culture” departmanı başkanı Prof. Lee Dal’dan gelen kabul belgesi ile burada bulunmakta ve özel izinle tüm misyonerlik tarihi kitaplarının yanı sıra misyoner raporlarının da bulunduğu Linton Akademisi’nde çalışmalarımı yürütmekteyim. Bunları şunun için söylüyorum. 
Bu yazıda misyonerlerle ilgili yazdıklarım kulaktan dolma bilgiler değil. Bu raporlarda tüm Koreli ve dışarıdan gelen misyonerlerin belirli aralıklarla yazdıkları raporlar mevcut. Attıkları tüm adımlar ve başlarından geçen olayları merkeze raporlamışlar. Benim bu raporlardan edindiğim izlenimim işte bu yukarıda zikrettiğim misyoner algımı büyük ölçüde yıkmış durumda. 
Zira inandıkları değerleri yaymak için nice sıkıntılar çekmiş, nice zorluklarla karşılaşmışlar ve hatta öldürülenler de olmuş ama yine de misyonlarını yerine getirme adına davalarından vazgeçmemiş misyoner hayatları ile yüz yüzeyim. 
 
Bahsettiğim misyon şu her zaman duyduğumuz Amerika’nın çıkarları uğrunda ortaya konan gayretler değil. Evet, bunu kendine vazife edinen misyonerlerin varlığını inkâr etmek mümkün değil ama şundan emin olabilirsiniz ki, gücünü ve inancını dini referanslardan alan ve tüm attığı adımların karşılığını tanrılarından bekleyen, hizmet şuurunu tümüyle benimsemiş ve hayatında uygulayan misyonerlerin sayısı da oldukça fazla. Amaçlarının “Man of God” yani bizdeki karşılığı olarak Allah’ın samimi, ihlâslı bir kulu olmak olduğunu söyleyen, kendini ona adamış ve onun öğretilerini tüm dünyaya duyurmayı kendisine vazife bilen ve bu yolda başlarına gelen olumsuzlukları büyük bir tevekkülle karşılayan insanlar bunlar. Okuduğum bir raporda şöyle diyordu mesela; “Sevgili Kardeşlerim! Geçen hafta rapor gönderemediğim için üzgünüm. İki hafta önce kiliseden eve dönerken kardan dolayı buz tutan bir yerde kaydım ve düştüm. Bacağım incindi. On gündür ayağa kalkmakta zorlanıyorum. Ama bunun, benim iyiliğimi düşünen İsa Mesih’ten bir hediye olduğunu anlamış bulunmaktayım. Zira on gün boyunca daha fazla İncil okumaya fırsatım oldu…. God bless you!” Ve daha niceleri. Gerçekten hangimiz başımıza gelen musibetleri bu şekilde okuyabilecek bir tevekküle sahibiz. İncil’de bulunan bu öğreti Kur’an-ı Kerim’de bulunmuyor mu? Rabbimiz buyurmuyor mu şer gördüğümüz bir olayın hakkımızda hayırlı olabileceğini ve her daim şükredenlerden olmamız gerektiğini. Gerçekten, bizlerden çok daha dinlerine ve tanrılarına sadık, buyruklarına karşı itaatkâr olan misyonerler varmış, bunu öğrendim. Beğeniriz beğenmeyiz, hoşumuza gider gitmez ama böyle misyonerler var!

“MİSYONER OLACAĞIM!”

Bulunduğum üniversitede misyonerlerin de yetiştirildiği Hıristiyanlık Bilimleri Bölümü var. İlk geldiğim günlerde bu bölüm öğrencilerinden bir tanesi ile muhabbetimiz esnasında mezun olduktan sonra master ve doktora düşünüp düşünmediğini, düşünmüyorsa ne yapmak istediğini sordum. O da direk “Misyoner olacağım ve yurtdışına misyonerliğe gideceğim” dedi. Her ne kadar bu planı benim için sürpriz olmasa da, bunu açıkça söylemesi garibime gitti. Zira dedim ya, “misyoner” kavramı zihnimde hep olumsuz şeyler çağrıştırıyordu. Hâlbuki onların zihninde “misyonerlik” kendisi ile gurur duyulacak bir iştigal. İşte buradaki tanıştığım ve konuştuğum ve ileride misyonerlik yapmak üzere dünyanın her bir tarafına yayılacak öğrencileri, samimiyetlerini, dünya ve insanlık adına düşüncelerini, amaçlarının ne olduklarını dinledikçe, izledikçe, öğrendikçe, konuştukça “keşke bizim ilahiyat fakültelerimizde veya diğer İslami ilimlerin okutulduğu kurum ve kuruluşlarda da böyle gençler fazlaca olsa” diye geçirdim içimden. Elbette hiç yok diyemem ama Korelilerin yanında bizim ümmetin durumu, tavşanın yanında kaplumbağanın durumu gibi sanırım. Ve hiç de hikâyede anlatıldığı veya çizgi filmde resmedildiği gibi kaplumbağanın bir başarı gösterdiği de yok. Zira Yüce Allah çalışana veriyor. Televizyonun karşısında uzananlardan ne beklenebilir ki…

ARKASINDAN CEMAATİN AĞLADIĞI BİR İMAMIMIZ VAR MI?

Burada camiden fazla kiliseye gidiyorum desem yalan olmaz. Zira en yakın mescit 1,5 saatlik uzaklıkta. Dolayısıyla haftada bir Cuma günü camiye gidebiliyorken, haftanın her günü, 5-10 dakikalık mesafede, ayin düzenleyen ve İncil Dersi yapan onlarca kiliseden bir tanesine gidebilme fırsatım oluyor. Diğer yandan kampüsün içerisindeki kilisede de her Salı (İngilizce) ve Çarşamba (Korece) günleri ayin oluyor.

Öncelikle belirtmeliyim ki, inanın ayin’de, özellikle dua kısmında gözyaşı dökenlerin sayısı hiç de az değil. Sesli bir şekilde ağlayan kız öğrencileri görmenize bile gerek kalmıyor yaşadıkları duygu yoğunluğunu hissedebilmek için. Topluca ve hep bir ağızdan günahlarından tövbe ediyorlar ve bağışlanma diliyorlar. Haftalık dinledikleri vaazlar bizim cumadan cumaya birkaç kelam dinleyen Müslümanlarımızdan katbekat fazla. İncil’e ise, kesinlikle bizim Kur’an-ı Kerim’e ayırdığımız vakitten daha fazla vakit ayırıyorlar. Ayrıca katıldığım ayinlerde, başından sonuna kadar atmosfer gerçekten sıcak ve samimi idi. İstanbul’da katıldım birkaç sefer ayine ama hiç buradakiler kadar içten ve samimi gelmediler bana.

Kilise teşkilatlanmaları çok profesyonel. Yetişkin, genç ve çocuk birimleri var. En aktif olan gençlerinki. Haftalık ayinlerin haricinde İncil okuma saatleri ve daha birçok etkinlikleri var programlarında. Bahsettiğim gençler üniversitede Hıristiyanlık bölümünde okuyan gençler değil. Farklı bölümlerde okuyan ve dînî bir vecîbe olarak bu çalışmaları gerçekleştiren gençler.

Geçen hafta üniversiteden biraz uzaktaki bir kiliseye gittim. Ayin saatini öğrenmiştim önceden. Biraz erken gidip İngilizce bilen Chris Jo ile tanıştım. Üniversite’de işletme okuyormuş. Biraz muhabbetten sonra ayine geçtik. Aynı şekilde, herkesin önünde Korece İncilleri açık hem dinliyorlar hem takip ediyorlar. Bazı yerlerde hep birlikte okuyorlar. Ben de bir yandan huşularını kaçırmamaya çalışıyor diğer yandan da izliyor ve fotoğraf çekiyorum. Yan taraftan bir görevlinin yaklaştığını fark ettim. Herhalde fotoğraf çekme diyecek diye geçirdim içimden. Baktım, elindeki IPad’de İncil’in şuan okunan kısmının İngilizcesini gösteriyor. Teşekkür ettim ve ben de takip etmeye başladım.

Ayin bittikten sonra, Chris Jo, üç yıldır bu kilisede görev yapan genç bir papazın yeni görev yerine gidiyor olması sebebiyle yarım saat sonra düzenlenecek olan veda programına davet etti. Hay hay dedim. Kilisenin kafesinde diğer grup arkadaşları ile bir şeyler içiyorken, onlar bir yandan da ellerindeki kartlara genç papaza verilmek üzere hatıra yazıları yazıyorlardı. Anlattıklarına göre gerçekten çok iyi bir papazdı. Onu çok seviyorlar ve gitmesine bir o kadar üzülüyorlardı.

Vakit geldi. Büyük salonda toplandık. Yaklaşık yüz kadar genç vardı. Papaz geldi ve en ön sıraya oturttular. Gençlerin hazırladığı sürpriz slâyt gösterisini izledik. Resimler zaten başlı başına gösteriyordu genç papazın ne kadar aktif olduğunu. Dersler, geziler, grup çalışmaları, İncil okumaları ve daha onlarca aktivitenin resimleri geçti teker teker. Tabii güzel bir fon müziğiyle birlikte. Sonra gençlerden bazıları söz alarak genç papaza olan minnet duygularını ifade ettiler. Gözyaşlarını tutamayanlar oldu. Ardından genç papaza söz verdiler. Arkadaşım tercüme ediyor bir yandan. İnanın hem sözleri, hem konuşurken duygulanması ve hatta gözyaşlarını silmesi beni de duygulandırdı. Burada öğretirken ne kadar çok öğrendiğini, gençlerle bir şeyler paylaşırken ne kadar çok şey kazandığını, asıl teşekkür edilmesi gereken kimselerin siz gayretli gençler olduğunu, tek amacının “man of God” olduğunu ve bu konuda gençlerden dua beklediğini, şuan ki göreve gideceği yerin bir köy kilisesi olduğunu ve her ne kadar zor şartlar kendisini bekliyor olsa da İsa Mesih’in kendisinden daha hoşnut olacağını düşündüğü için buradan ayrılmak istediğini, yoksa buradaki herhangi bir olumsuzluktan dolayı ayrılmasının söz konusu olmadığını ve daha pek çok takdire şayan sözler söyledi. Konuşmasından sonra da herkes tek tek kucaklaşarak vedalaştı. Ve yine pek çoğu gözyaşlarını tutamadı. Ben de tebrik etmek istiyorum dedim Chris’e. Benimle gelmesini ve söyleyeceklerimi tercüme etmesini istedim. Sıra bize geldi; “Sizi, arkadaşların sizden bahsetmesiyle tanıdım. Bir Müslüman olmakla birlikte ‘man of God’ olma uğruna kendisini inandığı değerleri başka insanlara da duyurmaya adayan kişilere saygı duymaktayım. Allah’ın sizleri gerçek anlamda ‘man of God’ kılması için dua ediyor olacağım” dedim. O da bana teşekkür etti ve “May God bless you!” diye dua etti. Son olarak da kilisenin önünde hatıra fotoğrafı çekilmek üzere dışarıda toplandık. Bu esnada gençler papazı birden kollarına alıp havaya attılar.

İSLAM GÜNEY KORE’DE YAYILABİLİR Mİ?

Bu insanlara İslam’ı tanıtmak istiyorsanız; küçük yaşta çocuğunuzu Güney Kore’ye göndereceksiniz. Dillerini ana dili gibi konuşabilecek, örf ve adetlerini öğrenecek ve toplumu iyice tanıyacak. Ardından, önce yaşantısıyla sonra bulabildiği hizmet sahasındaki aktiviteleri ile İslam’ın bir temsilcisi olacak. Böyle bir yola baş koyacak genç yetiştirmek ise zamanımızda hiç kolay değil. Bırakın hizmet bilincine sahip olmayı, gündeminin başlıklarını diziler, futbol, oyun vesaire oluşturan ve neticesinde daha doğru dürüst namazını kılmayan ve İslam hakkında bir çift kelam edemeyen bir evladımız olduğu vakit hayıflanmanın, diz dövmenin hiçbir anlamı yok. Zira görünen köy kılavuz istemiyor. Aile olarak ne derece İslami bir hayat tarzı sergiliyoruz ki evlatlarımız ömürlerinin en azından bir bölümünde bu dine hizmet eden kişiler olabilme şerefine nail olsunlar.

İşte bizim yetiştiremediğimiz bu nitelikteki bir gençliğe de sahip olan Güney Kore, kendi inançlarını yayma uğruna yıllardır dünyaya binlerce misyoner göndermiş ve halen daha gönderiyor.

 İSLAM’IN YAYILMASINA ENGEL OLAN TEK ŞEY!

İslam’ın yayılması yukarıda mezkûr şekilde mümkün olabilir. Zira Hıristiyanlık hemen hemen aynı tecrübeyi yaşamış Güney Kore’de. Ama İslamiyet için artı bir engel daha var. O da elbette bizler. Biz Müslümanlar!

Yazımın ilk başında dediğim gibi, şuan buradaki bir avuç müslümanın hangi sebeple İslamiyet’i tercih ettiklerini hayret verici buluyorum. Zira burası Avrupa gibi değil. Yine zikrettiğim gibi, dinlerin harmonize hali burada genel bir ahlak ilkesi oluşturmuş ve sonucunda erdemli bir toplum meydana getirmiş. Buradan bakıldığında ise Türkiye dâhil İslam âlemi çok aşağı bir noktada. Her açıdan; toplum, siyaset, demokrasi, ekonomi, eğitim, hoşgörü, özgürlükler… Her konuda katbekat daha iyi konumdalar. Buna rağmen neden bir Koreli kalkıp İslam’ı tercih etsin ki! Zaten etmemiş de. %1’in bile altında bir kesim var Müslüman olan. Ama bir kişi de olsa merak edilecek bir durumdur Güney Kore’de Müslüman olan bir insanın durumu.

Bu manzara aslında beni Müslüman olduğumuzu deklare etmemiz noktasında düşündürmeye başladı. Nasıl olsa imanımızı açığa vurmak şeriatın uygulandığı bir devlet yapısında müslümanca muamele görmek için gerekli değil mi. Şeriatın uygulandığı bir devletin olmadığı günümüz dünyasında ve zaten laik bir devlet yapısına sahip bir ülkenin vatandaşı olarak Müslüman olduğumuzu söylemesek nasıl olur! Hiç olmazsa İslam’a hizmet edemediğimiz gibi bu dinin yayılmasında da bir engel teşkil etmemiş oluruz. Mizah yapmıyorum. Demiyor muyuz en mantıklı din, en kabul edilebilir din, en en en .. din İslam dinidir diye. Peki, niye buna rağmen İslamiyet 1400 yıldır dünyaya kendini hâkim kılamadı. Aslında ilk asırlardaki yayılışa bakıldığı takdirde şimdiye dek çoktan dünyanın baskın çoğunluğunun Müslüman olması gerekirdi. Elbette günümüzdeki bu vaziyetin başlıca nedeni İslamiyeti temsil eden biz Müslümanlarız. Zira insanlar çoğunluğu gayet tabii bir şekilde, bir dini tanıma ve tanımlandırma noktasında o dinin müntesiplerine bakmayı tercih ediyor.

O yüzden şunu unutmamak gerekir ki, şayet günümüzde Müslüman olanlar var ise, bu kesinlikle bizlere ait bir çorba kaşığı tuzu olan bir gayretin neticesi değildir. Aksine, bizden haberdar olmadıkları ve İslamiyet’i direk Kur’an-ı Kerim vesilesi ile tanıdıkları içindir. Zira bir göz atın; hidayete erenlerin çoğunluğunun hikâyesi bir şekilde Kur’an merkezli bir hidayet tecrübesinden ibarettir. Elbette bir kısmı, İslamiyet’i hakkı ile temsil edebilen Müslümanlardan etkilenerek İslamiyeti tercih etmişlerdir ancak bizlerin böyle bir temsil kabiliyetimizin olup olmadığını vicdanlarınıza bırakıyorum.

KORE SAVAŞI

Kore tarihinde bizlerle ilgili olarak, İslam’ın Kore’de yayılmasında etkili tek bir olay var o da Kore savaşında oraya giden Türk askeri. Kore Savaşına değinerek yazıyı tarih dersine çevirmek istemiyorum ama şunu belirtmeliyim ki; Kore’ye asker gönderilip gönderilmeyeceği konusu etrafında tartışmalar sürerken CHP iktidarının son Dışişleri Bakanı Necmettin Sadak’ın “...Türkiye bir tecavüze uğrarsa Kore’ye yardım etmiş diye hiç kimse bizim yardımımıza gelmez...” sözleri ile asker göndermeye karşı olduğunu ifade eden beyanı karşılık bulmamış iyi ki ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi’nde ilk defa Türkiye sınırları dışında cereyan eden bir savaşa asker göndermişiz. Gerçekten Güney Kore insanını tanıyınca bu tarihi gelişmeden dolayı bir kez daha mutlu oldum. Allah (cc), şehitlerimizin makamını Cennet eylesin!

Günümüze gelindiğinde ise, İslam’a hizmet noktasında Türkiye olarak Kore’de kurumsal anlamda ciddi bir hizmetimiz bulunmamakta. Ancak bireysel olarak Hüseyin Kırdemir isimli değerli bir büyüğümüz sekiz sene İslam Merkezi’nde olmak üzere onbeş yılı aşkın bir süredir İslam’a hizmet ediyor. Koreceyi anadili gibi konuşabilen bu değerli insan şimdiye kadar 10’dan fazla İslami eseri Kore diline kazandırmış durumda. Yine yıllarca tercüme ederek ve hazırlayarak Korece hutbeler okunmasına vesile olmuş. Şimdi ise daha etkin bir hizmet için yeni projelerini hayata geçirmeye çalışıyor. Allah kendisinden razı olsun ve kendisine muvaffakiyetler versin!

CENNETE GİRERLER Mİ?

Şimdi muhakkak birilerinin aklına bu soru gelecektir. “Bu kafirler DE Cennete girerler mi”. Ne zaman bir gayrimüslim kimsenin veya toplumun Müslümanlarda olmayan iyi ahlakından, dürüstlüğünden veya çalışkanlığından bahsedilse hemen bu soru canlanıyor zihinlerde nedense! Çünkü nasıl olsa ümmeti için yanıp tutuşan ve kıyamet sonrası “ümmetim, ümmetim” diyerek dirilecek olan bir Peygamber (as) var ve -bize göre- bizler O’na bağlı ve sadık, O’nun (as) izinden giden hakiki Müminleriz şüphesiz! İşte bu yüzden de bizim Cennete protokol zevatı olarak en önden ve kırmızı halılı VİP bölümünden gireceğimiz kesin. Ama bazen merak ediyoruz işte, mesela bu imanla şereflenmemiş zavallı gayrimüslim Güney Koreli insanların akıbeti ne olacak diye!

Şimdiye kadar bu konuya girmediğim gibi, ne şimdi burada bu konuya girecek ne de daha sonra böyle bir konuda laf sarf edeceğim. Zira hasbelkader yıllardır aldığım eğitimim bana bu ve benzeri konularda görüş beyan etmem için adamakıllı bir âlim olmam gerektiğini öğretti. Günümüzde esnaf, memur, öğretmen, doktor ve diğer bilcümle cenahtan, daha İslam’ın emirlerini beş farzdan ibaret sananların, İslam’ı bir yaşam tarzı olmaktan ziyade beş vakit namaz ve bir ay oruçla sınırlandıranların, üsve-i hasene olan Peygamber’e (as) olan saygısını, O’nun (as) sünnetini hayatına tatbik ederek göstermektense ismi zikredildiğinde elini kalbine götürmekle yetinenlerin aksine; isimlerini asırların silemediği, gecelerini gündüzlerini bu dine adamış büyük âlimler -kendi aralarında- böyle konularda konuşmaya cesaret etmişler. Önceleri her ilmin muhatabı, tartışıldığı belirli bir zaman ve zemini olurmuş. Şimdi ise kişi, zaman ve zemin sınırını ortadan kaldıran televizyonda bile böyle konular konuşulabiliyor. Müslümanlar olarak temel meselelerimizi halletmişiz de bu konular kalmış sanki.

Netice olarak şunu söyleyeyim, evet, Allah (cc) katında imansız ölen bir kimse cennete giremeyecek. Zira bu Kur’an ile sabit. Ayrıca şunu biliyorum ki sadece Müslüman anne ve babadan doğmak demek Cenneti garantilemek demek değil. Ama birilerinin veya bir toplumun cennetlik veya cehennemlik olup olmadığının kararını vermek de benim vazifem değil. Onu en iyi bilecek olan ve zamanı geldiğinde bana sormadan her bir kulunu takdir ettiği yere koyacak Zat (cc) ise zaten belli.

Ve şundan da eminim ki, O Zat (cc) ahirette beni “Ey kulum! Sen neden Güney Kore’deki insanların cennetlik veya cehennemlik olup olmadıkları hakkında bir şey söylemedin” diye hesaba çekmeyecek.

Ama hesaba çekilirken şu sözlerle muhatap olmamız muhtemel değil midir;

“Ey kulum, Müslüman olduğunu iddia ettiğin sen, nasıl oldu da İslam’a muhalif bir hayat sürdün?”
“Ey kulum, bir gayrimüslim kadar erdemli bir hayat süremeden mi karşıma geliyorsun!”
“Ey kulum, Ben, benim dinime hizmet edin ki ben de sizin yardımcınız ve veliniz olayım demiştim. Ömrün boyunca dinime ne kadar hizmet ettin?”
 “Ey kulum, inanıyorsanız üstün olanlar sizlersiniz diyerek size olmanız gereken yeri gösterdim. İnancının gereğini ne derece yerine getirdin ki şimdi seni üstün kılayım!”

“Ey kulum, sana bir Kitap gönderdim! Özel olarak, Yaratıcından sana bir Kitap geldi! Öyle bir Kitaptı ki, seni hem dünyada hem ahirette mutlu kılacaktı. Sana yazıklar olsun ki o Kitab’ı hiç merak etmedin! Sana yazıklar olsun ki o Kitab’ı hiç okuyup anlamaya çalışmadın! Sana yazıklar olsun ki o Kitab’a hiç uymadın! Sana yazıklar olsun ki dünyada hüsrana uğradın ve şimdi ahirette de hüsrana uğrayacaksın!”
Bu sözler bir masaldan mı alıntı? İşitir miyiz böyle şeyler acaba?…
PEYGAMBER’İN (as) ŞİKÂYETÇİ OLDUĞU MÜSLÜMAN!

Siz hiç Peygamberimiz’in (as) şikâyetçi olduğu Müslümanların varlığından haberdar oldunuz mu? Evet, Peygamberimizin şikâyetçi olacağı Müslümanlar olacak. Olabilir falan da değil, olacak! Günümüz Kutlu Doğum programlarının formatı nedense Peygamberimizin bu şikâyetinden bahseder nitelikte değil. Peygamber daha çok sevilsin diye hep O’nun (as) ne derece şefkat dolu olduğu, ne derece affedici olduğu ve ne derece yumuşak huylu olduğu konu bahsi oluyor sanırım. Bunların aksini iddia ediyor değilim elbette ama bu vazunasihatlerin hep müjdeleyen ayetlerden müteşekkil olması ve Peygamber’in şikâyetinden bahsetmemesi mi acaba biz Müslümanları bu derece lakayt hale getirdi. Sakın kimse “İslam hep cehennemden bahsedilerek anlatıldı, Allah hep cezalandırıcı bir hâkim gibi gösterildi” gibi bir gerekçe üretmesin zihninde, zira onu “Çocuklara İslam’ı Nasıl Anlatalım” dersiyle ilgili konuşurken söylüyorduk. Ben, biz yetişkinlerden bahsediyorum.


Haberiniz olsun Allah yakacak! Zira onlarca ayet var bunun uyarısını yapan. Ve haberiniz olsun Peygamber şikâyetçi olacak! Zira yine bunu apaçık bir şekilde Kur’an dile getiriyor;

وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَ وْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا “Peygamber der ki; Ey Rabbim! Muhakkak ki ümmetim şu Kur’an’ı (hakikatlerinin gerektirdiği gibi yaşamayı) terk etti!”(Furkan / 30)

 Tercih ettiğiniz mealden veya tefsirden bu ayeti okuyunuz isterseniz. Veya çerçeveletip yatağınızın karşısına asın ve her gece yatmadan önce bu ayeti önce okuyun sonra sorun; “Ey Allah’ın Resulü, benden şikâyetçi misin?” Sizce cevabı ne olur?

SONUÇ!

Duam o dur ki; Beni bir Müslüman olarak utandıran Güney Korelileri Allah en kısa zamanda İslam’la şereflendirsin. Belki o vakit yeryüzünde İslam’ı hakkıyla temsil eden bir toplum bulunmuş olur da İslam hakettiği en güzel şekliyle Dünya’ya tanıtılmış olur. Zira bunu bizim gerçekleştiremeyeceğimiz ortada!

Vesselam…





 


    YORUM YAZ

YORUMLAR

Aslıııı / 2.5.2015 19:06:59
cami uzak diye niye kilisede çok vakit geçiresin biraz fazla yürüyemez misin
bunu yazan kişi çaktırmadan misyonerlik yapıyorsun
mustafa kayan / 12.4.2015 18:18:01
Www.youtube.com/user/hakvedogruluk sitesindeki dinlerüstülük videosunu değerlendirin.
Çiğdem gül doğanoğlu / 22.2.2015 23:55:19
Tek kelimeyle harika bi yazı olmuş biz müslüman olarak bu güzel dinizmizi tam anlamıyla dünya ya tanıtamayacağız sizinde dediğiniz gibi islam beş vakit namaz kılmak ve bir ay oruç tutmak degil çünkü umarım ALLAH ın izniyle bi an önce bu dini güzel bir sekilde tanıyıp yaşarlar sadece koreliler için demiyorum bütün insanlar için çünkü tek kurtuluş ISLAMM
nisa nur / 5.2.2015 15:24:05
Çok güzel , açıklayıcı ve bilgilendirici bir yazı olmuş. Dogrusunuz Allah çalışana veriyor. Türkiyeden bir çok kişinin yurt dışına cıkıp dinimizi tanıtabileceğine inanıyorum ancak mevcut şartlara bakarsak bunu isteyecek insanlarımızın destegeihtiyacı var ve bu insanları destekleyecek bu insanlara mali yardımlarda bulunacak ne bir toplumumuz var ne de bir devletimiz var . Siyasi bir şey söylrmiyorum yanlış anlaşılmasın ama kimsenin umrunda olmadığını vurgulamak için söyledim.Umarım artık uyanırız
Lal Duru / 21.1.2015 01:07:11
Tek kelimeyle muhteşem bir yazıydı duygu ve düşüncelerimize tercüman olmuşsunuz sizinde yazınızda vurgulamak istediğiniz gibi her müslümanın müslümanlığını sorgulaması gerek sonsuz teşekkürler paylaşımınız için sağlıcakla kalın
seda irg / 3.1.2015 18:01:15
Biz islamiyete sımsıkı sarılsaydık Kore bizim dinimizi konuşuyor olucaktı.
Ama kendimize güvenirsek bir koreliyi neden müslüman yapmayalım
merve / 22.11.2014 19:46:34
Yazınız cok guzel olmus.. tebrik ederim.fakat ben g.korelilere cok ilgi duyuyorum yani giyinislerine falan degil konusus sekline. Falan hatta korece ogrenmeye calısıyorum ve unlulerini seviyorum. Hatta 4yıldır kore fanıyım. Yani bu yazıyı okudum tabi ders aldım ama .ben onlara ilgi dduyuyorum yinede gunah mı olur.
elfida / 4.11.2014 20:24:02
Yazınızda yerinde tespitler var .Ama bu kadar ümitsiz olmayın.Dünyanın 160 ülkesinde Türk okulları var.Hayatını bu uğurda feda eden o kadar insan var ki.Bu konuda araştırma yaparsanız bu ülkenin ne kadar yiğit evladı varmış,dersiniz.
aleyna kalakan / 19.10.2014 13:50:01
kusura bakmayın ama yazdıklarınızı dogru bulmuyorum cunku okadar musluman varkı bunları anlatıyorsunuz o kadar sefalet içinde yasayan afrıkalılar var onlar nasıl muslumanlar sunuda belıtmelıyımkı allaha inanmayan asla cennete gıremeyecektır allahın kabul etmedıgı en buyuk gun ah allaha sırk koşmaktır
Sınır / 10.9.2014 12:38:13
kip edeceğiz acaba diyerek yoruluyoruz... Cennet meselesine gelince, yazar toplumdan bahsetmiş ki benim gördüğümde o şekilde maalesef kafirler(Müslüman olmayanlar cennete gidemez) Ki kitabımız Hiristiyanlığı ve ondan önceki dinleri(Allah ın gönderdiği anlamışsınızdır) benimsemekte. İnsalarımız maalesef hatim etmek için okumakta kimse kolak kly türçe mealini okumamakta ve tabi arapça bilmemekte. Bu değildirki türkiyede müslüman yok sadece ilk dediğim gibi küçük köy harici yerler dışında görmedm..
Sınır / 10.9.2014 12:32:22
rimizi salıyoruz ve onlarda bir yol bulmaya çalışıyor. Şuanda başla lise ve üniversitelere git bi konuş görüş. Ortalama olarak değer çıkar, kaç kişi müslüman olarak yaşamakta(elhamdülillah müslümanım demek değil kuranı yaşamak) Kaç kişi içinde Allah korkusu yaşamakta başımıza bişey gelmedikçe yaşamıyoruz.(Allah affedicidir Allah affetsin diyoruz) ve gençlerimiz bu kısır döngüde Ateist oluyorlar. Çünkü toplulumuz okur yazar toplumu olmadan önce dizi toplumu oldu. Sabah akşam diziler, hangisi ta-
Sınır / 10.9.2014 12:29:08
Ama nerde bize sölenen islam'i yayın? Yapıyormuyuz, yapıyormusun, ben kendi adıma yapmıyorum sebebi ise çok basit kuran'ı süreleri sadece namaz ve oruç için okudum şu son 3 aya kadar, 3 aydan beri islam'a daha çok bağlandım. Şuanda gördüğüm yaşadıklarımdan bahsetmek gerekirse, Müslümanım diyen kişiler, mini etek, dekolte, ara sokaklar, uğuşturucu, ... daha çok sayılır gençlerimizi bilinçlendirmediğimiz için ve rahat bize tatlı geldiği için uğraşmayalım Allah'ım sen bilirsin dediğimiz için geçle-
Sınır / 10.9.2014 12:25:29
mekte. Burada yazarın dediği gibi bizim suçumuz çok büyük. Türkiye'de küçük köy harici müslümanlığı Peygamberimizin emrettiği gibi yaşayan bir toplum görmedim. Anayasa tamamen avrupa ve gittikçe o yöne kayıyor isterim ki şeriat olsun herkes özgürce yaşasın. Gelişmiş ülke konusundaki cevabına katılmıyorum çünkü Cihad etmiyoruz. Yazarın oradaki gördüğü anladığı misyonerlik bizdeki cihadla eşdeğer olduğu kanısındayım. Avusturalı adama gelirsek amerika ve avrupadaki bilimciler gibi müslüman olmuş.
Sınır / 10.9.2014 12:16:57
Betül, Öncelikle belirteyim ben bu yazıyı yazan kişi değilim, yazdıklarına kendi bilgim ve mantığımla cevap vermek istedim yanlış anlama, tartışma değil benimki doğru yolu bulma, Misyonerliğin anlamı tartışılır, Müslüman ise cihat eder o konuda sorun yok, Kore insanında gerçektende sadece iyiler yok kötülerde var her toplumda olduğu gibi, İslam'a terör derler bir yerde haklılar neden? Bir yandan şu anki suriye, Irak halini düşün Sözde müslüman ülke ve müslümanım diyenler diğer müslimanları öldür
Betül ses / 30.8.2014 23:55:08
Birde şu cennete gitme olayı varya aynı soruyu bir hırisiyan islam profösörüne sorar ben hıristiyan olduğum için cennete gidemeyecekmişim müslüman bir arkadaşım öyle dedi der.Profösör şöyle cevap verir eğer sen gerçekten hıristiyansan cennete gidersin.Şunu demek istedi gerçek hıristiyan Hz.İsa'nın peygamber olduğuna ve Allah'ın eşi ve benzeri olmadığına tek ilah oldığuna inanır böyle bir hıristiyanda islam dinini duyunca bundan sonraki yaşamını islamla devam ettirir ve cennete gider.Anlayanlara.
Betül ses / 30.8.2014 23:45:18
ve şunu farkettim öyle bir bahsediyorsunuz ki misyonerlik ve hıristiyanlıktan neredeyse göklere çıkartıp şahlandırdınız.birde öyle bir bahsediyorsunuzki Türkiye ve diğer müslümanlardan yerin dibine geçirir gibi yazık gerçekten hiç hoş tabirler kullanılmamış bazen yerlerde .kendi müslümanlığını eleştirmene bir şey demem ama bu kadar insanın müslümanlığına laf atmak hiç doğru şey değil.amacınız ney onuda anlamadım sonunda biraz islami şeyler paylaşmasanız müslüman olduğunuzdan bile şüphe edecem
Betül ses / 30.8.2014 23:38:20
yukarıda paylaşmıŞ olduğunuz Avustralyalı orta yaşlarında adam var onun nasıl müslüman olduğunu umarım biliyorsunuzdur.O saygıya değer adam birçok dini araştırdı ona islam dediler islam terör dedi sonra merak etti ve araştırdı islamın terör olmadığını öğrendi ve müslüman oldu bu müthiş bir şey kimse gidipte örneğin bir türk küçük yaşta Avustralya'ya gidip oranın dilini öğrenip bu adamın karşısına çıkıp gel sana islamı anlatayım demedi.kendisi merak etti araştırdı ve doğruyu buldu.
Betül ses / 30.8.2014 23:29:39
islama karşı olanların yanında dinleri islam olmasada çok hoşgörülü insanların olduğunu ve barışsever bir toplum olduklarını biliyorum.ve bir müslüman olarak şunu söylemek istiyorum teknoloji devi bir ülkede islamın bu derece az olması bizim suçumuz değil onlar araştırmıyorlar.islamı merak edip sorgulamıyorlar bu kadar çok gelişmiş ülke olmalarına rağmen bu çok üzücü.
Betül ses / 30.8.2014 23:19:07
ve öyle bir anlatmışsınız ki ülkede hiçbir kavga hırsızlık sahtekarlık yok hep iyi insanlar varmış gibi.Şunu açıkça belirtmek isterim ki bir Güney Kore aşığı olarak her şeyin sizin anlattığınız gibi olduğuna inanmıyorum.bir toplumda iyilerin yanında kötü insanlarda vardır.Özellikle bazı insanların islama aşırı karşı olduklarını özellikle bir kanalda yayınlanan programda peygamberimize hakaret edildiği islama terör dediklerini ve daha nice aşağılık kelimeler kullandıklarını biliyorum.
Betül ses / 30.8.2014 23:10:58
Bütün bu araştırmaları yapan ve hazırlayan kişiye sesleniyorum emeğinize sağlık İnşallah bu yazdıklarımı okursunuz bir müslüman asla misyonerlik faaliyeti yürütmez.Müslüman tebliğ faaliyeti yürütür.misyonerlik eminimki benden daha iyi biliyorsunuzdur insanları hıristiyanlıştımak için elinden geleni yapmaktır.Yani insanları hıristiyanlaştırmak için iyi ve kötü yolların hepsine başvurulur.Özelliklede kötü yollar uygulanır.Ama bir müslüman sadece tebliğ eder kötü yola asla başvurmaz.
busra demir / 21.8.2014 22:39:29
müthiş guzel bir yazıydı emeğinize sağlık
kapadokya / 17.8.2014 18:55:32
dünyadaki güç oranları para ve dinle vurmuştur insanları Osmanlı dan sonra islamın bir başşehri bile kalmamıştır neden acaba ingiltere lozan antlaşmasını 7 ay sonra bu ülkeden halifelik kalktıktan sonra imzalamıştır neden acaba parayla dinlerini satan insanlarala katliam yaptılar bunada müslim terörist dediler neden acaba bu tabuları yıkmak çok kolay değil ama bizler öğrendikce çoçuklarımıza bu olguyu verdikçe neden olmasın bizler hazırlanmış büyük bir oyunun cahil insanlarıyız
kapadokya / 17.8.2014 18:46:23
geçmişte müslümanların insana verdiği değeri gören gayri müslim toplumlar öyle bir oyun hazırladılarki müslümanlar bir daha ne biraraya toplana bildi nede terörist damgasından kurtulabildi herşey eğitimle başlar müslüman ülkeleri sömürdüler aç bıraktılar öğrenmemeleri için ellerinden geleni yaptılar herşeyi paraya bağlayıp parayla satın aldılar böyle büyük bir oyunun içinde yaşıyoruz ne kadar biliyoruz yıllarca masallar anlattılar kore amaerka sömürgaesidir ve herşey paraya bakan bir oyun.......
Hilal zor / 25.7.2014 16:06:26
ayrıca sena nur sana çok katılıyorum. islamda bir huzur bir mutluluk vardır. sen bunu tadamadığını her satırında apaçık belirtmişsin. başını örtüyorsun namaz kılıyorsun da ne mi oluyor? bunu farkedemiyorsan zaten müslüman olduğundan şüphe duymak kaçınılmaz olur.
Hilal zor / 25.7.2014 16:03:06
her şeyi anlatmışsınız. ama yorum yapmadan geçemicem. kimsenin iman seviyesini ölçmek benim üzerime vazife değil ancak nasıl bir müslüman başka bir dine sahip olan kişiye '' niye müslüman olsun ki '' diyebilir aklım almıyor. islamın verdiği bir huzur vardır. her müslümanım diyen bilemez bunu. okurken açıkcası süpheci baktım söyledikleriniz doğru olabilir müslümanlar hakkında fakat kimliğinde islam yazan her birey namaz mı kılıyor sizce?islamiyeti yaşıyor mu ki?
ayci / 18.7.2014 08:15:40
Korede yaşamis biri olarak,duygularima tercüman olmuş bir yazi. Bu konuda yazacak çok şey var elbette.Fakat yazida İslam dini kötülenmiyor, tam aksine bu yüce dini biz Müslümanlarin malesef hakkiyla yaşayamamasindan dolayi, diger dinlerin tabiri caizse prim yapmasi ve bugün bu noktalara gelmesi eleştiriliyor.Hristiyanlar her yerde dogru bildiklerini anlatirken,biz neden aynisini yapmiyoruz. Müslümanlar görevlerini lakiyla yerine getirse zaten islam yayilir
beyza / 17.7.2014 18:46:34
Suc islemek icin insanin turk yada koreli yada naska milletlerden olmasi gerekmez boyle bir ayrim yapamazsınız insanin kalbi kotuyse milleti ne olursa olsun yapacagini yapar konuyu cok carpitmissiniz
ayşe / 16.7.2014 15:19:13
Sen değil asıl biz utanmalıyız.Bu ülkede yedin ,içtin ,büyüdün ama sonuca bak.Senin gibiler yüzünden müslümanlar kötü biliniyor.Bir karar ver ve arkasında dur.Ayrıca kim demiş koreliler öpüşmüyor diye.Kim hyung joo nun tüm dizilerinde öpüşme var.Sadece odeğil aşk olan her dizide var.Bir de mezhepleri çok geniş.Dizide sevgilisini eski sevgilisini yanına çok rahat gönderebiliyor.Hem de ikisi yalnızken ve orman evindeyken.
ayşe / 16.7.2014 13:38:10
Hristiyanlık gerçekten doğru seçim.Nedenini hristiyanlık o kadar doğru ki oradakileri çok mutlu etmiş olacak ki ölüme kadar götürmüş.Kore intihar sıralamasında Dünya ikincisi.Demek ki doğru din hristiyanlık değil.Aman ha dikkat et.Yoksa sende canına kıyarsın.Ayrıca bir insan müslümanım diyorsa camiye gider.ne kadar uzakta olduğuğ farketmez.Sen misyonerliği öğrenememişsin çok belli oluyor.Diğer yorumlardan da anlaşılacağı gibi asil Türk milleti bazıları hariç dışarıdan yönetime açık değil.
aigoo / 13.7.2014 00:41:42
konserlerinde Türk bayrağı öpen türk şarkıcı gördünüz mü? ben görmedim ama o insanlar yapıyor. dizilerde türk bayrakları oluyor. buraya saçma sapan yorumlar yapmayın lütfen herkes görmek istediğini görür ama objektif olun
aigoo / 13.7.2014 00:39:26
insanları dinlerine göre ayırt edemezsiniz. böyle bir hakka sahip değilsiniz. evet ben Güney Kore fanıyım . izlediğim diziler, takip ettiğim ünlüler oldukça fazla. sizler gibi yapmıyorum ama . asla. bizde biri öldüğünde 2. günü miras işlerine odaklanıyoruz Kore'de 1 hafta ölen kişi yanlız bırakılmıyor. dizilerimize ne demeli? resmen gözümüzün önünde porno film çekiyorlar. Kore dizilerinin hiç birinde bizdeki gibi sevişme sahnesi yok. IU ailesi öpüşmesine izin vermediği için sahneyi reddetti.....
aigoo / 13.7.2014 00:33:18
çok doğru tespitler evet sonuna kadar da haklısınız. müslüman olmadıkları doğru herkes aynı dinde doğacak diye bişey yok herkes farklıdır ama şunu iyi dinleyin müslüman olarak doğmayıp daha sonra müslümanlığı seçmek ne kadar güzel bir şeydir biliyor musunuz? içki, kumar, toz, eroin.. vs. gibi şeyleri bırakıp Yaradanını tanımaya başlıyorsun. zaman geçtikçe daha çok merak edip araştırıyorsun araştırdıkça daha çok tat alıyorsun. şimdi söyleyin bakalım ramazan ayındayız ve hangi bar kapalı?
sena nur / 10.7.2014 23:05:18
'Hem biz namaz kılıyoruz da, başımızı örtüyoruz da, domuz eti yemiyoruz da ne oluyor. Namazın kötülükten ve kötü olan her şeyden alıkoyuyor olması ayetle sabit. Peki ya namazımız bizi neyden alıkoyabildi şimdiye kadar ve neyden alıkoyabiliyor'
yani şu paragrafı okuduğumda düşündüğüm ilk şey siz bir kere kendinizi vererek namaz kıldınız mı? Namaz insanı maddi manevi kötülüklerden uzaklaştırdığına inanıyorum ve gerçekten hakkıyla namaz kılanların bunu başardıklarını görüyorum...
hkk / 7.7.2014 16:11:23
Koreyi bu kadar sevdinize gore arastirmisnizdir elli yil once ingiliz orasini isgal etmisti herkes bildigi gibi kim neresini isgal edarse o onun dur tabiikide dinide dahil
hkk / 7.7.2014 15:20:34
'Onlar siyah perde arkasina saklanan ve dunyanin en masum yaratiklari olan kadinlari kullaniyorlar sehvani sekillere girierek yaptiklari baska birsey yok filmlerdeki gibi sadece on goru seninkisi maalasef sende parde arkasini goremeyenlerdensin sadece :(:(:(

hkk / 7.7.2014 15:13:30
Ozaman sen misyonerlere diyil korelilere tap kendini bu kadar akilli zannediyorsan baska missyoner memleketlerde aynj durummu bilmen gerekir 'onlarda putlardan bir sey gelmiyecegini anlamistir' okadar seviyorsan tarihinide bilmen gerekir onlari elli yil once inglizler basmisti bilki kim bir ulkeni fethettiyse o olke onun asiridir tabiiki dinide hristiyan olur 'ozaman musulmanlar fath etseydi muhakkak musulman olurlardi 'onlar parde
Aslı / 5.7.2014 19:29:36
Burada Güney Koreli insanların ne kadar iyi olduklarını hiç bilmeyen insanlar konuşmuş. Neden ''Allah müslüman olmalarını nasip etsin'' diye dua edeceğinize beddualar yağdırıyorsunuz? Siz yaratılanları yaradandan ötürü sevmeyi bilmez misiniz? Ancak kendinizi düşünün. Bu kibirle nasıl cennete gireceksiniz? Müslüman bir ailede doğduğumuz için şanslıyız. Ya Güney Kore'de gayrimüslim bir ailede doğmuş olsaydınız? O zaman islamı size tanıcak biri gerekecekti. Allah sizi ıslah etsin...
sema kaya / 26.6.2014 14:48:38
ZAVALLISIN....
Kime hizmet ettigini bilmiyorum ama ISLAM i asagilayici yazilarin herkesin dikkatini cekiyor.
2.Asla amacina ulasamazsin.Cunku Islama girmemis bir millet isterse ahlak timsali olsun ne fayda...
3.Turkiyede hakkiyla Islam yasanmiyorsa bunun sebebi senn gibi ajanlardir.

Munafiklik sadece eskiden yoktu Ya RESULALLAH! ! Senin savastigin Islami iki kelimeyle Kafirler guruhuna karsi asagiliyor.Allah seni asagilardan asagiya ceksin..!!!!!
üftade / 8.6.2014 17:36:39
Aslında bu yazıyı yazan arkadaşın haklılık payı var ben bir hukukçuyum ve bu yazıdan sonra güney koreye islamı yaymak için gideceğim zaten ailam bunu önceden beri dile getiriyordu günümüzde bakıldığı zaman hristiyanlığın fazla yayılmasının nedeni 1.olarak sömürge faaliyetleridir peki 2.olarak onuda ben söyleyeyim amerika dır.Her ne kadar bu yazıda öyle gösterilmemiş bile olsa bu böyle hiçkimse bunu inkar edemez.Yaşanan katliamların birçoğunun nedenide bu srebenitsa,filistinçeçenistan ve niceleri
gurhan / 3.6.2014 12:56:37
1_İslamiyette imam Kur'an dır cumadan cumaya iki kelime vaaza ek olarak Kur'an okuyabilirsin.
2_Cami 1 saat mesafede diye kiliseye gidilmez , ya camiye gidersin ya evini camiye çevirirsin.
3_Bir insana iyi ahlaktan önce gerekli olan özellik İMAN'dır.Yüce Rab'bin bizlere emrettiği ahlağa sahip olmadıkça herşey anlamsızdır.
Uzun lafın kısası asla amacına ulaşamayacak bir yazı ve tespitlerin doğruluğu bizi değil senin orada gördüklerini bağlar ve karşılaştırma yapmayı gerektirmez.
nuran karagöz / 1.6.2014 19:51:54
islam dinini ve ülkemizi kötüleyerek,misyonerlik yapıyorsunuz...
amacın ne / 25.5.2014 15:30:00
Bir insan ne kadar iyi ,ne kadar ahlaklı olursa olsun islamiyetin ahlakıyla ahlaklanmadıkça, yaratıcıyı tanıyıp sevgisini benimsemedikçe, onun ahlakı boş ahlak olur ve kendisine bir faydası olmaz çünkü gerçek yaratılma sebebimizi gerçekleştirmemiş olur.Aynı zaman yazıyı hiç beğenmedim eğer biraz kendi geçmişini araştırmış olsan onlardan çok daha iyi old anlardın...
nur ckr / 20.5.2014 16:34:08
bir dini yayabilmek için önce bizim uygulayıp örnek olmamız gerekiyor, yani tolumu düzeltmek için yine önce kendimizi düzetmeliyiz..
nesibe / 13.5.2014 12:31:18
Caktirmadan misyonerlik napiyorsunuz güya muslumansiniz
sema / 27.4.2014 14:10:37
İnşallah muslumanlik her yere yayilir allahin izniyle insanlar imiz çok günah işlemeden doğru yolu bulurlar inanıyorum ki güney Kore deki kardeşlerimiz de müslüman olurlar bir hadisle kapatacagim mümin müminin kardeşidir biz hepimiz kardesiz
ayşe berre / 20.4.2014 19:47:00
Öncelikle bukadar yazmak için ugraşmışsınız . Ben bi g kore hayranı olarak basta sevinsemde yazınızda bicok şeyi dogru bulmuyarom neden türkiye islami layikiyla yasamiyo bence sorunu topluma zarar veren kesimdn degilde bütün müslüman halk üzerinden degerlndrmişsiniz ayrica korelilerde yazdığınız kadar saf degil herkes neyin ne olduğunu biliyo sizin düşünveleriniz başkalarının fikirlerini degisrirmez..
zeki çelik / 18.4.2014 20:34:53
kurban olasın islama ve müslümanlara,yat kalk dua et müslüman doğmuşun,ha bu arada oradaki azda olsa müslüman topluluğa gelince az tarih bilgin olsa bunun sebebini bilirsin zaten ve ayrıca cenabı mevlam malı isteyene imanı istediğine verir,bunu unutma,ne mutlu ordaki %1 de olsa müslüman kardeşlerime
zeki çelik / 18.4.2014 19:17:37
Biz şimdiki müslüman nesiller kuranı kerime daha sıkı sarılıp,yaşamımızı kuranı kerim ve efendimiz s.a.v'in hayatını örnek alarak yaşamımızı sürdürürsek zaten islamiyet dünyada örnek din olur,
muhammet / 21.3.2014 14:35:55
bu yazıyı yazan saçmalamış sen cami her ne kadar da uzak olsa vaktinin çoğunu niye kilisede geciri
hkk / 13.3.2014 18:39:04
Kaske islamida bu kadar arastirseydin
sema / 11.3.2014 20:24:46
Yazıyı beğenerek okudum.Tesbitleriniz yerinde..
emine / 26.2.2014 13:54:54
yazdıklarının çoğu bölümüne katılmıyorum çünkü böyle başkalarından ümit bekleyeceğine kendinden başlayarak bi farklılık başlatabilirsin yok namaz kılınca noluyo gene günah işliyoruz .. yok tesettür noluyo onlar kısacık giyiyo ama sen kaç yıldır türkiyede yaşıyosun artık her tipi görmüşsündür orda kaç gün kaldın ve kimi tam olarak tanıdın da bu kadar değişik yargılara vardın emin ol Türkler bu işi yapamaz diye bişi yok .Zaten kendinden umut kesip başkalarına bel bağlamak TÜRKe yakışmaz
sena / 9.2.2014 17:19:18
milletin güney kore sevdası üzerinden oynamışsın maşallah evet ne yazıkki müslüman olupda içki içip gezen insanımız çok, dinini tam anlamıyla bilmeyende işte bu insanlar bu yazıyı okusa kafası karışır ama ben canı gönülden inandığım için Allaha hiç beni etkilemedi bile benim tek dileğim Allahım müslüman olupda dinin kurallaranı uymayanlara yardım etsin inşallah
deniz savas / 3.2.2014 15:58:07
Müslümanların tirnaginin ucu kadar olamaz kimse birinin bizi sevmesine veya koreden birinin desteğine ihtiyac duysak bize yardim etmeseler bile rabbim gorur demek istedigim kore savasi olduğunda muslumanlar nasil korenin yaninda durup onlari korumak icin savastiysa koreliler bizi sevmeseler bile saygı duymak zorundalar ama şöyle bise var korelilere türkler sorduklarindA dedikleri kardes ulke turkiyedir su konuyada deginmek istiyorum biri köpek eti yer yada yemez o kişiyi ilgendiren biseydiruu
murat tüfekçi / 27.1.2014 14:42:45
güzel bir kore yazısı tebrik ederim ama son yazındaki cümlen bence yanliş Zira bunu bizim gerçekleştiremeyeceğimiz ortada! emin ol bunu bizim ülkemiz gerçekleştirecek ALLAHIN izniyle..
esra meral / 2.1.2014 02:51:03
bu yazıyı yazan kişi % 100 misyoner bu bir iki küçük ihtimal dediği gibi müslimse ikilem arasında önce neye inanacağına karar vermeli bu yazıdan benim çıkardığım sonuç OKUYAN AMA İSLAM BİLGİSİ AZ OLAN KİŞİLERE BEYİN ALTINDAN MESAJLAR VERİP SORGULAMA NOKTASINA GETİRMEK BİLGİSİ AZ OLUN İSLAM İNSANIN ACABALARI OLACAK ben müslümanım ama mslmn olmayanlar daha müslüman Hristiyan olmuşlar bak daha iyi olmuş eğer müslüman olsalar böyle iyi olmazlardı...vs tebrik ederim amacınız belli EN HAK DİN İSLAM
hanife toprak / 28.11.2013 15:37:45
beni hayalim yararlı bir müslüman olmak ne kadar başarısızsamdabu konuda elimden geleni yapmaya çalısacağım bende g.koreyi çok seviyorum edep içinde tanıdım onları inşşş yükselir görevimi g.kore yada baska ülkelerde yapıp topluma faydalı bir müslüman olurum bunu çok istiyorum ve gerçekleştirmek için elimden geleni de yapacağım inşşşş
merve yorulmaz / 9.11.2013 12:03:25
Müsliman kardeşlerimizin orda da olması beni çok mutlu etti çok şaşırdım sorularıma cevap aldım ve çok mutlu oldum okuyunca ve resimleri inceleyince o olanlar aramen orada müsliman kalabilmek hiç kolay değil biz türkiyede olmamıza raman müslüman düşmanı olan var ve orada %1 oranından daha müslüman kardeşimiz var Allah onlara çok kolaylık versin. yazı için teşekkürler
merve yorulmaz / 9.11.2013 11:59:42
yazınızı okudum çok beğendim çok şaşırdım ve çok mutlu oldum yazının hepsini okumasamda çogunu okudum ve bu müslümam kardaşlerimizin orada olan biten her şeye ramen böyle olmaları benimde ilgimi çekti korede müslüman varmıdır diye çok merak ediyordum . önce sayfanın resimlerine bakmıştım ve müslüman bir kaç kardeşimin orda olması beni çok mutlu etti YANİ KISACAASI UTANDIM VE ÇOK MUTLU OLDUM YAZI İÇİN TEŞEKKÜKLER:)
mehmet asım / 14.10.2013 22:32:47
İslamiyet Güneş Gibidir, Üflemekle Sönmez! Gündüz Gibidir, Göz Kapamakla Gece OLmaz! Gözünü Kapayan Yalnız Kendine Gece Yapar! (Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri) İslamın geleceğini hesaplamaya çalışanlar unutmasın ki : '''Onlar ağızlarıyla Allah’ın nurunu söndürmek istiyorlar. Hâlbuki kâfirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır.''' (Saff Suresi 8. Ayeti )
Ferhat Fedakar / 9.9.2013 08:13:54
güney kore hakkında bende araştırma yaptım. güney korede sanki hiç suç işlenmiyormuş gibi notlarınız beni acıkcası şaşırtdı her ülkede olduğu gibi güney korede de suc oranları yüksek. bu konuda mevcut bilgilere ulaşabiliyorsunuz. hangi suclarda nekadar suc işlendiğinin dökümleri bilgi olarak internetde bulunuyor. lütfen daha sağduyulu olun ve sağlıklı bilgiler verin
pınar / 30.7.2013 03:05:21
Yazınızın çoğunu okudum ve anladığım kadarıyla onların yaşam tarzından olsun dininden olsun bahsedip durmuşsunuz ve neredeyse Müslümanlığı yermişsiniz.Bana çok saçma geldi siz bile ayinlerine katılıp onlardan etkileniyorsunz.Başta sizin yaymanız gerekirken Müslümanlığı hep olumsuz yönlerinden bahsediyorsunuz.Ayrıca misyonerlikmi ne çok takmışsınız.Onların Müslüman olmayışı bizim suçumuz değil ayrıca dillerini bilmiyoruz nasıl anlatabiliriz, akılları var araştırıp bulsunlar.sonuçta her imkan var.
sessiz kalma hakkını terkeden kişi / 7.7.2013 00:50:54
Yazıyı iki kere okudum eksik ve yanlışlarını en azından kendime göre seçtim, Çıkardım. Her şeyden önce insanlığın öğrenmesi gereken bir şey var: 'Ağaçta bir çürük elma buldun diye kalanından vazgeçmeyeceksin.' Dinin, ırkın, mezhebin, yaşın, cinsiyetin ne olursa olsun.. Neye veya kime inandığın senin kalbinde saf iyilik olmadığı anlamına gelmez. Sana göre onlar onlara göre sen yanlış. Bu sürer gider. Önemli olan kendi değerlerini kimseyi incitmeden savunabilmektir. Ben bunu bilir, bunu söylerim.
ece demir / 13.5.2013 14:57:08
eline koluna sağlık kardeşim ben o ülkeyi çok seviyorum yazınıda sonuna kadar okudum yorumlarıda yorumlar sanki islama küfrediyormuşsun gibi yazılmış insanların bukadarmı zihniyetleri kıt çalışıyor demeden geçemicem özür dilerim türkiye islam dini eyvallah ama kadına şiddetin alası bizde tecavüz bizde çalma çırpma bizde sen zaten bunları belirtmişsn ama yorum yapan arkadaşlarımz niyeyse bunları es geçmişler bizm ülkemizde herkes birbirini dışlıyr tek bir dinimiz olmasna rağmen bu zorunza giden.
elif emine / 14.4.2013 15:42:46
Emrah or Emrah abi çok güzel yazmışsın gerçekten. aradığım bütün soruların cevabını buldum. birçok konuda da fikrimi değiştirdi yazın tebrik ederim...
hasan / 31.3.2013 14:49:28
hristiyan olanlar niye olduklarını bile bilmiyor. çoğu can sıkıntısından, menfaatçilikten, ahlaki yozlaşmadan kaçma isteğinden, sahiplenme isteğinden vs. kiliselerde oyun oynuyorlar, jesus i love you diye toplu halde şarkılar söyleyerek kendilerini bir yere ait hissediyorlar o kadar. kore bir cennet ülkesi falan değil. kapitalizmin çok başarılı ve çok acımasız işlediği kendi özünü tüketen zavallı bir ülke o kadar. türkiyeye örnek olacağı yanları elbette var, ibretlik yanları çok daha fazla...
hasan / 31.3.2013 14:45:47
bu yazar arkadaşımızla hemfikiriz ama yazar burayı da yanlış yorumluyor. bizim tebliğ ve temsildeki başarısızlığımız kesin, yalnız bu hristiyan misyonerlerin başarılı olduğunu göstermiyor. hristiyanlık bitmiş bir din, merkezi avrupada bile inananı yok, inananlar bir aile geleneği olarak devam ettiriyor. kore ve güney afrika gibi özel bölgelerde arkalarına aldıkları siyasi destek ve sınırsız maddi güçle görünürde başarılı olmaları da hiçbir şey ifade etmiyor.
hasan / 31.3.2013 14:42:21
8. bu ülkeye islamın gelememesinin sebebi müslümanlardır. çünkü ülke islama aç. ve internet müslüman olan bir kitle var, hatta bir tanesi ile tanışmıştım. hristiyanlar abd hükümeti teşviki ile ülkede at oynatıyor. müslümanlarsa ancak açlıktan gelen bangladeşliler veya üç beş öğrenci falan. müslüman olmuş bir ingilizin bana lafı vardır. ben ne güzel islam avrupada hızla yayılıyor diyince alaycı bir bakışla islam çok ama çok yavaş yayılıyor bunun sorumlusu da müslümanlar demişti. bir tek bu konuda
hasan / 31.3.2013 14:38:29
7. hristiyanlığın veya misyonerliğin ülkeye kattığı olumlu bir şey ben göremedim. bedbahtlar için bir yaşama ümidi, uyanıklar için çıkış kapısı. koreliler zaten disiplinli ve sosyal ilişkilerde her hangibir doğu avrupa veya batı asya milleti ile karşılaştırılamayacak kadar ahlaklı. her ne kadar bu özelliklerini kaybetmeye başlasalar da hala bizden çok yukarıdalar. mesela sizi aldatmaya çalışmazlar, saygılıdırlar vs. ama bunlar hristiyanlıkla gelen şeyler değil. onların bin yıllık kültüründe var
hasan / 31.3.2013 14:27:15
5. benim odalarını kiraladığım koreli kız ve isveçli kocası misyonerlerdi. ben oradayken kızın abisi ile babası birlikte intihar etti. ikisi de hristiyandı. kızın tarafına kimse bakmadı bile. sosyal ilişkiler çok zayıf. zayıfın kafası eziliyor, yere düşene tekme atılıyor. merhamet esas alınırsa türkiye bir cennet. durum o kadar kötü ki adamların cenazesini bile isveçli misyonerler kaldırdı. devlet ve toplum sadece daha çok para daha çok menfaat peşinde. hırsızlık yok dolandırıcılık, rüşvet gırla
hasan / 31.3.2013 14:22:28
2. onlarda da tıpkı bizdeki gibi ama bizden çok daha hızlı bir yozlaşma var. koreli veya japon herhangi bir yaşlıyla konuşsanız görürsünüz.
3. ülkede türkiyeyle karşılaştırılamayacak kadar kötü bir sosyal adaletsizlik var. insanlar günde 18 saat çalışıyor, kazandıkları içkiye gidiyor.
4. ülkenin en büyük dini ateizm, her iki kişiden biri ateist. dünyada intihar oranlarının açık ara en yüksek olduğu ülke burası. suç oranları çine göre çok düşük ama bu bir kültür meselesi dinle ilgili değil.
hasan / 31.3.2013 14:17:41
bu yazıyı yazan şahsın iyi niyetinden hiç şübhem yok. bazı yazdıklarının tepki çekmesi biraz alıngınlıktan biraz da yazarın toyluğundan. 8 ayı korede olmak üzere 2,5 sene uzakdoğuda yaşamış biri olarak maalesef yazara katılamıyorum. söylediklerinin hiçbiri yanlış değil yalnız sadece görmek istediklerini işine yaradığı şekliyle görmüş ve değerlendirmiş. maddeler halinde itirazlarımı özetlemeye çalışayım.
1. güney korenin ahlak anlayışı, japonyadan, tayvandan, kuzey koreden çinden farklı değil
Kemal / 19.3.2013 16:49:41
Doğru olan çok nokta var ama, kıyaslama da ölçü yanlış, Türkiyede ki misyonerlik malesef ki kötüdür, incil arasına para sıkıştırarak Taksimde dağıtan papazlar gördük, çocukların eline para tutuşturmaktan öte değil Türkiyede misyonerlik faaliyetleri. ikinci konu ise Türkiyede gerçekten ağlatan hocalar yok denmş sizin bilmiyor olmanız yok olduğu anlamına gelmiyor ben size 20 kişi sayarım ama onlar irticacı damgası yediler bu ülkede, ben ihl mezunuyum çekmediğim eziyet kalmadı bu ülkede.
dygsl / 25.2.2013 00:47:41
hani düsunur diyor yaalçak sesle söylenen sözlere karsılık vermem o sözün sahibinde daha nice sözler vardır aynen öyle korelilerde erkejlerle kızların okulları ayrı ama onlar Allah a inanmıyor onlar biliyor saglıklı ders ortamını biz öyle yapmış olsak siizin gibi yazarlar hemen gerici etiketi yapıstırır yaa dünya bile islamı görüyorda bayragını taşıyan biz niye cahile yatıyoruz işte bunu anlamıyorm...
İzmirLee / 21.2.2013 22:52:44
Biz eskiden böylemiydik kardeşlerim. Osmanlıyı anlatan kitapları okudğumda gözlerim doluyor. Şimdi ise tamamen sapıtmışız. Herşey devlette biter. Şeriatın sadece bir kısmını uygulasak toplumsal ahlakımız, ekonomiz her yönden gelişiriz. Türkü Türk yapan İslamdır ..
beyza öztürk / 14.2.2013 15:48:32
size nereden ulaşabilirim mail adresi alabilir miyim acaba
atilla şaşmaz / 2.2.2013 18:36:39
benim türkiye söyleyecegim korelinin en iyisine güvenme
atilla şaşmaz / 2.2.2013 18:31:03
bana koreyi cennet ettin ben 8 sene yaşadım allah gördügümüz günden geri koymasın medeniyetden nasbini almamıs ülkeler uzak dogo
Sevginin Işığı / 2.2.2013 15:58:40
Çok iyi niyetli yazın için teşekkür ederim... Benim kanımca islam'ın dünyadaki ömrü en fazla 300 senedir. Bunun tek sebebi de müslümanların tavırları değil. Yeni Ahit'teki İsa'nın sözleri ile Kuran'da yazılan ayetlerin bazılarını karşılaştırmanızı dilerim: Nisa 34, Bakara 178, Azhab 50, Tevbe 5, Nisa 3 vs... Arapçasından karşılaştırmalı tercümelerine bakınız) Cariyelik, karını dövmek var. Hiç değilse bile kısasa kısas var. Acaba Koreliler kısas yapıyorlar mı ? Kuran'ın hepsi evrensel değil :(
asdfgh / 18.1.2013 19:31:47
sanki biz çok farklıyız bizim milletimize insanlarımıza bakın orda olumsuz birşey yok hatta adamlar gece bile dükkanlarını açık bırakıp gidiyorlar çünkü insanlarına bu kadar güveniyorlar biz türkler farklıyız işte farkımızı gayet iyi biliyorsunuz orda mini etek giyip kızlar dolaşsa kimse bakmaz bizim kara çarşaf giyenlere bile bakıyorlar koreye gittim biliyorum türkleri daha da iyi biliyorum...
etka / 17.1.2013 22:04:07
yaziniz gercekten biz müslümanlarin asil gayesini unuttugunu güzel bir sekilde anlatiyor.Kur'an ve Sünnet dogrultusunda bir din yasamak yerine kulaktan dolma sözlerle dinimizi yasar olduk.kimin umrundaki koredekilere Islami teblig etmek.yurt disinda kaliyorum ve kapimizi sürekli misyonerler asindiriyor.ama biz ne yasantimizla nede teblig görevimizle hicbir sekilde davamizi anlatamadik.nezaman silkinip kalkariz bilinmez.ama böyle giderse ahirette isimiz zor.zira yakamiza yapisacak cookk insan var
prfsr / 31.12.2012 14:40:41
devam-maddi destek gerekır hal boyle iken bize biraz haksızlık etmıyormusunuz???????????*
prfsr / 31.12.2012 14:39:47
devam- anlaşmalarla korunmuş ve desteklenmişlerdi.biraz adil yaklaşmak gerektigini dusunuyorum buna karşın hatalarımız yokmu tabıkı var bu sorunun koku çok derinlere varıyor bu konu öylece yazılıp korelıler şöyle bız muslumanlar boyle misyonerlerde böyle demememiz lazım geldıgımız nokta yuzyıllarca suren oryantalıst çalışmaların bı sonucudur.ama bıze duşen gorev bunlardan ders çıkarıp yapılan hataları tekrarlamadan nıtelıklı muslumanlar yetıştımektır bunun için hem kanunı duzenlemeler hemde
prfsr / 31.12.2012 14:33:05
s.a.yorumunuza katıldığım gibi katılmadıgım yonlerıde var biz muslumanların neden hırıstıyan mısyonerler kadar başarılı olamamamız mesela bırakın koreye islamı goturmeyı bızım kendı ulkemızde musluman olmamamız için çalışıyorlarbizim okumamamız gelişmememiz sosyal hayata katılmamamız için devlet eliyle yapılmış engeller varkenbız engellerı aşıp kendı ulkemızde özgurce musluman olarak yaşayamıyorken nasıl koreye islamı goturebılırız önce bu buna karşın mısyonerler devletleri tarından 1884de koru-
Koreseven / 26.12.2012 14:33:31
Öncelikle merhaba,
Ben de bu yazıyı baştan sona okudum çoğu şeyin doğru olduklarını desteklememle birlikte yanlışların da olduğunun farkına vardım. Mesela islam dinimizi biraz küçümsemişiz sanki? Hani koreli kardeslerimizin dinlerine cok bagli olduklaro dogru ama insan nereye kadar dogru olmayan bir seye baglanabilir?? Bir ikincisi öyle birileri var ki insanlari aglatan ve allah aski ve peygamber aski ile yananlar. Ama güzel bir yazi olmus ellerine saglik!
safkan / 21.9.2012 16:54:04
selamın aleyküm herkeze ,kardeşimiz burada asırlar öncesinde kalan ve benım bilgimce ALLAHIN peygamber göndermediği kabile yoktur,asya topraklarında islam kültürü vardır,her nekadar hiristiyanlık yahudilik değiştirildiysede oradada islam yarı kültürü yaşanmaktadır.hernekadar sonradan gelen putpereslık olsada inaçları. ve evet çalışmak bir karınca gibi bizlerde her evde olan karınca duası var ama karınca tarzı çalışmak yok .saygı büyük küçük tanımamak,anne baba bilmemek gittikçe büyüyn sorun...
يوسف İLGEZDİ / 6.8.2012 00:25:55
بِسْـــ ـمِ اﷲِ
Yazarın da bir kul olarak hataları olabılır ama dili dondugunce ibret alalım dıye yasadıkları hıssıyatı aktarmıs, sonuçda kuruma değil farkındaysanız övgüyü şahıslara maâl etmiş olarak değerlendırmek gerekır, tabi sunu da soylemek gereklı bazı musluman kardeslerımız hata yapma rıskını goze alıp da klişe seklınde yerleşmıs iyi yada kötü 'misyonerlik' algısını dini bilgisi yeterli olmadığı için ele almayı aklına bıle getırememiştir...Cesaretin için Tesekkurler Emrah kardeşim.....
Turk. / 3.8.2012 21:39:30
Utanmazlar siz kim musluman olmak kim turkiye aciyorum ben avrupada boyle bir sey gormedim koreler sizi sevmiyor bile bosuna ovmenize gerek yok
Mehmet E / 10.6.2012 11:20:24
Aslında olayı tersten okumuş. Bu gerçeği Mehmet Akif bir mısrada anlatmıştı: Misyonerler yeri göğü devretmekteler. Bilmem ki bizim ulamâ vehy-i ilahi mi bekler.
Yalnız takdir ederken duygusal olarak da hoşnutluk arzedecek cümleler yazının amacına hizmet etmekten öte yazanı karşı tarafın safına yerleştirmiş bazı yorumculara göre. Ama yazarı çok yakından tanıyan biri olarak şunu söyleye bilirim ki o da Allah için bu çabaları sarf eden bizi uyandırmaya çalışan birisi...
Kalın Sağlıcakla...
zencefil / 30.5.2012 02:11:18
Yazarin, tesettürlü bayanlari (yazarin istedigi gibi örtünmüyorlar diye) koredeki 'yari ciplak' bayanlarla bir tutmasi haksizlik ve asiriya gitmek, cüsss diyorum! 'cüs'ün icerigini acikladigim 2 yorum yazmistim! yorumlarimi yayimlamamissiniz, cifte standartci TIMETUrk!!!
dâi / 26.5.2012 12:01:46
yorumlara baktığım zaman aslında Emrah kardeşin ne demek istediklerinin tam olarak anlaşılmadığını gördüm... belkide yazarın vurgusundan veya başka bir şeyden kaynaklanıyordun... yazının sonundaki Ayet-i kerimeye bakıldığı zaman, yazarın daha doğrusu bu dini bize tebliğ eden Resulun neden şikayetçi olduğunu ve bizim de aslında bu şikayetten payımız olduğunu anlarız...
SIDDIK / 26.5.2012 01:47:42
Yazarın bizleri eleştirip muhasebeye çağırması güzel olmuş ama misyonerler hakkındaki hüsn-ü zan dolu kanaatlerini belirtirken kantarın topuzunu kaçırmış. Hristiyanlığı yaymak için çaba sarfeden misyonerleri bize 'a bak adamlar bizim bildiğimiz gibi değilmiş' türünden bahsetmesi hoş olmamış. Misyonerler tahrif edilmiş bir dine çağırırken, insanları zulme davet ederken hangi yöntemi kullanırsa kullansın bir müslümana nasıl olursa olsun onları övmek yakışmaz. Kantar ve topuz meselesine dikkat...
turgut / 25.5.2012 22:19:52
yazıyı sonuna kadar okuduktan sonra sıra yorumlara gelmişti. yorumları da okuyunca keşke dedim içimden ' hiç okumasaydım bu yazıyı... '
muadh / 25.5.2012 20:09:17
çok yanlış bir yazı olmuş.ama doğru bir yanı var beyefendi müslümanlardan utanmış haklı islamı anlayamayan ve buna benzer yazılar yazabilecek çok sayıda insan var müslüman dünyada
yusuf bhai / 25.5.2012 16:36:05
güzel bir yazı olmuş.Allah o insanları, sahip oldukları güzel ahlaklarında daim kılsın...insana yakışanda bu değil mi.
TROY-G.KORE-Herşey Göründüğü Gibi Değil / 25.5.2012 16:11:21
VE FİNAL : G.Korede 3-5 ay kalın.Hayatın amacının PARA ve çok yaşamak olduğunu,ilişkilerin sentetiklik seviyesinin çok yüksek olduğunu,iş-içki arasında hayatların yaşandığını çok net görürsünüz.
ZAten 3-5 ay kalan biri ardına bakmadan Türkiye'ye gelecektir.Kendi insanımız kendi toprağımız gibisi yok.Yaşadım ve gördüm.
Sağlıcakla,
Hristiyan Gazete / 25.5.2012 16:09:44
İlk kez Türk medyasında misyonerler hakkında olumlu bir haber gördük, şaşırdık, tebrik etmek istedik. Rab sizi bereketlesin Emrah kardeşim.
ali çın / 25.5.2012 11:19:59
ne güzel bir yazı elinize sağlık. fakat tez danışmanım demişsiniz. peki konunuz nedir. sürekli dinler tarihi ile ilgilenesim var bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
ibrahim KOÇ / 25.5.2012 11:04:17
Emrah dostum yazını heyecanla okudum tebrik ediyorum,tesbitler yerinde maşallah.Bu seferinde karşılaşamadık ama:)
Foto Galeriler Videolar Günün Özeti
TİMETÜRK SON HABERLER
ÇOK OKUNANLAR
TİMETÜRK AJANS HABERLERİ
SON YORUMLANANLAR