$

Dolar

46,5200

Euro

53,0387

£

Sterlin

61,5893

Frank

57,4676

Gram Altın

6.035,8900

Bitcoin

2.764.229

$

Dolar

46,5200

Euro

53,0387

£

Sterlin

61,5893

Frank

57,4676

Gram Altın

6.035,8900

Bitcoin

2.764.229

Genel

Elbistan'da 15 vatandaş organ bağışı için müracaat etti

Her yıl Kasım ayında kutlanan Organ Bağışı Haftası nedeniyle yapılan etkinlikler ve propagandadan etkilenen vatandaşlar, organ bağışı için

01.12.2010 - 11:51
cihan_
Elbistan'da 15 vatandaş organ bağışı için müracaat etti
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Her yıl Kasım ayında kutlanan Organ Bağışı Haftası nedeniyle yapılan etkinlikler ve propagandadan etkilenen vatandaşlar, organ bağışı için sağlık kuruluşlarına başvuruyor. Elbistan'da 15 kişi, organ bağışlamak için Devlet Hastanesi'ne müracaat etti.

Organ bağışı konusunda toplumun bilinçlendirilmesi adına yapılan propaganda çalışmaları olumlu sonuçlar veriyor. Konu ile ilgili açıklamada bulunan Elbistan Devlet Hastanesi Organ ve Doku Kaynağı Merkezi Koordinatör Hekimi Dr. Hüseyin Kıral, 15 kişinin servise kadar gelerek organ bağışı yapmak istediğini söyledi.

Kıral, "Elbistan, Türkiye genelinde olduğu gibi organ bağışı konusunda bazı engelleri aşmak durumunda. Halen organ bağışının ehemmiyetini kavrayamayan insanlar bağış konusunda duyarlı davranmıyor. Organ Bağışı Haftası dolayısıyla düzenlenen etkinlikler, seminerler ve afişlerden etkilenen insanlardan 15'i bize gelerek organ bağışında bulundular. Yeterli mi? Elbette değil. Çünkü Avrupa'da yüzde 80'lerde ise bağış oranı, bizde yüzde 20'lerde. İran'da diyaliz olayı ortadan kalkmış durumda. Devlet organ bağışı konusunda teşvik edici bir politika izliyor. Ancak yapılan çalışmalar ve bilinçlendirme organizasyonları güzel neticeler veriyor." ifadesini kullandı.

Devlet Hastanesi Diyaliz Ünitesi'ne gelen 39 böbrek hastası olduğunu anlatan Kıral, hastane dışında özel firmalarda diyalize giren hasta sayısının toplamda 60'ı geçtiğini düşündüğünü ifade etti. Kıral, şöyle dedi: "Bu demektir ki sadece böbrek nakli bekleyen kişi sayısı Elbistan'da 100'e yakın. Bunun dışında Karaciğer, Kalp ya da doku nakli bekleyenler bu sayıya dahil değil. Organ nakli yapılmış ve hayatı kurtulmuş insanlar toplumda gönüllü elçilik yapıyorlar. Bizim toplumumuzda organ naklinin helal olup olmadığı konusunda şüpheler var. Öldükten sonra bedeninin parçalanacağını düşünen insanlar var. Bunlar yanlış bilgilendirmelerdir. Elbistanlı olan Meryem Biçer'e böbrek nakli yapıldı. Ona uygun böbrek Antalya'da bir kaza sonucu vefat eden 13 yaşında birinde bulundu. Ancak ikinci nakil sonrası normal yaşamına başladı. Biz toplum olarak organ bağışının önemini iyi kavramalı ve yaşamımızı ona göre şekillendirmeliyiz. Bizde ölen her 50 kişiden belki 5'i organını bağışlıyor. Avrupa'da ölen her 50 kişiden 45'i organını bağışlayıp başka insanların yaşamasına sebep olabiliyor."

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın