Timeturk: Haber, Timeturk Haber, HABER, Günün haberleri, yorum, spor, ekonomi, politika, sanat, sinema

  • DOLAR 2.15
  • EURO 2.84
  • ALTIN 89,15

'Allah rızası için Müslüman olan tek kavim...'

Barış ve Demokrasi Partisi (BDP) Diyarbakır Milletvekili Altan Tan; Türklerin, Arapların ve İranlıların İslamı çıkarları doğrultusunda kullandığını, Ortadoğu'da Allah rızası için Müslüman olan tek kavmin Kürtler olduğunu ifade etti.

Diyarbakır'da bir dergi tarafından düzenlenen çok sayıda Kürt yazar, siyasetçi ve bilim adamının katıldığı 2 günlük 'Uluslararası Din, Dil ve Kimlik Sempozyumu'nun bugün öğleden sonraki bölümünde moderatörlük yapan BDP Diyarbakır Milletvekili Altan, Kürt halkının Allah rızası için Müslüman olan tek kavim olduğunu iddia etti.

Türklerin, Arapların, İranlıların uzunca bir müddet dini siyasi amaçları için kullandığını savunan Tan, "Ortadoğu'da dini, İslam'ı çıkarlarına alet etmeden İslami tabirle Allah rızası için Müslüman olan tek kavimdir. Çünkü diğer bütün kavimler Türkler, Araplar, İranlılar uzunca bir müddet dini siyasi iktidarlarına alet ettiler. Bununla da milli çıkarlarıyla dini iç içe vererek farklı bir sentez ve farklı bir siyasal yapı oluşturdular. Bundan da İslam ümmeti rahat etmedi. Şimdi bazen lafı çok doğru söylediğiniz vakit biraz acı geliyor insana. Diyorlar ki bu laf doğru olsa bile bunu niye böyle kör parmağın kör gözüne söylüyorsun? Fakat söylemediğin vakit de meramını ifade edemiyorsun." diye konuştu.

TAN, OSMANLI'NIN AMACININ İLAY-I KELİMETULLAH OLMADIĞINI İDDİA ETTİ
Osmanlı İmparatorluğu'nun 622 yıllık döneminin 500 yılını Avrupa'da geçirdiğini dile getiren Tan, "Osmanlı devleti İstanbul'dan önce başkenti Edirne'ydi. Bir Avrupa devletiydi. Topraklarının büyük bir kısmı da Yavuz dönemine kadar Avrupa'daydı. Ama bugün İstanbul'un 200 kilometre ötesinde yok. Bakın 200 kilometre. Edirne'den o yanı yok. Bundan ders almak lazım. Eğer bir ilim, irfan, tebliğ, irşat hakikaten anlatıldığı gibi bir İlah-i Kelimetullah olsaydı tacirlerin ve isimsiz kahramanların, Sufilerin isimleri ucu Endonezya'da Malezya'da çıktı. Siz 500 yılda İstanbul'dan 200 kilometre öteye gidemediniz, kalamadınız. Kalamazlar da. Bunlardan da ders almak lazım." ifadelerini kullandı.
  • YORUM YAZIN
  • İÇERİĞİ YAZDIRIN

YORUMLAR

sensizolmaz / 22.09.2013 21:28:50
yıllarca alemi islama hizmet etmiş osmanoğullarına azıcık saygı göster. yazık yazık... boşnak denen millet nedir sorarım sana soysuz... müslüman olan slavlardır. oralara giden senin dedenmiydi.
mecit yılmaz / 22.09.2013 19:35:20
bir kere kürt ırkçılığı yapıyorsun bu islami DEĞİL SİYASİ MENFAATÇİLİKTİR ayrıca bediüzzaman hazretlerinin TÜRK ler hakkındaki kanaatleri ve açıklamaları nı okuyup ders alsan biraz daha adam olursun türkiye de TÜRK KÜRT ayrımı sizin gibi siyasi menfaat çilerden başkasında yoktur bırakın artık ucuz kahramanlığı SAHTEKARLIĞI ŞEREFSİZLİĞİ
mahmut / 22.09.2013 16:50:44
abdurahim çokgörür ve ne hazindir ki müslüman türklerin ekseriuyetin idrak alanı. bakın ve gülün
abdussamed / 22.09.2013 16:22:44
Behey irfan yoksunu kimse...

İlah-i kelimetullah değil: i'lai-i kelimetullah,
üzerinde oynadığın kavramların önce bir sözlükten doğru okunuşunu öğren,
Millete tarih dersi vermeden önce...

İşte sen Osmanlının o İim ve İrfan geleneğinden o kadar yoksunsun ki...

Osmanlıca bir kelime edeyim dedin onu da eline yüzüne bulaştırdın.

Osmanlı bu gün hala arnavutlukta hala bosnada , hala balkanların bir çok yerinde...
ömer / 22.09.2013 16:11:30
Altan Tan'ın kendisinin de tabi olduğu kürt terör örgütü İslamiyete çok iyi hizmet ediyor. Bu tür radikal, polemikçi müslümanlarla tartışmamak hak adına daha doğrudur. Bunları polemiklerle ikna edemezsiniz, çünkü yürekleri ikna olmamış. Yüreği ikna olmayan kimseyi ise Allah'ın dinine razı etmek mümkün değildir. Onlare en iyisi 'selam....' deyin.
muhammed trhn / 22.09.2013 16:11:05
Kanimca burada kast edilen kurtlerin siyaset adina herhangi bir sekilde dini kullanmamis olmalaridir. Zira bu da kurtlerin devletlesememis olmasinin bir sonucu olarak gorulebilir. Koru korune elestirmek dogru degil. Insanlari tekfir etmek ne de kolay. vesselam.
halil kolan / 22.09.2013 16:10:19
bu adamin asiri bir Kurt milliyetcisi oldugu belli oluyor...bi de kuyruk acisida cabasi..
kenan ilhan şimşek / 22.09.2013 14:58:14
Ben, herşeyden evvel Müslümanım ve Kürdistan'da dünyaya geldim. Fakat, Türklere hizmet ettim ve yüzde doksan dokuz menfaatli hizmetim Türklere olmuş ve en çok hayatım Türkler içinde geçmiş ve en sadık ve en hâlis kardeşlerim Türklerden çıkmış ve İslâmiyet ordularının en kahramanı Türkler olduğundan, meslek-i Kur'aniyem cihetiyle, her milletten ziyade Türkleri sevmek ve taraftar olmak kudsî hizmetimin muktezası olduğundan.

Müslüman kürtlerin ve türklerin ölçüleri bu.ya sizin ölçünüz nedir?

bürokrat / 22.09.2013 14:49:04
şu anki müslümanlığınız bile şüpheli.islamın yasakladığı ne varsa hepsi sizde.kan davası sizde,tecavüz sizde,vatana ihanet sizde,yediği tabağı pislemek sizde,zerdüştlük sizde...
kenan ilhan şimşek / 22.09.2013 14:42:50
bir dindar, müttaki Türk'ü, lâkayd çok Kürdlere tercih eden, hattâ mahkemede Hâfız Ali gibi kuvvetli imanı bulunan Türk kardeşlerini, yüz Kürd'e değiştirmediğini isbat eden (S.N-tarihçe-i Hayat) Aynı ölçü tüm müslümanlar için geçerlidir .En has talebeleri türk.

Müslümanlar bu ölçüye Uygun hareker eder... Ya siz bu ölçüyü nereye koyacaksınız ?Eleştirdikleriniz Kadar İSLAMA HİZMET VE TARAFTARLIĞINIZ VARMI ? neye hizmet ediyorsunuz ? ne ile hizmet ediyorsunuz ? ne için hizmet ediyorsunuz?
kenan ilhan şimşek / 22.09.2013 13:56:39
2/2 Acaba İslâmiyetsiz iman, medar-ı necat olabilir mi?

Elcevab: İmansız İslâmiyet, sebeb-i necat olmadığı gibi; İslâmiyetsiz iman da medar-ı necat olamaz. (9.mektup/mektubat/Risale-i nur külliyatı)

Bu eserlerde Malum mevzu hakkında islami ölçülere Uygun beyanatlar mevcuddur..

Ahiret gibi dünya saadeti dahi imanda , İslamiyette , Allaha abd ve asker olmaktadır.. İslami ölçülerden daha mükemmelide yoktur.. Yeterki doğru islamiyet doğru anlaşılıp doğru tatbik edilsin..
akademisyen / 22.09.2013 13:52:25
Dava arkadaşın osman baydemirin başbakana bir sözü vardı hani. Sana da ondan olsun işte
YAVUZ SELİM / 22.09.2013 13:52:09
İSLAM ADINA IRKÇILIK HA! SEN ZEDÜŞLÜKLE İLGİLİ TEK KELİME ETME ''KÜRTLERİN DİNİ ZERDÜŞLÜKTÜR.'' DİYENLERE HİÇBİR SÖZÜN OLMASIN, ALTAN TAN SENDEN SAP BİLE OLMAZ, OLSA OLSA NALINCI KESERİ OLUR, ÇÜNKÜ SEÇİMLER GELDİ ÇATTI, MÜSLÜMAN KÜRTLERİN OY'UNA İHTİYACIN VAR
kenan ilhan şimşek / 22.09.2013 13:43:30
1/2 İslâmiyet, iltizamdır; iman, iz'andır. Tabir-i diğerle: İslâmiyet, hakka tarafgirlik ve teslim ve inkıyaddır; iman ise, hakkı kabul ve tasdiktir. Eskide bazı dinsizleri gördüm ki: Ahkâm-ı Kur'aniyeye şiddetli tarafgirlik gösteriyorlardı. Demek o dinsiz, bir cihette hakkın iltizamıyla İslâmiyete mazhardı; 'dinsiz bir müslüman' denilirdi. Sonra bazı mü'minleri gördüm ki; ahkâm-ı Kur'aniyeye tarafgirlik göstermiyorlar, iltizam etmiyorlar.. 'gayr-ı müslim bir mü'min' tabirine mazhar oluyorlar.
urfa / 22.09.2013 13:01:22
tabi işine gelmedi ALTAN TAN'a TÜRKLER VE KÜRTLER'in islama hizmet edeceklerini kanın duracağı tüm insanlığın huzura kavuşacağını adaleti sağlayacaklarından korkmasındadır...ALLAH ıslah etsin BDP zihnniyetini sabah namazına giden bir imamı sırtından vurmak...
memed / 22.09.2013 12:58:05
altan tan bunu turklere solemis olsaydi kurtler altan tan i dislardi politika insana neler yaptiriyor goren varmi altan tan in namaz kildigini secimler yaklasiyor kurtara bilmek icin dini kullaniyor
Ali / 22.09.2013 12:48:38
bu ırkçıyı muhattab almak bile seviyesine inmek bile doğru değil zira islam adına ırkçılık yapan bir adam kurandan ve iislam akidesinden nasibini almayan bir zavallının acak bu kadar saçmalayabilir ALLAH hidayet versin
ibrahim geçer / 22.09.2013 12:41:03
Bu adam makam uğruna bir numaralı kürt ırkçısı olmuş çıkmış.
ABDULLAH ERDOĞAN / 22.09.2013 11:38:02
altan tan hakında musbet düşünüyordum ama kavmiyetçilik kötü bir hastalık insanlara bu hastalık bulaştımı kişilerin akidesi bozuluyor bütün kavmiyetçiler hep kendi ırklarını öne çıkarırlar böyle bir hastalık bu hastalıktan allah bütün müslümanları korusun ALLAH ümmet bilincini nasip etsin
cem sayın / 22.09.2013 11:28:55
Başta şunu soyleyeyim Biz müslümanların milleti İslamiyettir..Kürt,Türk,Arap vs.. Ana Babanın çocukları gibidir. Beyfendi İst dan öte 200km gidilemediğinden bahsediyor.. Km den bahsedilecekse bi kere Orta Asyadan başlamak lazım en az 3000km yapar, Kars-Edirnede 1900 km Yani Türklere Müslümanlık enaz 5000 km yol açmış Bin Maşallah ... son 2yüzyıldada 500km avrupanın batısından geri gitmişiz, oda Bazı Kürt,Türk Ulusalcıların yüzünden olmuştur.. Bu iki kavim yenidenAllah yolunda birleşiyo cok şukur
Ugur Yagmur / 22.09.2013 11:24:11
Altan Tan elde etmek istedigini aslinda ediyor. Yani Kürtler ile Türklerin ayrilmasi icin ne gerekiyorsa yapiyor.

Müslüman akli selim neye inandigini bilendir. BUNUN TÜRKÜ-KÜRDÜ olmaz.
Bir MÜSLÜMAN ATATÜRKÜ VE ATATÜRKÜN YOLUNU SEVERSE DiNDEN CIKAR!
Bir MÜSLÜMAN ÖCALANI VE ÖCALANIN YOLUNU SEVERSE DINDEN CIKAR!
BANA göre bir an önce Kürtistan kurulsun ve Filistinden beter olduklarini kendileri yasayarak görmelidir. Ki bir MÜSÜBET bin nasihattan evladir.Kürtler kendi müsübetlerini hazirliyor
ercan / 22.09.2013 11:17:17
ali sert ırki virüs demiş ortada bir sorun var kürd halkına kardeş olduğunu idia eden sözüm ona müslüman geçinen çevreler ne zaman kürd halkının derdi ile ilgilendiler ne hakla böyle konuşabiliyorsunuz ortada bir sorun var ve bu sorun malesef türk devletinin ortaya çıkardığı bir sorun sorun varoldukça birileri sorunla ilgilenecek müslüman müslümanın dilini yasaklayıp yok etmeye çalışırmı asıl soruyorum bundan daha kötü birşeyide bana söyleyin bence açık şekilde sizde ırki bir virüs var
Filozof / 22.09.2013 11:10:24
Altan Tana karşı gelmek adına Kürt kılığına kendini sokan Türklerden tutun da Malcom X gibi temiz isimleri kirleten cahilliye ehline kadar ağzı olan konuşuyor.Allahın verdiği size yeter.Bu gün Şirk cephesiyle omuz omuza fetihe çıkmışsınız, duruşunuza bakınız neyiniz kalmış İslam adına.Camii sayısı ve diyanetteki sayılarınızla övünmekte haklısınız dünyada az örneği var bu sayının ama nitelik nerede? Kıbleniz Beyaz Saray ve El Kaide olmuş adeta .Ali Şeriat nin güzel tespitini Altan Tan ifade etmiş
Amedlii / 22.09.2013 11:05:30
hakkaniyetli, dobra, gerçek bir müslüman ALTAN TAN,
gerisi ise tamamen yalan...
cem sayın / 22.09.2013 09:07:47
Osmanlıya laf söyleyen işi bilmez adam... İst dan 200 km ileriye gidemedi diyor beyfendi... Bi kere ondan önce Anadolu müslümanmıydı ki, İst dan başlıyor... KM Hesabı yapacaksan Orta asyadan başlıcan buda enaz 3000 km eder. 500 km geri çekilmişsek bunu sebebide Senın gibi Irkçı Kürt,Türk (her milletten az cok var)vs yüzlerindendir.. Fatihe de dolaylı laf soyluyor terbiyesiz herif... Ayrıca Tüm Müslümanların Milleti İSLAMİYETTİR.Türkün Kürdün vs milleti ise Anne Babanın oğulları gibidirler.
erhan akca / 22.09.2013 08:43:42
Allah cc. İslamın sancaktarlığını tam 1000 yıl boyunca Türk milletine vermiştir. Türklerin içinde İslama çok büyük hizmetleri olan öyle büyük İslam alimleri, devlet adamları vardırki saymakla bitiremezsiniz. Kurana İslama en çok hürmet eden millet yine Türkler olmuştur. Altan efendinin menfi unsuriyet düşünceleriyle itikadı bozulmuş. Bütün müslümanlar birdir kardeştir. Allahın bütün laneti müslümanların arasına fitne ve fesat tohumları ekmeye çalışan müslüman görünümlü münafıkların üzerine olsun
muhammed salici / 22.09.2013 08:22:39
Adama demezlermi Arnavutluk Bosna Yunanistan Bulgaristan müslüman yokmu. Islamin sınırı Adriyatikdir. Imanini çek et ,efendimizin ayak altına aldigini ağzına alma
muhammet tezcan / 22.09.2013 07:13:23
abdurrhim çokgüngör ahirzamanın büyük şahsiyeti türklerden çıkmayacak.kendisi peygamber efendimiz(sallallahu aleyhi vesellem)in soyundan bir seyyid ve arap olacak.abartmayalım lütfen.
Ahmet Yaşa / 22.09.2013 05:29:41
'' Türklerin, Arapların, İranlıların uzunca bir müddet dini siyasi amaçları için kullandığını ''. Tarihinde kürt devleti olmayan bir kürdün, böyle bir başarısızlığın kuyruk acısını ancak bu şekilde ifade edebilir.

Şahin Sahiner / 22.09.2013 04:17:43
tan-tan çalacağını vahye kaynağını göster, oda yoksa kes sesini zaten alıyorsun maaşını. Battıysa söyle, çıkaralım fazlaysa!
Abdullah / 22.09.2013 01:48:51
Taberi ve Ibni Kesir, Kürtlerle müslümanlar arasinda yapilan savaslari aktarirlar tarih kitaplarinda. Bu sözler cehalet ve cahiliyye kokuyor. Irkciligia hayir, örnek nesiller Selef-i Salihindir.
ali sert / 22.09.2013 00:59:24
Müslüman birisidir ama ırkı virüsü hücrelerine girmiş oradan beynine sirayet etmiş bu halin üstesinden psikologlar gelir ancak. bizim müslümanlardanda psikolog varsa bunun ruh-suz haline bir çare arasınlar, yazıktır günahtır, ömrünün bir kısmını Müslümanlarla beraber geçirmiş sonrada solun kucağına oturmuş bu densiz adama sahip çıkmak lazımdır. ayrıca merhum pederini hariç tutarak sormak gerekir ona acaba ataları kimdir bunun, nedir aslı astarı, asabiyetinin altında yatan ana sebep nesebimidir?
eyri oturalım eyri konuşalım / 22.09.2013 00:54:45
abdurahim çokgüngör...açıklıyabilirmisin acaba ahir zamanda büyük zatlar türklerden çıkacak diyorsun mesela zekeriya beyazmı, yada pentagondan kumandalı fetullah gülenmi,yada habire kendini mehdi ilan eden adnan oktarmı.gerçek nedir söyliyeyim mi sana avrupa birliğine girmak için herşeyini vermek istiyen bir türkiyeden başka bişi yok.buralarda islamın i si kalmamış.şuanda yeryüzünde gerçek müslümanlar afganistanda yaşıyor diğerleri de aynı altan tanın dediği gibi,sömürücü tayfadır
İhsa Nuri Özbay / 22.09.2013 00:54:17
En gerçekçi yaklaşımı sergileyenlerden bir tanesi bu adam, diğer karşı çıkan toplumsal mastürbasyoncular bunu anlayacak kapasiteye sahip değiller,
ali sert / 22.09.2013 00:51:39
Müslüman bir kürd olarak bu sözlerden dolayı İslamın yiğit bahadırlarından kendi adıma özür diliyorum. bu ırk batağına saplanmış ne söylediğini kulağı duymayan biri olmuş. hırs, rant, makam bu densize yetmemiş olacak ki bütün Müslümanlara iftira atıyor. o söylediği şahsiyetler olmasaydı acaba altan efendi kimin buyruğunda yaşayacaktı.islam tarihinden fatihi, yavuzu, selahaddini, harun reşitleri ve diğer islam büyüklerini alın bakın geriye kim kalacak acaba?aposumu olacak bunun büyüğü.
mustafa dağıstanlı / 22.09.2013 00:17:09
Pek şaşmamak lazım bu açıklamaya zira Türkler de kendileri için aynını söylüyor.Herkes kendini Beni İsrail gibi seçilmiş kavim sanmaya başladı.
Muhammed Muhammed / 22.09.2013 00:15:58
vallahi çok doğru söylediniz. ancak ve ancak kürtlerin dinini tamamen yok eden sosyalist ve kesinlikle ateist kürt gençliği sizin oluşumuzdan ve sözde kürtler için mücadele verdiğiniz kuruluşlarınızdan dolayıdır Müslüman kürt gençlerini tamamen ataist gençlik bir gençlik türettiniz, Evet Türkler 80 yıl uğraştı bir kürt gencini bile değiştiremedi ama sözde kürtlerin hakkını savunan sizin bütün kuruluşlarınız kürtlerde ne din ne iman nede insanlık bırakmadınız. sonuç israilin istediği oldu altta
akif Nacar / 22.09.2013 00:05:26
Altan tan bu gidişle Selehaddin Eyyubi ye de bi kürt kılıfı hazırlıyor... IRK siyaseti böyledir işte adamı sapıtır..
Malcolm X / 22.09.2013 00:04:22
Yahudileşen birini görmek isteyen, Kürt Irkına Tapan Putperest Altan Tan'a baksın yeter...
MUSTAFA KEMAL / 21.09.2013 22:17:53
KÖRLE YATAN ŞAŞI KALKAR BU ALTAN TAN DA IRKÇI KÜRLERLE YATA YATA IRKÇI OLMUŞ EYYY ALTAN TAN ALLAH RIZASI İÇİN İSLAMA GİRMEYENE ZATEN MÜSLÜMAN DENMEZ SEN ŞİMDİ TÜRKLERE ARAPLARA VE İRANLILALA MÜSLÜMAN DEĞİLLERMİ DİYORSUN (İRANLILARIN NE OLDUĞU BELLİ DEĞİL)
Abdurrahim Çokgüngör / 21.09.2013 21:10:08
1/3-Altan Tan, hep bir adım ileri iki adım. M.Akif ırkçılığı İslam’a sokan için kaltaban sıfatını kullanmıştır. Çünkü İslam toplumunda ırkçılığa yer yoktur. Kavmin mevcudiyeti ve hikmetini Kur’an tarif etmiştir. Çeşitlilik içinde birbiri tanıma. Türkler’in İslam’a hizmeti Kur’anla iş’ari olarak ihbar-ı sadıkla sabit olduğu gibi Türk adı asırlar boyu Müslüman isminin müteradifi olmuştur. Altan efendi kalkmış Osmanlı’nın amacının ila-yı kelimatullah olmadığını yumurtlamış. Pes doğrusu.
Abdurrahim Çokgüngör / 21.09.2013 21:08:57
2/3- Türkler’in bin yıldır aklı fikri İslam fütuhatıyla yoğrulmuş ve bir başka kavimle kabil-i kıyası bile mümkün değildir. Öyle ki Fatih lakap olarak “doğuda ve batıda Allah’ın yardımcısı”nı almıştı. Böyleyken emperyalist ve Siyonistlerin bölge planına hizmet için yükselen Kürtçülük fitnesi Tan’ın Allah rızası iddiasını gölgeliyor. Kürt adı 1930 yılından bu yana fiili olarak Beni İsrail’in takibi ve tahriki altındadır. İsrail’in güvenlik planları için piyon olarak kullanılmak istenmektedir.
Abdurrahim Çokgüngör / 21.09.2013 21:08:12
3/3-Halbuki Emevi zulmünden kaçan ehl-i beyt’in ahfadının yüzü hürmetine Kürtlere sirayet eden İman nurunu Altan ve bölücü Kürt liderleri yüzünden kararıyor. “Mü’minler kardeştir” ilahi mesajı inkar ediliyor. Bu Altan Tan gibi İslam’ı az çok tanımış için büyük bir ayıptır. Büyük allame Said Nursi Türkler için “Müthiş bir güç ve kudretti İslam onu içine alarak mecrasında akıttı” der. Altan Tan unutmasın ahir zamanın büyük şahsiyeti Türkler’in içinden çıkacak. Fırsatı kaçırma dona kalırsın.
ferhat ŞALVARCIOĞLU / 21.09.2013 20:54:31
la ben seni az buçuk akıllı bi şey sanırdım bu milliyetçi söyleme girince seninde terazin şaşırıyor çık oradan da yola gel çabuk
Mehmet Kaya › Yahudilik, Siyonizm ve Filistin
Ali Öner › Şiddet Humması
Orhan Hikmet Azizoğlu › Geleneksel Bilim ve Modern Bilim
Ömür Çelikdönmez › Amerika’nın Tayyip Erdoğan’la derdi ne?
Adil Gülmez › Pakistan nereye?
Cemal Toptancı › Gülhane Fermanı dün arenada yırtıldı
Vahdettin İnce › Davutoğlu ve Kürtler
YAZARLAR