$

Dolar

46,4647

Euro

53,2036

£

Sterlin

61,6372

Frank

57,4987

Gram Altın

6.258,0100

Bitcoin

3.018.761

$

Dolar

46,4647

Euro

53,2036

£

Sterlin

61,6372

Frank

57,4987

Gram Altın

6.258,0100

Bitcoin

3.018.761

Sağlık

Çekilen her röntgen kanser riskini artırıyor

Tüm Radyoloji Teknisyenleri ve Teknikerleri Derneği (TÜMRAD-DER)Ankara Temsilcisi Gazi Şaşkın, çektirilen her röntgen filminin, genetik hastalıklara ve kansere yakalanma riskini artırdığını söyledi.

05.07.2009 - 09:17
Timeturk Editör
Çekilen her röntgen kanser riskini artırıyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Şaşkın, 'Zorunlu olmadıkça röntgen çekiminden kaçınılması gerekir. Çünkü çektirilen her röntgen vücuda radyasyon girmesine yol açıyor ve bu radyasyonlar da zamanla kanser nedeni olabiliyor' dedi. Vücudun bir bölgesinin röntgeni çekilirken, diğer bölgelerin radyasyona karşı korunması gerektiğini ifade eden Şaşkın, Türkiye'deki uygulamalarda bu konuya gereken özenin gösterilmediğini vurguladı. Şaşkın, 'Röntgen çeken personelin çok iyi eğitilmiş olması gerekir. Özellikle özel sağlık kuruluşlarında görevli personel gerekli eğitimden geçirilmeden işe başlatıldıkları için bazen bir hastanın defalarca röntgenini çekebiliyorlar. Özel sağlık kuruluşlarının çok iyi denetlenmesi gerekir' diye konuştu. Türkiye'deki röntgen cihazlarının kalite sorunu olduğuna da dikkat çeken Şaşkın, devlet ve üniversite hastaneleri dışındaki sağlık kuruluşlarındaki röntgen cihazlarının eski ve standartlara uymadığını iddia etti. İş yoğunluğunun olduğu sağlık kuruluşlarında bir teknisyenin yılda 10 bin röntgen çektiğini anlatan Şaşkın, bu tablonun, teknisyenin maruz kaldığı radyasyonu da tehlikeli boyutlara ulaştırdığını öne sürdü. (ANKA)

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın