$

Dolar

46,4804

Euro

52,9466

£

Sterlin

61,3914

Frank

57,4477

Gram Altın

6.167,5400

Bitcoin

2.898.157

$

Dolar

46,4804

Euro

52,9466

£

Sterlin

61,3914

Frank

57,4477

Gram Altın

6.167,5400

Bitcoin

2.898.157

YAŞAM

Giresun'da şarbon paniği

Giresun Halk Sağlığı Müdürü Fazlı Özden, Giresun'da 4 kişinin şarbon teşhisiyle hastaneye kaldırıldığını belirtti.

03.06.2015 - 09:24
cem
Giresun'da şarbon paniği
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Özden, bugün ilçeye bağlı Ortaköy köyünde kontrolsüz hayvan kesimi sonrası ciltlerinde şişlik oluşan 4 kişinin Yağlıdere Devlet Hastanesi ile ildeki bazı sağlık kuruluşlarına başvurduğunu ifade etti.

Yapılan tetkikler sonucu şahıslara şarbon hastalığı teşhisi konulduğunu belirten Özden, "Yapılan tetkiklerde kendilerinin şarbon hastalığına yakalandıkları tespit edildi. Şarbon virüsünün hastalara hayvan kesimi sırasında geçtiğini düşünüyoruz. Giresun Prof. Dr. İlhan Özdemir Devlet Hastanesi'nde 4 erkek hasta tedavi altına alındı. Genel durumları şu anda iyi. Tedavileri hastanemizin enfeksiyon bölümünde devam ediyor" diye konuştu.

BÖLGEDE AŞILAMA YAPILACAK

Özden, Giresun Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürü Muhammet Angın da bölgede şarbon hastalığı taşıyan hayvana rastlanılmadığını, tedavi altına alınan kişilere ise hastalığın nasıl bulaştığı hususunu araştırdıklarını söyledi. Angın, Giresun İl Hayvan Sağlığı Zabıta Komisyonu'nun toplanarak bölgede tedbir amaçlı aşılama çalışması yapılacağını dile getirerek, şunları kaydetti:

"Şarbon hastalığı belirtisi gösteren hayvana rastlamadık. Şu anda karantinayla ilgili bir uygulamamız yok. Hastalığın nasıl ortaya çıktığını araştırıyoruz. Çıkacak sonuca göre hareket edeceğiz. Ancak komisyon tarafından alınan karar uyarınca bölgedeki hayvanlara yönelik aşılama çalışmalarına başlayacağız."

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın