$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.796.221

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.796.221

YAŞAM

Belgesi olmayan işçi şantiyeye alınmayacak

İnşaat sektöründe, belgeli işçi çalıştırılma zorunluluğu ile şantiyelerde sadece işinin ehli işgücü çalışabilecek.

18.07.2015 - 10:33
tugce
Belgesi olmayan işçi şantiyeye alınmayacak
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Türkiye'de ölümlü iş kazalarının en fazla yaşandığı inşaat sektöründe, 26 Mayıs 2016 tarihinden itibaren mesleki yeterlilik belgesi olmadan işçi çalıştırılamayacak.

İnşaat sektörüyle birlikte otomotiv ve doğalgaz sektörlerindeki 40 meslekte yeterlilik belgesi olmayan işçiyi çalıştıran işverene, işçi başına 500 lira ceza verilecek.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın mayıs ayında çıkardığı tebliğ uyarınca inşaat, otomotiv ve doğalgaz sektörlerinde tehlikeli ve çok tehlikeli 40 meslekte gelecek yıldan itibaren mesleki yeterlilik belgesi olmayan işçi çalıştırılması yasaklanacak.

İŞİN EHLİ ÇALIŞACAK

Mesleki yeterlilik kapsamında işçiler hem iş sağlığı ve güvenliği konusunda eğitimden geçirilecek, hem de inşaat sektörüne nitelikli işgücü kazandırılacak. Özellikle inşaat sektöründe bu tarihten itibaren belgesiz işçilerin iş bulma şansı kalmayacak.

İntes Başkanı Celal Koloğlu, inşaat sektöründe sık sık yaşanan ölümlü kazalara dikkat çekerek, “Artık, sektörde ehil olmayanların çalışamayacağı bir dönemdeyiz. Belgeli işçi çalıştırılma zorunluluğu ile şantiyelerde sadece işinin ehli işgücü çalışabilecek”dedi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın