$

Dolar

46,4707

Euro

53,2437

£

Sterlin

61,3889

Frank

57,5065

Gram Altın

6.264,7700

Bitcoin

2.978.282

$

Dolar

46,4707

Euro

53,2437

£

Sterlin

61,3889

Frank

57,5065

Gram Altın

6.264,7700

Bitcoin

2.978.282

Genel

SGK'dan skandal emekli hatası

İzmir'de, emeklilik yaşı yanlış hesaplandığı gerekçesiyle aylığı kesilen kişiden, ödenen 24 aylık emekli maaşı faiziyle geri istendi.

15.02.2015 - 18:11
emre
SGK'dan skandal emekli hatası
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Türk Kızılayı Ege Bölge Kan Merkezinin idari işlerinde görev yapan Yılmaz Gülger, annesinin rahatsızlığının ilerlemesiyle bakımına daha fazla zaman ayırmak üzere emeklilik için başvurdu.

Sosyal Güvenlik Kurumunca (SGK) işlemleri tamamlandıktan sonra 2013 yılının şubatından itibaren maaş bağlanan Gülger'e, bu ayın ilk haftasında rahatsızlanması üzerine gittiği hastanede, sigortalı olmadığı için sağlık hizmeti alamayacağı söylendi. Gülger, araştırması sonucu bunun nedeninin, emekli aylığının kesilmesi olduğunu öğrendi. SGK Bölge Müdürlüğüne giden Gülger'e, "çıraklık sırasındaki staj çalışmalarının emeklilik hesabından kabul edilmesi" nedeniyle emeklilik yaşının yanlış hesaplanması dolayısıyla emeklilik maaşının olması gerekenden 2 yıl önce bağlandığı, bu nedenle ödenen 24 aylık emekli maaşının da faiziyle geri isteneceği bildirildi.

Yılmaz Gülger, hem faiziyle yaklaşık 60 bin lirayı geri ödeyeceği hem de 2 yıl daha çalışsa emekli maaşı, prim gün sayısının artmasına bağlı daha da yükseleceği için mağduriyet yaşadığını ileri sürdü. Şu anki hesapla yaşı gelmesi dolasıyla tekrar emekli olmak için başvurduğunu belirten Gülger, "Paranın faiziyle geri istenmesi dışında 2 yıl daha işimde devam etseydim, şu an bağlanacak emekli maaşım yaklaşık 600 lira fazla olacaktı. Olanlarda hatam yok, yanlış bir şey yapmadım. Hakkımı almak için her türlü yasal yola başvuracağım" diye konuştu.

Gülger, şu an 49 yaşında olduğunu, annesinin rahatsızlığı nedeniyle emekliliğini istemek zorunda kaldığını anlatarak, şunları ifade etti:

"Emekli olduktan bir yıl sonra annem yatalak oldu. Eşimin de psikolojik rahatsızlığı var. İki çocuğum da çalıştığı için anneme bakmak zorundayım. Annem boğazında açılan delikten nefes alıyor, midesine bağlanan boru vasıtasıyla da besleniyor. 5 dakika yanından ayrılamıyoruz. Bir yılda eve 2 kez pratisyen hekim zor getirdim, evde bakım hizmeti için de kimse gelmiyor. Bir de emekli maaşım kesilince temelli mağdur oldum."

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın