Sultan II. Abdülhamid’in vefatının 97. yıldönümü. Yıllarca Said Nursi ile Sultan Abdulhamid’in arasının kötü olduğu iddia edilmişti. Ancak hatıratlarda yer alan Said Nursi’nin talebeleri bu iddiayı yalanladı.
Her sabah Abdulhamid’e dua ediyorum
Vehbi Vakkasoğlu'nun "Başkasının Günahına Ağlayan Adam" kitabında Said Nursi’nin talebelerinden Mustafa Sungur’un naklettiğine göre Bediüzzaman, Abdulhamid için Veli ifadesini kullanıyor.
İşte kitaptan o bölüm:
“Sultan Abdülhamid, velidir. Ben, onu hususî dualarımın içine almışım. Her sabah, ‘Ya Rabbi, sen Sultan Abdülhamid Han ve Sultan Vahidüddin ve Hanedan-ı Osmaniye’den razı ol’ diye dualarımda yad ederim.”
RİSALEHABER