$

Dolar

46,4864

Euro

53,0281

£

Sterlin

61,5098

Frank

57,4333

Gram Altın

6.170,1300

Bitcoin

2.901.816

$

Dolar

46,4864

Euro

53,0281

£

Sterlin

61,5098

Frank

57,4333

Gram Altın

6.170,1300

Bitcoin

2.901.816

Türkiye

'Erdoğan hayal kırıklığına uğradı'

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Latin Amerika'ya giderken uçakta yaptığı açıklamalar Hakan Fidan'ın istifasını farklı bir boyuta taşıdı.

10.02.2015 - 10:44
cihat
'Erdoğan hayal kırıklığına uğradı'
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

TİMETURK | Cihad KAYGISIZ | @cihadkaygisiz

Kamuoyunda Hakan Fidan'ın istifasının Cumhurbaşkanı ve Başbakan'ın onayıyla verildiği düşünülüyordu. Ancak Cumhurbaşkanı'nın açıklaması, Bülent Arınç'ın yorumu ve Başbakan Davutoğlu'nun konuyla ilgili bir yorum yapmaması nedeniyle Fidan'ın istifasıyla ilgili ucu açık analizler de görmek mümkün.

Timetürk, Hakan Fidan'ın istifasını Radikal'den İsmail Saymaz'a sordu.

- Hakan Fidan'ın istifasının ardından sizce süreç nasıl bu noktaya geldi? Sayın Erdoğan'ın 'Tasvip etmiyorum' açıklamasını nasıl okumak gerekiyor?

Benim düşüncem şuydu, Rusya'daki Putin - Medvedev ilişkisi gibi Türkiye'de de Erdoğan - Fidan ilişkisi olacağını varsaymıştım. Erdoğan'ın en emin insan olarak MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ı gördüğünü düşünmüştüm. Ancak şu an Türkiye yeni bir siyasal yönelime doğru gidiyor. Sayın Cumhurbaşkanı'nın aklında başkanlık sistemi var. Yani eski Cumhurbaşkanı - Başbakan ilişkisi yok. Şayet bu Cumhurbaşkanı - Başbakan ilişkisi mevcut haliyle sürmüş olsaydı halefi muhtemelen Fidan olacaktı.

- Peki ne değişti sizce? Bu yeni siyasal yönelim Hakan Fidan'ın istifasını nasıl etkiledi?

Cumhurbaşkanı altı ay sonrası için bir başkanlık sistemi hayali kuruyor, bunu projelendiriyor. Dolayısıyla artık bir Başbakana ihtiyaç olmayacak. Ancak sistemin en önemli dayanağı MİT olacak. Çünkü Cumhurbaşkanı Ordu'ya ne kadar çekidüzen verdiyse de iç güvenlikte kullanamayacak. Polise de güvenemiyor. Dolayısıyla iç güvenlik için en sağlam dayanak MİT olacak ve MİT'e de kendi cephesinden Fidan'dan daha iyisini bulamayacağını düşünüyor. Dolayısıyla Fidan'ın bu görevi boşaltmasını kendisini gelecekte kuracağı projenin sekteye uğratılması olarak düşünüyor.

- Peki Erdoğan niçin tepkisini açıkça gösterdi sizce? Neden basın önünde Fidan'ın adaylığını tasvip etmediğini söyleme ihtiyacı duydu?

Çünkü ben Cumhurbaşkanı'nın gözünde Fidan bir milletvekili olmaktan daha çok Erdoğan'ın gelecekte inşa edeceği başkanlık sisteminin en önemli dayanaklarından birisi olarak görmek istediğini sanıyorum. Erdoğan'ın "Olumlu bulmuyorum" demesini ben Fidan'dan ötürü hayal kırıklığı yaşamasına bağlıyorum.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın