$

Dolar

46,5256

Euro

52,9860

£

Sterlin

61,4787

Frank

57,4873

Gram Altın

6.141,6500

Bitcoin

2.902.284

$

Dolar

46,5256

Euro

52,9860

£

Sterlin

61,4787

Frank

57,4873

Gram Altın

6.141,6500

Bitcoin

2.902.284

Türkiye

'400 milletvekili vermek lazım'

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, siyaset yaptığı iddialarını reddetti ve "Anayasayı değiştirmek istiyorsak, çözüm sürecini istiyorsak 400 milletvekili vermek lazım" dedi.

06.02.2015 - 16:18
tugce
'400 milletvekili vermek lazım'
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Bursa’da gerçekleştirilen toplu açılışta halka hitap etti. Erdoğan ülke çapında gerçekleştirdiği mitinglerin eleştirilmesine ve tarafsız olması gerekirken siyaset yaptığı iddialarına yanıt verdi:

“Benim gezilerimi çekemeyenler var… Oturan, yatan Cumhurbaşkanı olmayacağız dedik. Siz de yüzde 55’i bunun için verdiniz bize. Ankara’da sadece evrak imzalayan bir cumhurbaşkanı olursa emanete hıyanet etmiş oluruz. Diyorlar ki cumhurbaşkanı meydanlara indi. Yahu asıl mesele sizin meydanda olmamanız… Hayır, ben cumhurbaşkanı olarak sadece istikbale yönelik kanaatlerimi söylüyorum. Ne diyorum; 7 Haziran seçimlerinde biz yeni Türkiye'yi istiyorsak, 400 milletvekilini vereceğiz. Diyoruz ki eğer yeni anayasa istiyorsak 400 milletvekilini vermek lazım, bunlarla böyle uğraşmaya gerek yok. Bir başkanlık sistemini istiyorsak 400 milletvekilini vermek lazım ki bu gerçekleşsin. Çözüm süreci istiyorsak 400 milletvekilini vermemiz lazım ki gümbür gümbür iktidarda olan bir parti bunu gerçekleştirsin.”

“Gömlek bu bedene dar geliyor”

Cumhurbaşkanı, muhalefet partilerini de eleştirdiği konuşmasında Türkiye’nin ilerlemesi için başkanlık sistemine geçilmesi gerektiğini de şu sözlerle ifade etti:

“2023’te Türkiye’yi en gelişmiş ülkesi haline getireceksek bu konuları konuşmalı, adım atmalıyız. Madem bu gömlek bu bedene dar geliyor gelin yerine yenisini getirelim. Bunlar dört dörtlük cahil… Başkanlık sisteminde denetim yok diyenler dört dörtlük cahil. Türkiye başkanlık sistemiyle yönetilse çok daha ileride olurduk. Kabul gören yolu seçelim diyoruz, gelin hep beraber seçelim. Parlamento her zaman denetim görevini yerine getirecektir. Tokmağın sürekli başkalarının elinde olduğu bu sistemde direnmenin ülkeye bir faydası yoktur. Başkanlık sistemini keyif için, kendimize paye çıkarmak için gündeme getirmiyoruz. Milletimiz zaten bize her türlü payeyi layık görmüş elhamdülillah.”

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın