$

Dolar

46,4994

Euro

52,8470

£

Sterlin

61,3818

Frank

57,3256

Gram Altın

6.105,6800

Bitcoin

2.910.839

$

Dolar

46,4994

Euro

52,8470

£

Sterlin

61,3818

Frank

57,3256

Gram Altın

6.105,6800

Bitcoin

2.910.839

Türkiye

Mısır İsrail'den gaz almaya hazırlanıyor

Mısır'ın İsrail'den doğalgaz ithal etmesi konusunda ilerleme kaydedildiği ifade ediliyor.

02.02.2015 - 16:30
cihat
Mısır İsrail'den gaz almaya hazırlanıyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Enerji konusunda açığı bulunan Mısır'ın İsrail'den doğalgaz almaya hazırlandığı ifade ediliyor. ABD'nin enerji şirketi Noble Enerji'den bir heyetin birtakım görüşmeler gerçekleştirmek üzere Mısır'da bulunduğu belirtiliyor. Şirketin anlaşma sağlanması durumunda Mısır'a İsrail gazını satacağı kaydediliyor. Doğu Akdeniz'de bulunan ve İsrail'in kullandığı Tamar gaz yataklarından çıkarılan doğalgazın Mısır'a satılması planlanıyor. Bu doğalgaz yataklarını İsrail adına ABD'li Noble Enerji firması işletiyor. Taraflar buradan çıkarılan gazın, Mısır'ın sahibi olduğu Damietta Sıvı Doğalgaz (LNG) tesisine aktarmayı planlıyor.

Taraflardan biri olan İsrail'in enerji şirketi Delek Sondaj, anlaşmanın imzalanması durumunda Kasım 2017'de Mısır'a doğalgaz akışının başlayabilecğini açıkladı. Mısır geçtiğimiz aylarda doğalgaz ithal edilmesi yönünde birtakım anlamalar imzaladı. Mısır'ın bu doğalgazı evlerde ve sanayide kullanacağı belirtiliyor. Ancak İsrail'den doğalgaz ithal etme konusunda Mısır'ın bazı çekincelerinin olduğu biliniyor. Bu çekincelerin olmasının başlıca sebepleri arasında Mısır ve İsrail'in geçmişte üç defa savaşmış olmaları gösteriliyor. İsrail petrol bakanlığı, Mısır'da gerçekleştirilen görüşmelerin, İsrail gazını Mısır'a aktarma konusunda yürütülen teknik görüşmeler olduğunu söyledi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın