$

Dolar

46,5270

Euro

53,0020

£

Sterlin

61,4713

Frank

57,3522

Gram Altın

5.955,7600

Bitcoin

2.824.175

$

Dolar

46,5270

Euro

53,0020

£

Sterlin

61,4713

Frank

57,3522

Gram Altın

5.955,7600

Bitcoin

2.824.175

Türkiye

Memura mesai geliyor

Sendika başkanlarının ziyaret ettiği Çalışma Bakanı Faruk Çelik, memurların mesai ücretlerinin ödenmesi için başlatılan çalışmalar hakkında açıklama yaptı.

25.01.2015 - 10:55
emre
Memura mesai geliyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Memur-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu ve Büro Memur-Sen Genel Başkanı Yusuf Yazgan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik'i makamında ziyaret etti. Görüşmede, kamu görevlilerinin mali, sosyal, özlük haklarıyla ilgili talepler ele alındı.

KPDK KARARLARI NE OLDU

Ahmet Gündoğdu, Toplu Sözleşme ve Kamu Personeli Danışma Kurulu'nda (KPDK) üzerinde mutabakata varılan ancak uygulanmayan "2005 yılından sonra göreve başlayan memurlara 1 derece verilmesi, 4/C'li personelin kadroya geçirilmesi, disiplin cezalarının affedilmesi ve kamuda çalışan üniversite mezunu işçilerin memuriyet kadrosuna alınması" gibi taleplerini Çalışma Bakanı Çelik'e iletti. Taleplerin hayata geçirilmesini beklediklerini belirten Gündoğdu, "Taleplerimizin tamamı gerçekleşinceye kadar takip ve mücadeleye devam edeceğiz" dedi.

SERVİS HİZMETİ GELSİN

Büro Memur-Sen Genel Başkanı Yazgan, toplu sözleşmede karara bağlanan kazanımlarının hayata geçirilmemesini eleştirdi. Yazgan, tüm kurumlarda fazla mesai yapıldığını, ancak ücretinin ödenmediğini vurgulayarak, "2013 yılında yaptığımız toplu sözleşmede fazla mesai ücretlerinin ödenmesini karara bağladık. Ancak her hangi bir gelişme yok. Hemen hemen tüm kurumlara fazla mesai ücretleri ödenmelidir" dedi. Takvim'in haberine göre, toplu sözleşmede elde ettikleri bir diğer kazanımın ise bakanlıklar ve bağlı kuruluşların merkez teşkilatında görev yapan personele servis hizmetinin verilmesi olduğuna dikkat çeken Yazgan, "Bu konuda da her hangi bir gelişme yok. Çoğu kurumda servis hizmeti verilmiyor" diye konuştu. Bakan Faruk Çelik ise, fazla mesai ücretlerinin ödenmesinin Adalet Bakanlığı'nda başlangıcının yapıldığını, önümüzdeki süreçte ise tüm adalet çalışanları ve fazla mesai yapan tüm kurumlarda fazla mesai ücretinin ödenmesi için çalışma yapılacağını kaydetti. Çelik, servis hizmetinin verilmesi için de Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ile görüşeceğini söyledi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın