$

Dolar

46,4765

Euro

52,9367

£

Sterlin

61,4006

Frank

57,4017

Gram Altın

6.158,9500

Bitcoin

2.894.852

$

Dolar

46,4765

Euro

52,9367

£

Sterlin

61,4006

Frank

57,4017

Gram Altın

6.158,9500

Bitcoin

2.894.852

Genel

Osmanlıca ile ilgili bomba Atatürk çıkışı

Gazeteci yazar Engin Ardıç, liselerde Osmanlıca dersinin zorunlu okutulmasıyla ilgili kararı yorumladı.

06.12.2014 - 11:56
emre
Osmanlıca ile ilgili bomba Atatürk çıkışı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

19.Milli Eğitim Şurası'nın 3.gün çalışmaları kapsamında liselerde Osmanlı Türkçesi dersi zorunlu hale getirildi.

Engin Ardıç, Sabah Gazetesi'ndeki köşesinde, kararı değerlendirdi.

İşte Engin Ardıç'ın o yazısı..

ATATÜRK'ÜN DİLİNİ ÖĞRENECEKSİNİZ

Liselere Osmanlıca dersi konuyor. Bunun zorunlu mu yoksa seçmeli mi olması gerektiği konusunda tartışmalar var. Elbette "gericilik" diye de itiraz edilecektir.

Kendilerine Atatürk'ün kullandığı koyu Osmanlıca'yı hatırlatırız.

ATATÜRK YENİTÜRKÇE KONUŞUNCA İSMET PAŞA..

Gerçi Atatürk, 1932 yılında "duygum tükel özgü bir kıvançtır, Avrupa'nın iki bitim ucunda yerlerini berkiten uluslarımız ataç özlüklerin tüm ıssıları olarak baysallık, önürme, uygunluk kıldacıları olmuş bulunuyorlar ve en güzel utkuyu kazanmaya anıklanıyorlar" diye konuşuyordu ama... (Hani İsmet Paşa bakmış bakmış da o kısık sesiyle "vallahi hiçbir şey anlamadım" demişti...)

Ondan daha beş yıl önce, 1927'de de "çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilecek imkan ve şeraitten", "dahili ve harici bedhahlardan", "şahsi menfaatlerini müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhid eden iktidar sahiplerinden" sözediyordu...

Bırakın da çocuklar hiç olmazsa Atatürk'ün ne dediğini anlayabilsinler!

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın