$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.790.545

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.790.545

Sağlık

Ekmek gibi tüketiyoruz!

Türkiye'de antibiyotik kullanımı ürküten boyutlara ulaştı. Günlük doz miktarı yüzde 42.28'e çıktı.

01.08.2014 - 08:41
tugce
Ekmek gibi tüketiyoruz!
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, İnternational Medical Statistics’in verilerine göre Türkiye’de antibiyotik kullanımındaki toplam pazarın 2002’de 698.800.580 iken 2012’de 1.768.731.664’e çıktığını söyledi.

10 yılda antibiyotik kullanım oranındaki artış ise yaklaşık 2.5 kat olarak gerçekleşti. Sağlık Bakanlığı’nın verilerine göre bir günde bin kişiye düşen günlük doz olarak ifade edilen tüketim miktarı yüzde 42.28. Bu durum Avrupa Ülkeleri ile kıyaslandığında yüksek.

Bana ilaç yaz doktor

Antibiyotik tüketiminin fazla olmasının sebebi iklim, coğrafya, sosyo kültürel faktörler, halkın hekime yönelik ilaç talebi ve baskısı, uygunsuz ilaç kullanım alışkanlıkları, bilgi düzeyinin yetersizliği, halkın sağlık hizmetine kolay erişmesi, hekimlerin klinik rehberlere uygunsuz reçeteleme yapması olarak sıralandı. Bu arada Bakanlık 2009’da ortaya çıkan domuz gribi nedenyile Türkiye’de 11 milyon 500 bin kişinin hastalandığını duyurdu. Bunlardan 10 bin 676’sı hastaneye yatırıldı. Mücadele kapsamında 6 miyon doz aşı alındı. Ancak bu aşıların 3 miyon dozu kullanıldı, 3 milyon dozu ise stoklandı. Stoklanan miktar gerektiğinde aşının yarı fiyatı bedeli ile değiştirilebilecek.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın