$

Dolar

46,5225

Euro

52,9365

£

Sterlin

61,3945

Frank

57,2302

Gram Altın

5.959,0000

Bitcoin

2.827.647

$

Dolar

46,5225

Euro

52,9365

£

Sterlin

61,3945

Frank

57,2302

Gram Altın

5.959,0000

Bitcoin

2.827.647

Genel

O cami yeniden ibadete açıldı

Kütahya'daki 246 yıllık tarihi Ulu Camii, Vakıflar'ca 3 yıldır sürdürülen güçlendirme çalışmaların ardından bugün ibadete yeniden açıldı.

27.06.2014 - 19:12
emre
O cami yeniden ibadete açıldı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Kütahya’nın Birinci Derece Deprem Bölgesindeki ilçesi Simav’da depremin iki kez vurduğu 246 yıllık tarihi Ulu Camii, Vakıflar Genel Müdürlüğünce 3 yıldır sürdürülen güçlendirme çalışmalarının tamamlanmasının ardından bugün öğle vakti kılınan Cuma namazı ile birlikte ibadete yeniden açıldı.

Simav’a bağlı Cuma Mahallesinde 1768 yılında yaptırılan 400 kişilik tarihi cami, ilk hasarı 17 Şubat 2009’daki 5.0 büyüklüğündeki depremde, ikinci hasarı ile 19 Mayıs 2011’deki 5.9 şiddetindeki depremde gördü.

İlk depremden sonra güçlendirilen cami, ikinci depremde tekrar hasar görünce Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından yeniden güçlendirildi.

Yaklaşık üç yıldır süren güçlendirme çalışmalarının tamamlanmasının ardından 246 yıllık 400 cemaat kapasiteli tarihi cami bu gün Cuma namazının kılınmasının ardından ibadete tekrar açıldı.

Caminin taştan yapılmış bir minaresiyle kurşun kaplamalı bir de kubbesi bulunuyor.

Caminin 15 yıllık İmam Hatibi Halil Karakaş (52), “Titiz bir şekilde sürdürülen restorasyon çalışmalarının ardından eski kimliğine kavuşan tarihi Ulu Camimizin yeniden ibadete açılması cami cemaatini sevindirdi. Camimiz eski tarihi kimliğine yeniden kavuştu” dedi.

Cami cemaatinden Hüseyin Zengin (66), 3 yıldır zor koşullarda ibadetlerini yerine getirmeye çalıştıkları çadır mescitten kurtuldukları için sevinçli olduklarını söyledi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın