Başbakan Erdoğan, "12 yıldır başbakanlığımda en mutlu eden şey, imam hatip okullarına yeniden can suyu vermek şerefidir" dediği İmam Hatipler zor dönemleri geride bıraktı.
2001-2002 eğitim öğretim yılında 458 imam hatip lisesinde okuyan öğrenci sayısı 71 bin 742'ye kadar inmişti. Bu rakam katsayı zulmünün ortadan kalkmasıyla 12 yılda 6.5 kat artış gösterdi.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın verilerine göre, 2013-2014 eğitim öğretim yılında 853 imam hatip lisesinde okuyan öğrenci sayısı 474 bin 135'e kadar çıktı.