$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.787.420

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.787.420

Sağlık

Alarmı ertelemek zinde uyandırıyor

ABD'li bilim adamlarının yaptığı araştırmaya göre sabah alarmı erteleyen insan kendini daha iyi hissediyor.

27.03.2014 - 12:20
tugce
Alarmı ertelemek zinde uyandırıyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

ABD’li bilim adamlarının yaptığı araştırmaya göre sabah alarmı erteleyen insan kendini daha iyi hissediyor.

Uyku düzenini bozduğu veya normalden daha yorgun hissedilmesine sebep olduğu söylenen alarm ertelemenin aslında yararlı olduğu ortaya çıktı.

ABD merkezli Wall Street Journal gazetesinde yer alan habere göre Pennsylvania Üniversitesi Perelman Tıp Okulu Psikiyatri Bölümü’nden Uyku ve Kronobiyoloji uzmanı Doktor David Dinges bu konuda yeni bir tartışma yarattı. Doktor Dignes, “Alarmı erteleyerek kazandığınız 10 dakikalık uyku süresi daha zinde bir şekilde uyanmanızı sağlar” dedi.

‘Erteleme kötü değil’

2003-2012 tarihleri arasında 136 bin kişinin katıldığı araştırmanın sonuçlarında kişinin kendi başına uyanmasının kendisini daha iyi hissetmesine neden olduğu ortaya çıktı. Doktor Dinges konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Erteleme tuşuna bastıktan sonra çoğu insan uyuyamaz. İnsanlar uyanmaya daha yakın olduğunda gözler daha hızlı hareket eder ve çok güzel bir şekilde rüya görür. Alarmı ertelemek kesinlikle kötü bir şey değildir. Erteleyerek kazandığınız o 10 dakikalık uyku zihninizin daha kibar bir şekilde uyandırılmasını sağlar.”

Dinges, yapılan araştırmaların, yaş ilerledikçe daha az uykuya ihtiyaç duyulduğunu ve daha çabuk uyanıldığını gösterdiğini söylüyor. “20’li yaşlarımda birden çok alarm kurar ve erteleme tuşuna basardım. Fakat şu anda 60’lı yaşlarımın ortasındayım ve fazla uykuya ihtiyaç duymuyorum” diyen Dinges, erteleme tuşuna da çok az bastığını sözlerine ekledi.

TV önünde uyumayın

Dinges ideal bir dünyada insanların daha erken uyuyacaklarını ve bu sebeple çalar saatlere ihtiyaç kalmayacağını söylüyor. Dinges, insanların koltukta herhangi bir programı izlerken değil yoruldukları anda yataklarına giderek uyumaları gerektiğini söylüyor. Dinges, “Laboratuarda gerçekleştirdiğimiz çalışmada uykuyu sınırlamanın kilo alımına sebep olduğunu gördük. Yapılan diğer çalışmalar da uyku süresinin azaltılmasının diyabet ve kalp hastalıklarına yol açabileceğini gösteriyor” diyor.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın