$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.760.947

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.760.947

Genel

Bunu sık sık yapan çalışana kötü haber!

Sık sık rapor alan işçiler için işverenlerin sözleşmeyi feshetme yetkisi var.

16.01.2014 - 22:02
aylin
Bunu sık sık yapan çalışana kötü haber!
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

İşçinin belirsiz süreli iş sözleşmesini fesheden işveren, işçinin yeterliliğinden veya davranışlarından ya da işletmenin, işyerinin ve işin gereklerinden kaynaklanan "geçerli bir sebebe dayanmak zorunda".

4857 sayılı İş Kanunu'nun 20/2 maddesine göre, fesih durumunun geçerli bir sebebe dayandığını ispat yükümlülüğü işverene ait. Şayet işçi, feshin başka bir sebebe dayandığını iddia ederse, işçi bu iddiasını ispatla yükümlü.

RAPOR FESİH NEDENİ

Konuyla ilgili olarak Kanun işverenin lehine hükümler içeriyor. Ayrıca, işveren lehine verilmiş yargı kararları da mevcut. Buna göre; işçinin sık sık rapor almasının, iş akışını olumsuz yönde etkilemesi nedeniyle, işverenin, işçinin iş sözleşmesini geçerli sebebe dayanarak feshetmesi söz konusu.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın