$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.802.975

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.802.975

Sağlık

Dalgınlık epilepsi belirtisi olabilir

30.12.2013 - 22:03
aylin
Dalgınlık epilepsi belirtisi olabilir
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Celal Bayar Üniversitesi (CBÜ) Tıp Fakültesi Hafsa Sultan Hastanesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hikmet Yılmaz, epilepsi hastalığında erken tanının önem arz ettiğini belirterek, "Saniyeler ve dakikalar süren dalgınlıklar epilepsi (sara) belirtisi olabilir" dedi.

Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sara hastalığının birçok belirtisi olduğunu, sık sık oluşan dalgınlıkların da bunlar arasında bulunduğunu kaydetti.

Epilepsi hastalığında beynin elektriksel dokümanında bozukluklar bulunduğunu ifade eden Yılmaz, ailesel yatkınlık, yeni doğan dönemde ya da çocukluk dönemindeki enfeksiyonların annenin maruz kaldığı ilaçlar ya da gebelik döneminde yaşadığı rahatsızlığın, dikkat çekilecek derecede dalgınlık ve dalmaların bu hastalığın belirtileri arasında yer aldığını söyledi.

"Örneğin çocuk derste öğretmenini dinlerken ve not alıp yazı yazarken bir an için dalar, o sırada yarım dakika, bir dakika, bir buçuk dakikalık sürede çevre ile irtibatı kopar ve bu durum öğretmenlerin dikkatini çekebilir" diyen Yılmaz, şunları kaydetti:

"Bu sırada çocuğun akademik performansı da etkilenebilir. Bu dalmalar çok sık olduğunda öğrenme süreci de kesintiye uğrayabilir. Dalgınlıklar dışında epilepsi hastalığının başka belirtileri de var. Saniyeler ve dakikalar süren dalgınlıklar epilepsi belirtisi olabilir. Ağzında bir şey varmış gibi çiğnemeler, göz kırpıştırmaları, bir anda seğrilmeler, irkilme ve sıçramalar, elinden bir şeyi düşürmeler, ayaktayken yere düşmeler, kasılmalar, sürekli öksürme ya da hastanın hep aynı sesi hep aynı kokuyu duyması da belirtiler arasındadır."

Doğru ilaçlarla 10 epilepsi hastasından 7'sinin nöbetlerinin tamamen kontrol altına alınabileceğini anlatan Yılmaz, çocukların 1-2 yıl, erişkinlerin de 4-5 yıl hiç nöbet geçirmemeleri durumunda ilaç kullanmadan hayatına devam edebileceğini kaydetti.

Çok sık geçirilen nöbetlerin beyinde nöron kaybına neden olduğunu vurgulayan Yılmaz, hekime ne kadar geç gidilirse tedavinin de o kadar geç veya az yararı olacağını sözlerine ekledi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın