$

Dolar

46,6293

Euro

53,1460

£

Sterlin

61,6224

Frank

57,5955

Gram Altın

6.108,1900

Bitcoin

2.794.411

$

Dolar

46,6293

Euro

53,1460

£

Sterlin

61,6224

Frank

57,5955

Gram Altın

6.108,1900

Bitcoin

2.794.411

Eğitim

Üniversiteye geçişte yeni model

Üniversiteye giriş sisteminde yapılacak değişikliklerin ayrıntıları ortaya çıkmaya başladı.

04.12.2013 - 03:59
mehmet
Üniversiteye geçişte yeni model
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Başbakan Yardımcısı ve Hükümet Sözcüsü Bülent Arınç'ın, önceki gün Bakanlar Kurulu'nun ardından dershanelerin kapatılmasıyla birlikte üniversiteye giriş sisteminin de 2 yıl içinde değiştirileceğini açıklaması, yeni sistemin nasıl olacağı

sorusunu akıllara getirdi.

Ayşegül Kahvecioğlu'nun Milliyet'te yer alan haberine göre, Milli Eğitim Bakanlığı, TÜBİTAK, YÖK ve ÖSYM'nin birlikte yürüttüğü çalışmada, yeni SBS sistemine benzer bir modelin üzerinde durulduğu öğrenildi. Öğrencilerin lise dönemi boyunca girdiği bazı yazılıların, ortak ve merkezden yapılması ve öğrencilerin derslerin ağırlıklarına göre hesaplanacak puanları ile üniversitelere başvurabileceği yeni bir sistem planlanıyor.

ÜNİVERSİTE SEÇECEK

Edinilen bilgiye göre, henüz netlik kazanmayan sistemin ayrıntıları şöyle:

Lise öğrencilerinin 1., 2., 3. ve 4. sınıflarda girdikleri yazılılar, ortak ve merkezden yapılacak. Öğrencilerin sınavlardan aldıkları puanlar, derslerin ağırlıklarına göre hesaplanacak. Puanlar, öğrenciye matematik-fen (MF), Türkçe-matematik (TM), Türkçe-sosyal (TS) veya dil puan türlerinde bir ortalama sağlayacak.

Üniversite adayı, bu ortalamaya göre öğrenci kabul eden üniversitelere kayıt yaptırılabilecek. Bu kapsamda üniversiteler hangi puan türüne göre öğrenci alacağına kendisi karar verecek.

Üniversiteye girişte öğrencilerin lisedeki ders dışı beceri ve başarılarına da bakılacak. ÖSYM tarafından yapılacak sınavın açık uçlu sorulardan oluşması planlanıyor.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın