$

Dolar

46,6278

Euro

53,1585

£

Sterlin

61,6347

Frank

57,6221

Gram Altın

6.127,3200

Bitcoin

2.803.092

$

Dolar

46,6278

Euro

53,1585

£

Sterlin

61,6347

Frank

57,6221

Gram Altın

6.127,3200

Bitcoin

2.803.092

Eğitim

Dershane eğlence yeri oldu

Dershane meselesini muhataplarına sorduk. Veliler, çocuklarını dershaneye göndermek için giderlerini kıstıklarını söylüyor. Öğrenciler ise 'Dershane pek çok kişi için eğlence yeri' diyor

21.11.2013 - 05:46
Murat
Dershane eğlence yeri oldu
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Sabah'ın haberine göre; Altıncı sınıftan üniversiteye kadar bir çocuğun eğitimi için ortalama 100 bin TL harcanan dershaneler konusunu işin muhataplarına sorduk. Çocukların eğitimi için bütçelerinden kısan da ek iş yapan da var. Okul ve dershane arasında mekik dokuyan öğrenciler ise kendilerini yarış atı gibi hissettiklerini söylüyor. Öğrenciler "kapatılması durumunda eğitime darbe vurulur" denilen dershanelerin artık eğlence yeri haline geldiğini belirtiyor. Veliler ise herkes gönderdiği için mecbur kaldıklarını belirtiyor.

Dershanelerden bıktım artık

Özge Can Masal (öğrenci): 5'inci sınıftan beri dershaneye gidiyorum. Şimdi lise 1'deyim. Artık dershanelerden bıktım. Okuldan çıkıp dershaneye gidiyorum. Bu beni çok yoruyor. Ders çalışmazsan dershane fayda sağlamıyor.

Mecburuz herkes gönderiyor

Şadiye Aşçıoğlu (veli): İki kızım var. Herkes dershaneye gönderiyor diye biz de mecbur kalıyoruz. Yoksa diğerlerinden eksik kalırlar. Devlet yeterli düzeyde eğitim verirse biz de dershaneye göndermek zorunda kalmayız.

Para için annem bebek bakıyor

Mehtap Tokatlıoğlu (öğrenci): Dershaneler olmasa eksiklerimizi tamamlayamayacağımı düşünüyorum. Evin giderlerini karşılamak için annem de babam da çalışıyor. Annem bebek bakıyor. Bu durum stresimi artırıyor.

Ailem borcu taksitle ödüyor

Ulaş Marim (öğrenci): Ailem dershane borcunu takside bağlattı. Buraya verdiğimiz para, evimize giren geliri düşürüyor. Babam bana baskı yapmasa da inceden inceye üniversite kazanma zorunluluğumu hissettiriyor.

Giderlerimizi kısıyoruz

Emine Şenoğlu (veli): 7'nci sınıfa giden çocuğum var. Çocuğumu dershaneye göndermeye mecbur hissediyorum. Dershane masrafları için evdeki giderlerimizi kısıyoruz. Çocuğa da bunu ister istemez yansıtıyoruz.

Sohbet-muhabbet ortamı var

Büşra Dur, Fatma Çiçek (üniversite öğrencileri): Biz geçen yıl dershaneye gittik. Dershaneler eğitim yeri olmaktan çıktı. İnsanların gelip eğlendiği, zamanını geçirdiği bir yer haline döndü. Gelen çocuklar dershaneyi sohbet-muhabbet ortamı olarak görüyor. Ders çalışmak için de gelen vardır ama çoğu eğlence ve zaman geçirmek için geliyor.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın