TIMETURK / AYŞE AYDIN
Amsterdam'ın sağlık hizmetleri başkanı Paul van der Velpen esrar satışının serbest olduğu Hollanda başkentinde şekere sıkı düzenleme getirilmesini istiyor.
Velpen resmi halk sağlığı web sitesinde: ''Tıpkı alkol ve tütün gibi şeker de tamamen bir ilaçtır. Bunda hükumetin önemli bir rolü vardır. İnsanlar şeker kullanımına teşvik edilmemelidir. Ve kullananlarda tehlikenin farkında olmalıdır'' dedi.
''Bu abartılı gelebilir ama şeker tüm zamanların en tehlikeli maddesidir ve kolaylıkla her yerden temin edilebilir.''
Şeker yağ yada diğer yiyeceklerin aksine vücudun iştah dengesine müdahale eder ve doyumsuz bir iştah sağlar. Velpen ürünlerini satmak için bunu kullanan gıda sektörününü suçluyor.
''Şeker mekanizmaya rahatsızlık verir. Şeker yiyenler aç olmasa bile daha fazla yemek ister. Birine yumurta verdiğinizde yediğinde doyacaktır. Doymuşsa daha fazla yemez. Ama birine bisküvi verdiğinizde aç olmasa bile yer.''
''Şeker bir nevi bağımlılık türüdür. Sigara gibi bundanda kurtulmak zor. Bu yüzden diyetler kısa süreli çözümler oluyor. Bağımlılık tedavisi bu durum için daha uygun.''
Üst düzey sağlık yetkilisi şeker vergisi olmasını istiyor ve şeker eklenecek gıdaların miktarına kısıtlama getirilmesini istiyor.
Sigaralarda bulunan ibarelerin alkolsüz içeceklerde de bulunmasını istiyor. ''Şeker bağımlılık yapar ve tehlikelidir.''
''Sağlık sigortaları obez müşterileri için bağımlılık tedavisine yardım etmelidir.Okullarda artık şeker ve şekerli içecekler satılmamalıdır. İçi şeker dolu olan yanıltıcı spor içeceklerinin reklamları dava edilmelidir.''
BU HABER AYŞE AYDIN TARAFINDAN TİMETURK TERCÜME EDİLMİŞTİR