$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.778.166

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.778.166

Sağlık

Güneş özlemini Başbakan Erdoğan bitirdi

Nadir görülen bir hastalık yüzünden Abdurrahman ve Yunus kardeşler güneşe çıkamıyordu. Babaları Başbakan'dan yardım istedi, kardeşler tedavi sayesinde yaşama tutundu...

14.11.2013 - 04:11
Murat
Güneş özlemini Başbakan Erdoğan bitirdi
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

İstanbul'da yaşayan Mardinli Çetin Ailesi'nin 2 çocuğu için güneş hayat kaynağı değil hastalık sebebiydi. "Fabry" denilen hastalık nedeniyle Yunus (15) ve ağabeyi Abdurrahman'ın (24) vücutlarında proteinleri parçalayan enzim eksikti. Ve her güneşe çıktıklarında terleyemiyor bu nedenle de kalplerinde, böbreklerinde ve damarlarında protein birikiyordu. '

ARTIK GÜNEŞİ SEVİYORUM'

Abdurrahman Çetin'in durumu askerlik görevini yaptığı sırada daha da kötüleşti. Kardeşi Yunus ise 6 yaşından beri güneşe çıkamıyordu. Kardeşlerin imdadına Başbakan Tayyip Erdoğan yetişti. Kasımpaşa'da, Başbakan'ın eski mahallesinde yaşayan baba Mehmet Sait Çetin, Erdoğan'a bir mektup yazarak "Çocuklarımı kurtarın" diye feryat etti. Başbakan da Çetin Ailesi'ni Halkalı'daki Kanuni Sultan Süleyman Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne yönlendirdi. Abdurrahman Çetin'in böbreklerindeki hasar büyüktü. Böbrek yetmezliğine doğru gidiyordu. 6 ay önce Çetin Ailesi'nin kapısını çaldığı Doç. Dr. Hasan Önal, hastalığı ve tedaviyi SABAH'a anlattı: "Hastalık kendini 6-7 yaşlarında gösteriyor ve tanı konulmazsa, böbrekleri, kalbi vuruyor. Ve ileriki dönemde böbrek yetmezliği, kalp yetmezliği başlıyor. Ani ölümle yaşam son buluyor. Yurtdışından bir ilaç getiriyoruz. 2 haftada bir damar yoluyla veriyoruz. Yaşamları boyunca 2 haftada bir bu ilacı alacaklar. Yaşları büyüdükçe ilacın dozu da artacak." Abdurrahman Çetin hislerini, "Çocukluğumu hiç yaşayamadım. Ama şimdi iyiyim. Güneşi artık seviyorum, bana da kardeşime de hayat veriyor" diye anlattı. Yunus ise şunları söyledi: "Güneş tepede Azrailim gibi bana bakıyordu. Bazen kendimi duşa sokup, öyle çıkıyordum sokağa. En azından kuruyana kadar arkadaşlarımla gülüp, oynuyordum. Ama bu tedaviden sonra yani 6 aydır top da oynuyorum, okuluma da gidiyorum."

KIDMAN'IN FİLMİNDEKİ GİBİ

Nicole Kidman'ın "The Others" filmi, aynı hastalıkla boğuşan 2 çocuk annesi bir kadının gerilim dolu öyküsünü anlatıyordu.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın