$

Dolar

46,6206

Euro

53,0387

£

Sterlin

61,5746

Frank

57,5279

Gram Altın

6.023,6300

Bitcoin

2.772.252

$

Dolar

46,6206

Euro

53,0387

£

Sterlin

61,5746

Frank

57,5279

Gram Altın

6.023,6300

Bitcoin

2.772.252

Eğitim

ÖSYM, hatasını düzeltmek yerine öğrenciyi suçladı

Anadolu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ön lisans bölümünü bitiren İzmirli Neslihan Türker, Dikey Geçiş Sınavı'na (DGS) girdi. Sonuçlar açıklandığında ise kötü bir sürprizle karşılaştı.

08.08.2013 - 03:45
Murat
ÖSYM, hatasını düzeltmek yerine öğrenciyi suçladı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencinin akademik ortalamasını sisteme eklemediği için not 30 puan düşmüştü. 70 puan olması gerekirken 40’ta kalan Türker, mağduriyetinin sebebini sorduğu ÖSYM’den bir de azar işitti. Karşısına çıkan görevli, 1 Temmuz 2013 tarihinde internet sitelerinden bu tür hatalar için kontrol duyuruları yapıldığını, takip etmediği için yapılacak bir şey olmadığını söyledi.

Zaman'ın haberine göre; Uzaktan eğitim sistemiyle lisans tamamlama hayalleri kuran mağdur öğrenci, yaşadıklarını şu sözlerle anlattı. “DGS sonucumu görüntülerken dikkatimi çeken husus, ön lisans başarı puanı olarak yansıyan +40 oldu. Beklenen puan 70’ti. Ortalamam, 4’lük sistemde 3,60. ÖSYM başvuru kayıt bilgilerini sistemden incelerken gördüğüm hata beni adeta şoke etti. Akademik ortalamam 0,00 olarak girilmiş. DGS başvurusunda bulunurken tarafımdan verilmiş eksik veya yanlış bilgi yok, belgesi elimde.” ÖSYM’nin web sayfalarındaki duyuru görmemekle suçladığı genç kız, tepkisini şu sözlerle dile getirdi: “Duyuruda ‘Adaylar bilgilerini http://ais.osym.gov.tr adresinden veya 15 Temmuz 2013 tarihinden itibaren kendi okullarının astığı listelerden kontrol edebilirler. Bilgilerinde düzeltme gereken adaylar için ek güncelleme tarihleri 17-18 Temmuz 2013’tür.’ deniliyor. Ben bu süreci görmedim. Çünkü evraklarımı tam teslim ettim. Elimde belgelerim var. Bu duyuru, Resmî Gazete’den yapılsa belki kabul edeceğim. Ayrıca üzerlerine düşen hassas çalışmayı yapmayıp böyle bir duyuruyla işin içinden çıkmaya çalışmaları ne kadar etik? 30 puanın eksikliği, şu an yerleşmeme engel teşkil ediyor. ÖSYM yetkililerini, sadece görevlerini yapmaya davet ediyorum.” Konu hakkında görüşünü sormak istediğimiz ÖSYM’ye ise şu ana kadar ulaşılamadı.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın