$

Dolar

46,5471

Euro

53,0132

£

Sterlin

61,5127

Frank

57,3381

Gram Altın

5.982,0600

Bitcoin

2.825.950

$

Dolar

46,5471

Euro

53,0132

£

Sterlin

61,5127

Frank

57,3381

Gram Altın

5.982,0600

Bitcoin

2.825.950

Eğitim

Üniversitelerde 7. yıldan sonra katkı payı

Üniversite öğrencilerine YÖK'ten kötü bir haber geldi. Hazırlanan YÖK yasa taslağına, 4 yıllık üniversiteleri 7 yılda bitiremeyen öğrencilerden katkı payı alınacağına yönelik bir madde eklendi.

17.01.2013 - 09:33
Murat
Üniversitelerde 7. yıldan sonra katkı payı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

TIMETURK / Haber Merkezi

Üniversitelerde 4 yıllık eğitimini 7 yılda bitiremeyen öğrencilere YÖK'ten kötü haber geldi.

YÖK'ün Milli Eğitim Bakanlığı'na sunduğu taslak metninde, üniversitelerin gelir kaynakları arasında devlet katkı payı, hazine yardımı gibi kalemlerin yanı sıra öğrenci katkı payları ve öğrenim ücretleri de yer aldı.

Taslak metninin 36. maddesine, öğrenim ücretleri ve katkı paylarının "öğrencinin 4 yıllık eğitimini 7 yıl içinde tamamlayamaması durumunda alınacağı" maddesi eklendi.

Taslak bu haliyle yasalaşırsa, 4 yıllık lisans programı okuyan öğrenciler, eğitimlerini 7 yıl içinde biteremezlerse yeniden katkı payı ödemeye başlayacaklar.

Yasaya göre bu katkı paylarını da Bakanlar Kurulu belirleyecek.

Öğrencilerden normal eğitim sürelerinde herhangi bir öğrenim ücreti ve katkı payı ise alınmayacak.

9 Ağustos 2012'de Resmi Gazete'de yayınlanan kararname ile birinci öğretim ön lisans, lisans, yüksek lisans, doktora öğrencilerinin ödeyeceği harç paraları kaldırılmıştı.

(NTV)

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın