$

Dolar

46,4994

Euro

52,8470

£

Sterlin

61,3818

Frank

57,3256

Gram Altın

6.105,6800

Bitcoin

2.912.301

$

Dolar

46,4994

Euro

52,8470

£

Sterlin

61,3818

Frank

57,3256

Gram Altın

6.105,6800

Bitcoin

2.912.301

Eğitim

''Beslenme Dostu Okul''lar geliyor

Sağlık Bakanlığı'nın obeziteyle mücadele programının önemli ayaklarından biri olan okullara yönelik yeni hedefler belirlendi.

25.09.2012 - 11:47
merve
''Beslenme Dostu Okul''lar geliyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Obezite ve Metabolik Hastalıklar Daire Başkanı Nazar Yardım, obeziteyle mücadelede okulların büyük önem taşıdığını söyledi.

Sağlık Bakanlığı'nın iki yıldır yürüttüğü ''Beslenme Dostu Okul'' programıyla obeziteyle mücadelede önemli bir yol katedildiğini belirten Yardım, ''Bu programla kantinlerde sağlıklı besinlerin satılması, hijyen, su sağlığı gibi alanlarda önemli gelişmeler oldu. Şimdi bu programı Dünya Sağlık Örgütü'nün birçok ülkede uyguladığı benzer program ile entegre etmek için başvuruda bulunduk'' diye konuştu.

DSÖ'nün obeziteyle mücadelede ülkelere büyük destek verdiğini ve yol gösterdiğini dile getiren Yardım, şu bilgileri aktardı:

''Öğrencilere sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırılması, fiziksel aktivitenin artırılması, okullarda bilgilendirme faaliyetleri düzenlenmesi konularında işbirliğine gideceğiz. Öğretmenler bu konuda rol modeldir.''

Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Obezite ve Metabolik Hastalıklar Daire Başkanı Nazar Yardım, obeziteyle mücadelede ölçme ve izlemenin de büyük önem taşıdığını ifade ederek, öğrencilerin boy ve kilo takibinin düzenli yapılacağını söyledi. (AA)

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın