Öğrenci harçları bu yıl için üniversite öğrencilerinden kaldırıldı ancak yeni kayıt yaptıracak ve ikinci öğretim programlarındaki eğitimine devam edecek olan binlerce ikinci öğretim öğrencisi fahiş boyuttaki harçları ödemeye devam edecek.
MİLLİ Gazete'nin haberine göre ikinci öğretim öğrencilerinin ödedikleri harçların, okudukları üniversitelerin Strateji Geliştirme Daire'lerine gittiği ortaya çıktı.
Üniversitelerin eğitim, sosyal donanım, beslenme gibi alanlarında faaliyet gösteren daireler bu yıl da ikinci öğretim öğrencilerinin ödediği harçlarla kalkınacak.
Devletin üniversitelere yapması gereken her şey, ikinci öğretim öğrencilerinin ödedikleri harçlarla yapılacak.
Söz konusu daireler, devletin yükseköğretimde öncelikli yapması gereken faaliyetler kapsamında çalışıyor. Üniversitelerin fiziki yapılarından, eğitim ve insan kaynakları hizmetlerine kadar faaliyet gösteren daireler okullardaki spor alanları, öğretim üyelerine getirilen haklar, kütüphane, yemekhane, sağlık gibi alanlarda strateji üretmek, mali çizelgeyi ve bütçeyi hazırlamakla görevli.
Tüm bu faaliyetler için gerekli ödenekten yoksun olan üniversiteler çareyi ikinci öğretimlerden alınan harçlarda buldu. Normal üniversite harçlarının neredeyse 5 katı olan ikinci öğretim harçları üniversitelerin bu dairelerine ödeniyor.