$

Dolar

46,4864

Euro

53,0281

£

Sterlin

61,5098

Frank

57,4333

Gram Altın

6.170,1300

Bitcoin

2.894.664

$

Dolar

46,4864

Euro

53,0281

£

Sterlin

61,5098

Frank

57,4333

Gram Altın

6.170,1300

Bitcoin

2.894.664

Eğitim

ÖSYM'den DGS açıklaması

ÖSYM, DGS'de ön lisans başarı puanının hesaplanmasına ilişkin açıklama yaptı.

16.08.2012 - 17:22
sevinc
ÖSYM'den DGS açıklaması
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

ÖSYM , Dikey Geçiş Sınavı'nda (DGS ) ön lisans akademik not ortalamalarının 0,8 ile çarpılarak ön lisans başarı puanına dönüştürüleceğini, ön lisans başarı puanının da 0,6 katsayı ile çarpılarak adayların yerleştirmede kullanılacak 2012-DGS yerleştirme puanlarının hesaplanacağını bildirdi.

Resmi Gazete'de yayımlanan ''Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik'' ile DGS puanının ÖSYM tarafındaçn belirleneceğinin hükme bağlandığı hatırlatılan açıklamada, şu ifadeler yer aldı:

''Ön lisans akademik not ortalamaları (en yükseği 100, en düşüğü 50 olarak değerlendirilerek) 0,8 ile çarpılarak ön lisans başarı puanına dönüştürülecektir. Böylece, 50 olan en düşük notun önlisans başarı puanı değeri 40 olacak, en yüksek 100 olan notun da ön lisans başarı puanı değeri 80 olacaktır. 50'nin altında olan notlar 50 olarak değerlendirmeye alınacaktır. Bu şekilde hesaplanan ön lisans başarı puanı, kılavuzda da belirtildiği gibi 0,6 katsayı ile çarpılarak adayların yerleştirmede kullanılacak 2012-DGS yerleştirme puanları hesaplanacaktır.''

Açıklamada, hesaplama yöntemine Yükseköğretim Kurulu'nun da uygun görüş verdiği kaydedildi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın