'Postmodern darbe' olarak tarihe geçen 28 Şubat sürecinde yüzlerce öğretmen meslekten ihraç edildi.
2006'da yapılan düzenlemeyle okula dönüşlerinin önü açılan öğretmenlerin mağduriyeti aradan geçen 15 yıla rağmen bitmedi.
Öğretmenler şimdi de, meslekten ayrı kaldıkları yılların sigorta primini kendilerinin yatırması isteniyor.
20-30 bin lirayı bulan primi ödeyemeyen öğretmenler, emeklilik için 10 yıl fazla çalışmak zorunda kalacak.
Eğitimciler, Yüksek Askerî Şûra (YAŞ) mağdurları için tanınan hakların kendilerinden esirgenmemesini istiyor.
Eğitim-Bir-Sen Genel Sekreteri Ahmet Özer, 28 Şubat mağduru öğretmenlerin sigorta probleminin çözümü için Milli Eğitim Bakanlığı'na defalarca teklifte bulunduklarını ifade etti. Ancak sonuç alamadıklarını dile getiren Özer, YAŞ mağduru askerlerin sigorta probleminin çözüldüğünü anlatıyor.
Emekli Cumhuriyet Başsavcısı Reşat Petek de mağduriyete devlet neden olduğu için telafisini de yine devletin yapması gerektiğini vurguluyor.