$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.804.124

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.804.124

Sağlık

İlaç krizi hastaları krize soktu!

İlaçta kamu ıskontosu artınca hastaların ilaç bulması zorlaştı. Devlet bütçe açığını kapatmak için ilaçtaki ıskonto oranını yüzde 31'den 41'e çıkarınca hem eczacılar hem de hastalar ilaç krizinden şikayet etti.

12.12.2011 - 14:56
tugce
İlaç krizi hastaları krize soktu!
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

İlaç bulmakta zorlanan hastalar Türkiye’nin En Büyük Şikayet Portalı Şikayetvar’a gönderdikleri şikayetlerle ilaç bulamadıklarını şikayet etti. Iskonto oranının yüzde 41’e çıkmasının faturası hastalara çıktı.Hastalar için hayati önem taşıyan ilaçları bulmak neredeyse imkânsız hale geldi.

Eczanelerin stokunda ilaçlar tükenmeye başladı. Kamu kurum ıskontoları konusunda ilaç sanayi ve SGK’nın biran önce bir mutabakata varmasını isteyen hastalar “Acilen çözüm bulunması” istedi. Şikayetvar’a gelen bazı şikayetler şöyle:

Lösemi Hastaları Şikayetçi

Annesi lösemi hastası olan M.E. hastanın iyileşmesi için hayati değeri olan ilacı bulamadıkları belirterek “Türkiye'de binlerce lösemi hastamız bu ilacı temin etmekte zorlanıyor hatta bulamıyor. Doktorların bize söylediği ‘Hydrea 500 mg'dan başka ilaç kullanamazsın’ lakin işin özüne gelince bu ilacı bulmak pek de mümkün değil. Ankara, İstanbul, İzmir vs. Bu ilaç piyasa da olması gerekirken piyasada yok. Peki şimdi ne yapmamız lazım, benim annemin 1 günlük ilacı kaldı ve bu ilaç bir gün eksiltilmeden kullanılması gerekiyor; fakat ben bulamıyorum. Sağlık Bakanımız gerekirse ben ilacı kendim üretirim diyor! Şimdi ben bu ilacı aylardır bulmakta zorluk çekiyorum. Sadece ben değil benim gibi binlerce kişi var, nereyi aradıysam herkes bu ilacı arıyor, depolarda yok, üretici firmada yok” dedi.

“Ölelim Mi?”

Hipogonadizm hastası N.F. ise yaşadığı ilaç sıkıntısını “Ben Hipogonadizm hastasıyım ve hayatımı idame ettirebilmem için her ay Puregon ve Pregnyl adlı ilaçları kullanmam gerekmektedir. İlacın piyasada bulunmamasından dolayı her ay temin edememenin yanında her ay fiyatı artmaktaydı. Raporlu olmama rağmen şu an 750 TL fiyat farkı ödemekteydim ama 29 Kasım 2011 tarihi itibariyle Sağlık Bakanlığı'nca alınan kararla artık bu ilacı almamız imkansız. Çünkü artık piyasada bu ilaç yok .

Hiçbir eczanede artık ilacı depolardan getirtemiyor bile; çünkü bu ilaç artık ne alınabilir ne de satılabilir fiyatta.Tüm Hipogonadizm hastaları adına şikayetim Sağlık Bakanlığı'nadır.Biz bu ilacı bulsak bile ücret olarak artık alamayacak güçteyiz.Bu İlaç ile ilgili herhangi bir olumlu gelişme olmazsa biz tüm hipogonadizm hastaları ölelim mi?” şeklinde dile getirdi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın