$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.795.234

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.795.234

Sağlık

Meyve suyu kanser yapıyor!

Meyveler içerdikleri lif ve vitamin nedeniyle besleyici ve kanser önleyici iken meyve suyuna dönüştüğünde kansere neden olduğu ortaya çıktı.

05.10.2011 - 13:25
kemalozer
Meyve suyu kanser yapıyor!
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Hürriyet / Timeturk

Tatlı, ucuz ve doğal. Meyve şekeri fruktoz belki de bu yüzden kulağa en doğal tatlandırıcı gibi geliyor.

Ancak işlenmiş her besin gibi fruktoz da bir dizi önemli tehlike taşıyor olabilir. Bilim adamları fruktozun kanser, kalp hastalığı, hipertansiyon, böbrek problemleri ve hatta bunamaya yol açtığını keşfetti.

Fruktoz ile ilgili son haberlere göre de çok fazla meyve suyu tüketen ve fruktoz alan insanlarda bağırsak kanseri riski önemli bir oranda artıyor. Amerikan Diyettetik Derneği yüksek miktarda fruktoz içeren meyve sularının tetikleyici olduğunu açıkladı.

Araştırma ile ilgili bir diğer çarpıcı buluş ise meyvelerde bulunan ve bağırsak kanserine karşı önleyici özelliği bulunan liflerin, c vitamininin ve diğer antioksidanların meyve suyu haline geldikten sonra kaybolduğunu gösteriyor.

İngiliz Diyetetik Derneği de günde yalnızca 150 ml meyve suyu tüketimini öneriyor. Bu da bir su bardağından daha az bir miktar demek oluyor.

Uzmanlar meyve suyunun kanser yaptığı, bir dünyada gazlı içecekler başta olmak üzere yapay tatlandırıcılı dieğr gıdaların daha vahim sonuçlar doğruracağını söylüyor.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın