$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.801.132

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.801.132

Sağlık

Kola, gazoz ve yapay talandırıcıların zararları

Günde 12-13 adet diyet gazoz içen bir kadını programına çıkaran ünlü doktor Prof Dr Mehmet Öz, izleyenlere diyet ve asitli içeceklerin ne denli zararlı olduğunu anlattı. İşte o programdan çarpıcı bölümler:

11.07.2011 - 17:12
okkes
Kola, gazoz ve yapay talandırıcıların zararları
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Okkeş Koska / TIMETURK

Ünlü Türk doktor Prof Dr Mehmet Öz, "Gazoz, kola, şeker ikinci diyabetle birlikte kalp riskini artırmakta kilo vermede kullanılan yapay tatlandırıcılar ise kilo verdirmez hatta şekere olan isteği artırarak ters bir etki yaratabilir" dedi.

Günde 12-13 kutu gazoz içen bir vatandaşı stüdyoda yanına çağırarak gazozun zararlarını anlatan Öz, ortalama bir insanın yılda 200 litre gazoz içtiğini bunun 49 pakete yakın şekere karşılık geldiğini belirtti.

STÜDYO'DA GAZOZLA AKÜNÜN PASINI TEMİZLEDİ

Herkes gazozun zararını anlatabilmek için ilginç bir yönten deneyen Öz, gazlı içeceklerin asit derecesini gösterebilmek için stüdyoya getirdiği paslı bir akünün pasını temizlemede kullandı. Bu işlemi yapaerken koruyucu gözlük ve eldiven kullanması gözlerden kaçmadı.

Deneyin sonunda   aynı işlemin gazoz içmekle  vucuda yapıldığını yemek borusuna ve mideye de aynı derecede zarar verdiğinin altını çizdi.

Prof. Mehmet Öz, Gazozun içinde bulunan kafeinin uyarıcı ve bağmlılık etkisinin olduğunu insanların bu deneyi gördükten sonra iradelerine sahip olacaklarını ve sağlıklı bir vücut için bu tür içeceklerden uzak durulması gerektiğni yineledi.

İşte o gösteri:

Prof Dr Mehmet Öz'den müthiş kola, gazoz, şeker...

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın