$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.817.552

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.817.552

Sağlık

Türkiye'nin ilk yapay organ merkezi açıldı

Organ tedavilerinde kullanılan ve yüzde 85'i yurt dışından temin edilen biyo malzemelerin yerli teknolojiyle üretimini sağlayacak Biyomalzeme ve Doku Mühendisliği Mükemmeliyet Merkezi (BIOMATEN) hizmete açıldı.

23.02.2011 - 14:37
yelizogreten
Türkiye'nin ilk yapay organ merkezi açıldı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

DPT desteğiyle ODTÜ çatısı altında kurulan merkezde, özellikle kemik ve kıkırdak, kemik çimentosu, dental malzemeler, eriyebilir kemik plakaları ile yapay deri gibi sert ve yumuşak dokuların tedavisi için gerekli ürünlerin bilimsel altyapısı hazırlanacak. Merkezde, ayrıca tasarımdan üretime Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu implantlar üretilecek.

22 Şubat 2011’de açılan merkezin amaçları, Türkiye'nin ihtiyacı olan medikal malzemeleri geliştirmek, üretimine destek vermek, medikal ürünlerin karakterizasyon ve sertifikasyonunu yapmak ve bunlar için ilgili tüm paydaşları bir araya getirerek tüm Türkiye'ye hizmet vermek olarak özetlendi.

Merkezde geliştirilen biyomalzemelerin ilk ürünlerinin üç yıl içinde insan üzerinde uygulanacak. Testlerin ardından da ürünlerin piyasaya çıkması hedefleniyor.

Biyomalzeme ve doku mühendisliği alanlarında, ODTÜ Biyolojik Bilimler Bölümü’nde  20 yıldır araştırmalar yürütülüyor. Mükemmeliyet merkezinin kurulmasıyla da biyo malzemeler konusunda sektörün yüzde 15'ine sahip Türkiye'nin önemli bir rekabete hazırlanacağı tahmin ediliyor.

Büyüyen Türkiye

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın