$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.814.959

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.814.959

Sağlık

Enerji içecekleri, çocuklar ve gençlerde için tehlikeli

Yüksek seviyede kafein ve diğer uyarıcılar içeren enerji içeceklerinin, çocuklar ve gençlerde ciddi sağlık sorunları yaratabileceği uyarısında bulunuldu

14.02.2011 - 23:01
mustafa
Enerji içecekleri, çocuklar ve gençlerde için tehlikeli
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Bilimadamları uyarıyı, enerji içeceklerinin sağlık üzerindeki etkisiyle ilgili bilimsel araştırmaları inceledikten sonra yaptılar. 

Miami Üniversitesi'nden Steven Lipshultz ve ekibi, enerji içecekleriyle ilgili araştırmalar ile üreticilerin internet sitelerinde bu tür içeceklerle ilgili verdikleri ''bilgileri'' incelediler. 

Bu sistematik araştırmanın sonucunda, bu içeceklerin ''özellikle çocuklar ve gençler üzerinde ciddi yan etkisinin bulunduğunu; hezeyana, nöbetlere, kalp sorunlarına, şeker hastalığına veya ruh halinde ve davranışlarda problemlere yol açabildiğini'' saptadılar. 

Lipshultz, bu içecekleri tüketen bazı kişilerde yan etkilerin görüldüğünün gözlemlendiğini belirterek,bu tür içeceklerin herhangi bir tedavi edici etkisini bulamadıklarını söyledi. 

Enerji içeceklerini üreten şirketler ise bunların zihinsel ve fiziksel performansı artırdığını öne sürüyor. 

Pediatrics dergisinde yayınlanan araştırmada Lipshultz ''Sorun, enerji içeceklerinin sadece kafein içermesi kadar basit bir olay değil. Sorun, bunların başka birçok madde içermesi'' dedi. 

Lipshultz, kalp, şeker hastalığı veya yüksek tansiyondan mustarip olan, nöbet geçiren veya hiperaktivite sorunu bulunan çocukların bu içecekleri içmekten vazgeçmesi gerektiğini belirtti. 

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın