$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.802.987

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.802.987

Sağlık

AB nüfusunun yarısından fazlası obez

Merkezi Paris'te bulunan Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD) hazırladığı bir rapor, AB üyesi ülkelerdeki yetişkin nüfusun yarısından çoğunun fazla kilolu veya obez olduğunu ortaya koydu.

07.12.2010 - 17:54
ferhatacil
AB nüfusunun yarısından fazlası obez
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

AB ülkelerindeki yedi çocuktan birisinin fazla kilolu veya obez olduğu belirlenen rapor, birlik üyesi ülkelerde son 20 yıl içinde aşırı kilo sorununun ciddi biçimde giderek arttığını gösteriyor.

Raporda, çocuk ve yetişkinlerdeki aşırı kilo sorununun, sağlık harcamalarının da katlanarak artmasına yol açtığı bildirildi

İngiltere'deki bir araştırma sonucuna yer verilen OECD raporunda, bu ülkede, aşırı kilo ve obezliğin yarattığı sağlık sorunlarını çözmek için yapılan sağlık harcamalarının 2007 ile 2015 yılları arasında yüzde 70 oranında artacağına dikkat çekildi.

Raporda, fazla kilolu ve obez çocukların ilerde kalp, şeker, astım ve bazı kanser hastalıklarına yakalanma risklerinin daha fazla olduğu hatırlatıldı.

OECD raporuna göre, AB ülkelerinin gayri safi milli hasılalarının ortalama yüzde 8.3'ü sağlık harcamalarına gidiyor.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın