Antalya Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Satıcı, 4 Kasım 2008 tarihinde yayımlanan Bitkisel Üretimde Kullanılan Kimyasalların Kayıt Altına Alınması ve İzlenmesi Hakkında Yönetmelik'e göre Üretici Kayıt Defteri tutmanın zorunlu olduğunu belirtti. Satıcı, üreticileri konuya hassasiyet göstermeleri yönünde uyardı.
Mustafa Satıcı, yaptığı yazılı açıklamada, son yıllarda zirai ilaç kalıntısı konusunda üreticiler ve ihracatçılar olarak çok önemli mesafeler kat ettiklerini hatırlattı.
Sektör paydaşlarının bu konuda gereken hassasiyeti göstererek sorunun çözümü yolunda önemli katkı sağladığını kaydeden Satıcı, "Avrupa Birliği'ne ihracatta son dönemlerde ülkemiz menşeli ürünlerin çok büyük ölçüde temiz çıkması, bu başarının göstergelerinden sadece birisi." dedi.
Çiftçinin kullandığı zirai ilaçların ve diğer kimyasalların kaydedildiği üretici kayıt defterinin zirai ilaç kalıntı sorununun önlenmesine yönelik izlenebilirlik ve ürün takip işlemleri açısından büyük önem taşıdığını vurgulayan Satıcı, "Ancak ihracatçı firmalarımızla yaptığımız görüşmelerde üreticilerin büyük bir kısmının Üretici Kayıt Defteri tutmadıkları ifade ediliyor. Üretici Kayıt Defteri'nin olmaması Rusya Federasyonu başta olmak üzere birçok ülkeye ihracatta sıkıntılara ve fiyatlarda ciddi düşüşler yaşanmasına sebep olacak. Bu durum hem üretici hem de ihracatçılar için büyük kayıplar yaşatacaktır. Bu nedenle, üreticilerimizin tamamının Üretici Kayıt Defteri temin edip kullanmaları ve başta komisyoncular olmak üzere sektörün tüm paydaşlarının bu konuda hassasiyet göstermeleri gerekiyor." uyarılarında bulundu.