$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.811.942

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.811.942

Genel

Valilikten, 'Bursa Siyahı İnciri'ni 'ethephon'dan koruyanlara teşekkür belgesi

Bursa Valiliği, Bursa Siyahı İncir'de erken olgunlaştırıcı 'ethephon' ilacının kullanımının önüne geçen kurum, kuruluş ve muhtarlara teşek

02.12.2010 - 18:34
cihan_
Valilikten, 'Bursa Siyahı İnciri'ni 'ethephon'dan koruyanlara teşekkür belgesi
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Bursa Valiliği, Bursa Siyahı İncir'de erken olgunlaştırıcı 'ethephon' ilacının kullanımının önüne geçen kurum, kuruluş ve muhtarlara teşekkür belgesi verdi.

Valilik, Bursa Siyahı İncir'de 'ethephon' etkili maddesi kullanımının önüne geçilmesi konusunda gösterdikleri çabalarından dolayı, 20 kurum ve kuruluş ile 30 muhtara teşekkür belgesi verdi. Siyah İnciri'nin iç ve dış piyasadaki değerinin korunması için bu yıl sıkı bir çalışma başlatan Bursa Valiliği, yayınlanan genelgeye uyan ve söz konusu 'ethephon' etkili maddesinin kullanılmaması için çalışmalar yapan kurum ve kuruluşları ödüllendirdi.

Vali Şahabettin Harput'un yayınladığı genelgeye dikkat çeken Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB) Başkanı Dr. Salih Çalı, ilgili kamu kuruluşları temsilcileri ve incir yetiştiren üreticilerle birlikte 'Bursa Siyah İncir Çalışma Grubu'nu oluşturduklarını ve bu çalışma grubu sayesinde 'İlekleme' ve 'ethephon' maddesinin kullanımının önüne geçildiğini belirtti.

Salih Çalı, "2009 yılı sonlarına kadar yüzde 60-70'lere varan kullanım oranı, başarılı çalışmalar sonucu yüzde 1'lerin altına düştü. Bin 100'ün üzerinde örnekte yapılan analizler sonucu sadece 3 örnekte bu ilacın kalıntılarına rastlandı. Önümüzdeki yıllarda yürüteceğimiz çalışmalarımızla bu oranı sıfıra düşüreceğiz. Bu, başarımızın önemli bir göstergesi oldu." dedi.

Siyah İncir'in ABD'ye ihracatında da son aşamaya gelindiğini aktaran Salih Çalı, 2011 yılı içerisinde ihracat izninin alınması ile Bursa'nın nadide meyvesini ABD pazarına sokacaklarını kaydetti.

Vali Yardımcısı Hüseyin Eren ise Türkiye'de üretilen 21 bin ton siyah incirin yüzde 80'inin, yani yaklaşık 16 bin tonunun Bursa'da yetiştirildiğini vurguladı. Eren, "16 bin tonun 11-12 bin tonu ihraç edilmekte. Bu da kentimize yılda ortalama 18-20 milyon dolar ihracat geliri sağlamaktadır. Bursa Siyahı, Avrupa marketlerinde egzotik yani, değerli ürünler reyonlarında satılmaktadır." şeklinde konuştu.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın