Dicle Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nin öğrencileri 'Güneşe Dayalı Yapı Tasarımı' dersini Diyarbakır Güneş Evi'nde yaptı.
Öğretim görevlisi Aysel Alyamaç Yılmaz eşliğindeki 3. Sınıf öğrencileri, Güneş Evi'ne gelerek önce teknik bir inceleme yaptı. Öğrencilere bilgi veren Güneş Evi sorumlusu Gültekin Aydeniz, anaokulundan üniversiteye kadar birçok öğrenciye 'alternatif enerji' konusunda bilgilendirme yaptıklarını söyledi. Enerji tasarrufu konusunda çalışma yürüttüklerini anlatan Aydeniz,, kentte enerji konusunda bir farkındalık oluşturmaya çalıştıklarını kaydetti.
Mimarlık Fakültesi Öğretim Görevlisi Aysel Alyamaç Yılmaz da, her yıl Güneş Evi'ne geldiklerini belirtti. Yılmaz, "Diyarbakır Güneş Evi, bizim için örnek ve model bir ev oldu. Buradaki sunumda öğrencilerimiz görsel olarak, görülmesi gerekenleri görerek teorik olarak edindikleri bilgileri pekiştiriyorlar." dedi.
Öğrencilerden Suzan Şen ise, daha önce Güneş Evi'ne gelmediğini dile getirdi. Şen, "Buradaki sunum ile teorik olarak aldığımız eğitim pekişti. Yapılarda kullanılan enerjinin değerli olduğunu anladık. Gördüklerimiz estetik açıdan da kafamıza yerleşti." değerlendirmesinde bulundu.