$

Dolar

46,5236

Euro

52,9898

£

Sterlin

61,4427

Frank

57,3021

Gram Altın

5.966,5900

Bitcoin

2.822.714

$

Dolar

46,5236

Euro

52,9898

£

Sterlin

61,4427

Frank

57,3021

Gram Altın

5.966,5900

Bitcoin

2.822.714

Genel

Samsatlı kadınlar kanser hakkında bilgilendirildi

Adıyaman Devlet Hastanesi Kanser Erken Teşhis Tedavi ve Eğitim Merkezi (KETEM) ekipleri Samsat ilçesinde 30 yaş üstü bayanlarda kanser tar

30.11.2010 - 18:17
cihan_
Samsatlı kadınlar kanser hakkında bilgilendirildi
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Adıyaman Devlet Hastanesi Kanser Erken Teşhis Tedavi ve Eğitim Merkezi (KETEM) ekipleri Samsat ilçesinde 30 yaş üstü bayanlarda kanser taraması ve eğitim çalışması yaptı.

Cumhuriyet Konferans Salonu'ndaki eğitim çalışması hakkında bilgi veren KETEM Yetkilisi Dr. Nuray Aksoy Aşuk, Adıyaman genelinde tüm kadınlara ulaşarak kanser konusunda eğitim vermek ve taramalarını yapabilmek için aralıksız olarak çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti. Aşuk, yaptığı açıklamada, kanserin tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de öneminin gittikçe arttığını ve önemli bir sağlık sorunu olduğunu dile getirdi. Aşuk, "Ülkemizde görülen kanser türlerinin çoğu basit tarama programlarıyla önlenebilecek niteliktedir. Bu da erken teşhisin ve erken teşhis için bakanlığımız tarafından ücretsiz uygulanan tarama programlarının önemini ortaya koymaktadır. Kanser her yıl tüm dünyada 10 milyon kişiyi etkilemektedir. Araştırmalar göstermiştir ki, ülkemizde halkımızın yüzde 80'i kanseri en önemli sağlık sorunu olarak nitelendirirken, ancak yüzde 2'si kanserin erken belirtilerini, önlenebilme yollarını ve tarama metotlarını bilmektedir. Bu nedenle kansere karşı farkındalığın artırılması, önlenebilir kanserlerin tarama programlarının yürütülmesi ve bu şekilde ölüm oranlarının azaltılması amacıyla Sağlık Bakanlığı Kanserle Savaş Dairesine bağlı olarak KETEM'ler kurulmuştur." dedi.

Adıyaman Devlet Hastanesi başhekimlik binası 2. katında hizmet verdiklerini belirten Aşuk, toplum tabanlı tarama ve eğitim çalışmalarına devam ettiklerini söyledi. Aşuk, "Samsat ilçesine giderek çeşitli kanserleri ve erken teşhis yöntemleri konusunda eğitim verdik ve ekibimiz tarafından 30 yaş üzerindeki kadınlara rahim ağzı kanser taraması yapıldı. Samsatlı kadınların duyarlılığı bizi memnun etti." ifadelerini kullandı.

Sağlık Grup Başkan Vekili Dr. Emre Erbin ise yaptığı açıklamada bu tür eğitim çalışmalarının yararlı olduğunu belirterek, Sağlık Grup Başkanlığı olarak halkın bilinçlenmesi adına bütün imkânları kullandıklarını kaydetti.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın