Edirne Belediyesi çevre kirliliğinin önlenmesi için,'Dünyayı Bez Torbanda Taşı' kampanyası başlattı.
Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü tarafından 1 Kasım 2010 tarihinde poşet tüketiminin azaltılması amacıyla çalışma başlattı. 31 Ocak 2011 tarihine kadar sürecek olan kampanya faaliyetlerine bir yenisi de 25 Kasım 2010 tarihinde Edirne'nin düşman işgalinden kurtuluşunun 88. yıl dönümünde düzenlenen törende eklendi. Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü ile Edirne Pazarcılar ve Manavlar Odası işbirliği ile yapılan çalışmada halka bez çantaların içinde meyveler dağıtıldı.
Böylece poşet tüketiminin azaltılarak zararlarının önlenebilmesi esnafın yanı sıra vatandaşın da alışverişe giden bez torbaları yanlarında götürmeleri istendi. Mevcut bez çantaların, kampanya süresince halk pazarlarında ve önceden anonsu yapılarak çarşıda belirli noktalarda dağıtımı sağlanacak.
Evlerde biriken fazla poşetlerinden kurtulmak ve çöpe atmak istemeyen vatandaşlar, aralıklı yapılacak dağıtımlarda 15 poşetini getirip bez çanta alabilecek. Kampanya kapsamında poşetin zararları ve kullanımının azaltılması için Edirne Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü personeli tarafından İlköğretim okullarında yapılan eğitimler de devam ediyor.