$

Dolar

46,5070

Euro

52,9066

£

Sterlin

61,4390

Frank

57,3739

Gram Altın

6.077,0300

Bitcoin

2.917.906

$

Dolar

46,5070

Euro

52,9066

£

Sterlin

61,4390

Frank

57,3739

Gram Altın

6.077,0300

Bitcoin

2.917.906

Genel

Sakarlılı kadınlar mera alanına ağaç dikilmesine karşı çıktı

Samsun' un Terme ilçesi Sakarlı beldesi, Ordu karayolu üzerinde bulunan bin 600 dönümlük meranın ağaçlandırılacağı haberini alan belde ha

29.11.2010 - 18:28
cihan_
Sakarlılı kadınlar mera alanına ağaç dikilmesine karşı çıktı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Samsun' un Terme ilçesi Sakarlı beldesi, Ordu karayolu üzerinde bulunan bin 600 dönümlük meranın ağaçlandırılacağı haberini alan belde halkı, karara tepki gösterdi.

Ellerinde sopa ve odunlarla eylem yapıp orman işletme yetkililerini ağaç dikmekten vazgeçirmeye çalışan kadınlar, "Burası sakarlı halkının merası, biz hayvancılıktan başka geçimi olmayan insanlarız bu geniş arazinin ya istihdam yapılarak bölge halkına kazanç sağlayacak şekilde istihdam alanları oluşturulmasını ya da hayvancılıkla geçimini sağlayan tüm belde halkına bırakılmasını istiyoruz:" diye konuştu. "Eğer devlet burayı orman yapmaya kalkarsa onlar ağaç diker biz sökeriz" diyen kadınlar devletin kendilerini anlayışla karşılamalarını istediklerini söyledi.

Konuyla ilgili açıklamada bulunan Sakarlı Belediye Başkanı Hidayet Erden, halk ile devlet arasında sıkışıp kaldığını söylüyor. Arazinin devletin orman arazisi olduğunu ve tasarruf hakkının devlette olduğunu ve bu duruma karşı çıkmadıklarını söyleyen Erden, "Fakat burada kanunlar esnetilebilir beldemiz zaten geniş bir orman arazisine sahip, halkımız da yıllardır bu arazide hayvancılık yaparak geçimini sağlıyor, beldemizdeki insanların en büyük geçim aracı hayvancılık, bu arazinin orman yapılması bölge istihdamını ve hayvancılığı büyük oranda baltalar." diye konuştu.

Devletin yavaş yavaş tepki çekmeden araziyi ormanlaştırmaya çalıştığını söyleyen Erden,"Daha önce 80 dönümlük bir alanı ormanlaştırmışlardı, şimdi projede 116 dönümlük bir alan var, istihdama katkı sağlayacak bu kadar geniş bir merayı devletin yavaş yavaş pasivize etmesini anlamsız buluyorum diye konuştu. Merayla alakalı projelerini ilçe meclis toplantısında kaymakamla da paylaştıklarını ve olumlu bir tepki aldıklarını söyleyen Erden, biz bu arazinin istihdama katkı sağlamasını istiyoruz." ifadelerini kullandı.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın