Sağlık-Sen, devlet hastanesinin kapatılarak Diyarbakır Eğitim Araştırma Hastanesi'ne bağlı ek hizmet binası olarak düzenlenmesine tepki gösterdi. Hastane önünde yapılan basın açıklamasına hastane çalışanlarının yanı sıra Diyanet-Sen, Memur-Sen de destek verdi.
Diyarbakır Devlet Hastanesi'nin ek bina olarak yeniden düzenlenmesine tepki gösteren Sağlık-Sen Diyarbakır Şube Başkanlığı, Diyarbakır Devlet Hastanesi Başhekimlik önünde protesto gösterisinde bulundu.
Sağlık-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Abdulaziz Aslan, hastanenin yerinde hizmet vermesini ve çalışanların mağdur edilmemesi gerektiğini söyledi.
Aslan, şunları dile getirdi: "Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Diyarbakır Devlet Hastanesi Müstakil Baştabiplik statüsünün kaldırılarak mevcut binanın Diyarbakır Eğitim Araştırma Hastanesi ek hizmet binası olarak değerlendirilmesini, mevcut personeliyle birlikte idari mali ve tıbbi hizmet bakımından yine eğitim araştırma adıyla ve tek baştabiplik idaresi altında hizmet vermesi uygun görmüştür. Bakanlığın Eğitim Araştırma Hastanesi'ne A.I. hastane rolü biçmesini onaylıyor ve destekliyoruz. Ancak günde ortalama 5 bin poliklinik hizmeti veren, a- b- c- d ve e kategorilerinde günde ortalama 75 ameliyat yapan ilimizin en merkezi yerinde olan bu hastane fakir ve yoksul halka hitap etmektedir. Mevcut hastanenin yerinde hizmet vermesi çok daha olumlu olacağı kanısındayız."