$

Dolar

46,5052

Euro

52,9063

£

Sterlin

61,4389

Frank

57,3932

Gram Altın

6.063,5000

Bitcoin

2.906.254

$

Dolar

46,5052

Euro

52,9063

£

Sterlin

61,4389

Frank

57,3932

Gram Altın

6.063,5000

Bitcoin

2.906.254

Genel

Erzurum Büyükşehir Belediyesi 5 yılda 5 bin toplu konut inşa edecek

Erzurum Büyükşehir Belediyesi'nin kentsel dönüşüm çerçevesinde önümüzdeki 5 yıl içerisinde yaklaşık 5 bin toplu konut inşa edeceği bildiri

29.11.2010 - 17:48
cihan_
Erzurum Büyükşehir Belediyesi 5 yılda 5 bin toplu konut inşa edecek
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Erzurum Büyükşehir Belediyesi'nin kentsel dönüşüm çerçevesinde önümüzdeki 5 yıl içerisinde yaklaşık 5 bin toplu konut inşa edeceği bildirildi.

Erzurum Büyükşehir Belediyesi, Toplu Konut İdaresi ile işbirliği içeresinde şehre 5 bin yeni konut kazandıracak. Kentsel dönüşüme büyük önem verdiklerini belirten Büyükşehir Belediyesi Başkanı Ahmet Küçükler, Eski Mal Meydanı, Et ve Balık Kurumu'nun mevcut yerleşkesi ile şehrin değişik semtlerinde kentsel dönüşümü başlattıklarını ifade etti. Küçükler, TOKİ'yle arsa karşılığı konut ürettiklerini ve bunun da şehrin görselliğine zenginlik kazandırdığı dile getirdi. 2016 yılına kadar yüksek nitelikli konutların yanı sıra sosyo-ekonomik durumu iyi olmayan vatandaşlar için toplam 5 bin konut üreteceklerini anlatan Küçükler, bunların düşük fiyat ve uzun vade ile satılacağını söyledi. Eski Mal Meydanı'nda bin 120, Et ve Balık Kurumu arazisinde 2 bin konutun önümüzdeki yıldan itibaren yapımına başlanacağına değinen Büyükşehir Belediye Başkanı Küçükler, "Erzurum'da kentsel dönüşüm başarı ile devam ediyor. Şehrin gecekondu semtlerini ve görsel olarak kirliliğe neden olan Mal Meydanı'nı ıslah ettik.TOKİ ile birlikte 5 yıl içerisinde 5 bin konut üretip vatandaşlarımızı cazip ödeme koşulları ile ev sahibi yapacağız." dedi. Başkan Küçükler, belediye olarak 96 tane sosyal konut ürettiklerini, TOKİ'ye verdikleri arsalar üzerinde ise yaklaşık 350 konutun yapılarak vatandaşlara satıldığını da sözlerine ekledi.

KİRALAR YÜZDE 30 DÜŞTÜ

Erzurum'un eski emlak alım-satımı yapanlarından Rahmi Çınar, kentsel dönüşüm kapsamında TOKİ'nin, Büyüşehir Belediyesi'nin ve diğer ilçe belediyelerinin yaptırdığı konutların kira fiyatları yüzde 30 aşağı çektiğini kaydetti. Kira ücretlerinin dengelendiğini ve aşağıya çekildiğini sözlerine ekleyen Çınar, konut satışlarında ise bir değişikliğin söz konusu olmadığı görüşüne yer verdi. Erzurumluların büyük konutlara ilgi gösterdiğinin de üzerinde duran Rahmi Çınar, "Kentsel dönüşümün hayata geçirip yeni konutların yapılmasıyla kiralar çok düştü. Ancak, konut satışlarında pek değişiklik olmadı. Erzurum'da her zaman konuta talep var. Atatürk Üniversitesi'nin bulunması konut kiralarını tetikliyor. Ancak, belediyelerin ve TOKİ'nin son yıllarda yaptırdığı konutlar kira ücretlerini dengede tutuyor." şeklinde konuştu.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın