$

Dolar

46,5008

Euro

52,9153

£

Sterlin

61,4548

Frank

57,3518

Gram Altın

6.060,8100

Bitcoin

2.916.860

$

Dolar

46,5008

Euro

52,9153

£

Sterlin

61,4548

Frank

57,3518

Gram Altın

6.060,8100

Bitcoin

2.916.860

Genel

Dolmuşçuların eylemi, vatandaşı çileden çıkardı

Samsun'da hafif raylı sistemin 10 Ekim'de hizmete girmesinin ardından güzergahları değiştirilerek şehir merkezine girmeleri engellenen min

29.11.2010 - 17:24
cihan_
Dolmuşçuların eylemi, vatandaşı çileden çıkardı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Samsun'da hafif raylı sistemin 10 Ekim'de hizmete girmesinin ardından güzergahları değiştirilerek şehir merkezine girmeleri engellenen minibüsçülerin raylı sistem yolu üzerinde eylemi sürüyor. Eylem nedeniyle vatandaşlar mağdur oldu.

Samsun Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Koordinasyon Merkezi (UKOME) kararı doğrultusunda şehir merkezine girişleri engellenen dolmuş sürücüleri, sabah başlattıkları eylemi devam ettirmekte kararlı görünüyor. Atakum ve Canik ilçelerinden şehir merkezine çalışan dolmuş sürücülerinin kontakt kapatıp eylemini sürdürmesi, vatandaşı zor duruma düşürdü. Kimi vatandaş okula, kimi işine, kimi de evine gidemezken, emniyet güçlerinin sürücüleri zaman zaman ikna çabaları ise yetersiz kaldı.

Özge Aydın isimli öğrenci, eylem nedeniyle sabah stajına geç kaldığını belirterek, vatandaşın seyahat özgürlüğünün elinden alınmamasını istedi. Vatandaşın üç tane ulaşım aracından tercih hakkının kendisine verilmesi gerektiğini belirten Aydın, "İsteyen tramvayı, isyeten otobüsü, isteyen de dolmuşu kullanır. İnsanların özgür hakkını kısıtlamaya ne hakkınız var? Tramvay hattı benim evime çok uzak. Benim işi dolmuşçularla. Tramvay için jeton almak zorunda kalıyorum. Bir jeton 1,75 kuruş. Çok pahalı. Sabah 7'den 7.45'e kadar otobüs bekledim. 1 saat stajıma geç kaldım. Buraya geldim, eylem olduğunu söylediler. Bu kadar insanın mağdur etmeye, özgürlüğünü elinden almaya kimsenin hakkı yok." dedi.

Nuran Görpüz isimli ev hanımı ise 3 çocuk okuttuğunu, önceden bir dolmuşla giderken şimdi iki dolmuşla gittiklerini, bu yükü kaldıracak maddi güçlerinin olmadığını söyledi. Dolmuş hattını geri isteyen Görpüz, mağduriyetlerinin giderilmesini istiyor.

Dolmuş sürücüleri, Samsun Valiliği önünden başlattıkları eylemini, Atakum Karayolları kavşağına kadar sürdürürken, 'Ölmek var, dönmek yok, bizim ekmeğimizle kimse oynayamaz' şeklinde slogan attı. Raylı sistemin yolcu taşımasını da engelleyen dolmuş sürücüleri, ellerinde taşıdıkları 'One Minute Yusuf Ziya', 'Atakum'u böldün, ulaşımı öldürdün', 'Samsun'daki zulümden Başbakan'ın haberi yok mu' yazılı dövizlerle tepkilerini dile getirdi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın