$

Dolar

46,5070

Euro

52,9066

£

Sterlin

61,4390

Frank

57,3739

Gram Altın

6.077,0300

Bitcoin

2.917.445

$

Dolar

46,5070

Euro

52,9066

£

Sterlin

61,4390

Frank

57,3739

Gram Altın

6.077,0300

Bitcoin

2.917.445

Genel

Besicilere uyarı: Ceza almamak için hayvanlarınızı kaydettirin

Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu kapsamında küçük ve büyükbaş hayvanların kayıt altına alınması zorunlu hale geldi.

29.11.2010 - 18:46
cihan_
Besicilere uyarı: Ceza almamak için hayvanlarınızı kaydettirin
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu kapsamında küçük ve büyükbaş hayvanların kayıt altına alınması zorunlu hale geldi. Hayvanlarını kayıt altına aldırmayan yetiştiriciler, 14 Aralık'tan itibaren cezai yaptırımlarla karşı karşıya kalacak.

5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu 14 Aralık'ta yürürlüğe girecek. Kanun hayvan yetiştiricilerine yeni bir takım cezalar öngörüyor. Mevcut yasal düzenlemede hayvan sahiplerinin işletmelerdeki hayvan sayısında meydana gelen her türlü değişikliği (alım, satım, ölüm, doğum) il ve ilçe tarım müdürlüklerine bildirilmesini zorunlu kılıyor. Ancak, yasal düzenleme bildirim yapmayana bir cezai müeyyide içermediğinden pratikte uygulanamıyordu. Gelecek ay yürürlüğe girecek olan 5996 Sayılı Kanun ile yasal süresi içinde bildirim yapmayan yetiştiriciler ciddi para cezalarına maruz kalacak.

Sakarya Tarım Müdürlüğü'nden yapılan açıklamaya göre, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı'nın işletmesinde hayvanları güncel olmayan vatandaşların cezai müeyyide ile karşı karşıya kalmaması için kanunun yürürlüğe gireceği 14 Aralık'a kadar her yaştan hayvan kaydını serbest bıraktı.

Bu uygulama ile hayvancılık işletmelerinde bulunan, çeşitli nedenlerle kulak küpesi uygulanmamış ve kayıt altına alınmamış hayvanlara küpe takılarak hayvanların tamamının kayıt altına alınması amaçlanıyor.Mevcut uygulamada sadece 20 günlükten küçük hayvanlar kaydedilebiliyordu. Kayıt serbestîsi 13 Aralık'ta sona erecek. 14 Aralık tarihinden itibaren işletmesinde doğan, ölen, alınan ya da satılan hayvanı yasal süresi içinde bildirmeyenlere 500 TL para cezası kesilecek. Yetiştiricilerin doğum bildirimlerini 20 gün, alım satım işlemlerini 7 gün, ölüm ya da işletmede kesimleri 30 gün içinde bağlı bulunduğu İlçe Müdürlüğü'ne bildirmesi gerekiyor.

KAÇAK KESİMİN CEZASI 10 BİN LİRA

Aynı kanun belgesiz ve tanımlanmamış hayvan kesen mezbaha ve kombinalara uygulana para cezasını da 5 bin liradan 10 bin liraya çıkarıyor. Ayrıca tanımlattırılmamış (küpelenmemiş) sığır koyun ve keçiler, nakil sırasında yakalanırsa tüm masrafları hayvan sahibi tarafından karşılanmak suretiyle hayvanlar kesime sevk edilerek hayvan sahibine teslim edilmesi hükmü getiriliyor. Yetiştiricilerin mağdur olmaması için işletmesinde bulunan tüm hayvanlara kulak küpesi uygulatıp kayıt altına aldırması gerekiyor. Cezai müeyyide sadece büyükbaş hayvan işletmelerini değil koyun keçi işletmelerini de kapsıyor.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın