$

Dolar

46,4659

Euro

53,1301

£

Sterlin

61,5718

Frank

57,4290

Gram Altın

6.247,7800

Bitcoin

3.002.082

$

Dolar

46,4659

Euro

53,1301

£

Sterlin

61,5718

Frank

57,4290

Gram Altın

6.247,7800

Bitcoin

3.002.082

Genel

İzmir Büyükşehir üreticilerden 110 ton mandalina alıp okullarda dağıtacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi Seferihisar, Özdere, Gümüldür, Ürkmez ve Doğanbey'deki mandalina üreticilerine destek kararı aldı. Bu sezon ür

27.11.2010 - 13:06
cihan_
İzmir Büyükşehir üreticilerden 110 ton mandalina alıp okullarda dağıtacak
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

İzmir Büyükşehir Belediyesi Seferihisar, Özdere, Gümüldür, Ürkmez ve Doğanbey'deki mandalina üreticilerine destek kararı aldı. Bu sezon ürünlerin bol ve maliyetin yüksek olması sebebiyle sıkıntı çeken üreticilerin yardım talebine cevap veren belediye, bölgedeki kooperatiflerden 110 ton mandalina alarak, belirlenecek okullarda öğrencilere dağıtılacak.

Seferihisar Tarımsal Kalkınma Kooperatifi (SEFEKO) üyelerinden üretici Hamdi Uğur, bu sene çok ürün aldıklarını fakat ama bolluktan dolayı fiyatların aşağıya çekildiğini söyledi. Uğur, "Kooperatif olarak ciddi teknolojik yeniliklerle tekrar aktif bir hal kazandık. Bu süreçte bize verilen destekler büyük teşvik oluyor." dedi. SEFEKO Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Uyan ise, "Üyelerimiz sıkışık durumdaydı. Diğer başkanlardan da öncülük yapmaları için destek bekliyoruz." şeklinde konuştu. Kiraz ilçesi ve Afyonkarahisar'dan yevmiyeyle çalışmak için Seferihisar'a gelen ve günde ortalama 8 saat mandalina toplayan işçiler de para kazanmaları için yerel yönetimlerin toplu alım yapmasının önemine değindi. Günlüğü ortalama 20 liraya çalışan işçiler, alımlar sürdüğü müddetçe yaklaşık üç ay devam eden sezonda Seferihisar'da kalarak mandalina keseceklerini söyledi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın