$

Dolar

46,4684

Euro

53,2849

£

Sterlin

61,4394

Frank

57,5318

Gram Altın

6.273,5600

Bitcoin

2.982.441

$

Dolar

46,4684

Euro

53,2849

£

Sterlin

61,4394

Frank

57,5318

Gram Altın

6.273,5600

Bitcoin

2.982.441

Genel

Öcalan: 1 Mart'a kadar çözüm olmazsa aradan çekileceğim

Terör örgütü PKK'nın lideri Abdullah Öcalan, 1 Mart'a kadar görüşmelerin sonuç vermesi halinde anlamlı bir barışa ulaşılabileceğini, aksi

26.11.2010 - 17:11
cihan_
Öcalan: 1 Mart'a kadar çözüm olmazsa aradan çekileceğim
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Terör örgütü PKK'nın lideri Abdullah Öcalan, 1 Mart'a kadar görüşmelerin sonuç vermesi halinde anlamlı bir barışa ulaşılabileceğini, aksi takdirde kendisinin aracılıktan çekileceğini söyledi.

Tutuklu bulunduğu İmralı Adası'nda avukatlarıyla görüşen Öcalan, bir önceki görüşmesinde sert sözlerle eleştirdiği Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Baydemir'le ilgili herhangi bir değerlendirmede bulunmadı. Öcalan, Baydemir'in diğer belediye başkanlarıyla birlikte demokratik özerklik konusunda çalışmasını istedi.

ANF'de yayınlanan görüşme notlarına göre, Öcalan son bir aydır kendisiyle herhangi bir görüşme yapılmadığını söyledi. Kendisinin devlet ile PKK arasında bir aracı olduğunu savunan Öcalan, özetle şu görüşleri dile getirdi: "1 Mart'a kadar bir sonuç çıkması lazım. Bu tarihe kadar görüşmeler sonuç verirse, ben buna kutsal barış, büyük barış derim. Yoksa daha kötü bir süreç başlayabilir. 1 Mart'a kadar görüşmelerden anlamlı bir barış çıkmazsa ben bu aracılıktan çekilirim. Karışmayacağım onlara. Sıfıra doğru geri sayım başladı. Devlet benimle barış için görüşüyor. Fakat hükümet henüz kararını vermemiş. Devlet adına benimle görüşenler beni anladı."

"TÜRKİYE IRAKLAŞABİLİRDİ"

ANF'de yayınlanan görüşme notlarına göre Öcalan, Türkiye'nin Iraklaşabileceği iddiasında bulunuyor. Öcalan'ın şöyle dediği belirtiliyor: "Türkiye Iraklaşabilirdi, ama bunu ben engelliyorum. Sayın Erdoğan'dan, Başbakan'dan bir tek şunu istiyorum, Meclis'ten bir barış kararı çıkarsın yeter. Ondan sonra her şey çözüm yoluna girer. Devlet ve ordu çözüm istiyor, AKP çözüm istemiyor, çözüme hazır değil. AKP başka şeyler peşinde. Kendi hegemonyasını her alana inşa ediyor. AKP'nin gelişiyle hem ordu hem devlet ikiye bölündü. Önümüzde üç ay var. Barış olmaz ve savaş hatta bir toplumsal savaş gelişirse, herkes, bölgedeki, Diyarbakır'daki STK'lar da etkilenirler. Herkes altında kalır bu işin."

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın