Çetin, makamında düzenlediği basın toplantısında, Türk Eczacıları Birliğinin, perşembe gününden itibaren Medula Provizyon Sistemi'nde kendilerinin de hissettiği performans problemiyle ilgili açıklamaları nedeniyle toplantı düzenleme ihtiyacı hissettiklerini söyledi.
SGK'nın tüm işlemlerinin yürütüldüğü sistemlerinin, 24 saat konusunda uzman kişilerce izlendiğini vurgulayan Çetin, ancak sisteminin çok büyük bir işlevi yerine getirdiğine ve yaklaşık 20 bin eczanede yaklaşık 70 bin bilgisayar üzerinden ortaya çıkan bir işlem yüküyle karşı karşıya bulunduğuna dikkati çekti.
Sistemin perşembe günü, hafta içinde ve bugün itibariyle herhangi bir çökme durumuyla karşı karşıya kalmadığını vurgulayan Çetin, ''Normal günlerde ve hafta içinde ortalama 1 milyon 200 bin adet reçete girişi yapılıyor. Bizim de performans problemi izlediğimiz perşembe günü ise 1 milyon 129 bin, dün de 1 milyon 44 bin reçete girişi yapılmış'' dedi.
Çetin, ''Arkadaşlarımız çalışmalarını tamamladığında, umut ediyorum, pazartesi sabah saatlerinden itibaren performans problemi de giderilmiş olarak hizmet vermeye devam edeceğiz'' diye konuştu.
Teknik ekiplerinin performans problemini hissettiğinden beri bunu çok yakından takip edip sorunu gidermek üzere her türlü çalışmayı yaptıklarını ifade eden Çetin, ''Bu tür problemler yaşandığında yerimizde oturmuyoruz, sahada oluyoruz. Üzerimize düşeni yaptığımızı düşünüyoruz. Bu kadar yerilmeyi hak etmiyoruz'' diye konuştu.
Hüseyin Rahmi Çetin, şunları kaydetti:
''Sistemimizde hiçbir şey yoktur, olmamıştır demeye çalışmıyoruz. Performans probleminin yaşandığı dönemlerde bunun eczacılara yansıması şudur, biz sistemlerimizde belirli bir dönem normal akış olmakla birlikte perşembe gününden itibaren 4-5 dakikada bir artış periyodu hissetmeye başladık. Eczacıların bu sorgulamaların geri dönüş sürelerinde yaşanan artış nedeniyle o ana denk geldiklerinde sistemin çok ciddi yavaşladığını, ancak bir sonraki tıkta sistemin rahatladığını muhtemelen görüyorlardır. Eczacılarımızdan, bu tür dönemlerde biraz daha sabırlı olmalarını rica ediyorum.''
Bu tür performans problemlerinin bütünüyle üstesinden gelmenin mümkün olduğunu düşündüklerini ifade eden Çetin, şöyle konuştu:
''Parametrik anlamda çok farklı sonuçlar ortaya çıkabilecek kadar dağınık yapılarda bir kapalı sistem oluşturmanın doğru olabileceği düşüncesiyle, uzunca bir süredir çalışma yapıyoruz. Bu çalışmayı yakın zamanda paylaşacağız. Medula Sistemi'nin İlaç Takip Sistemi ile entegre kullanımını sağlayacak bir altyapı sunulması söz konusu olacak. Bu tür problemlerin çok aza indirileceği, çok daha güvenle takip edilecek bir sistem olacağını düşünüyoruz.''
Eczacılar, Pazartesi günü 'Medula' sıkıntısından endişe ediyor
Günlerdir eczanelerde hastalara ve eczacılara sıkıntı yaşatan 'Medula' isimli bilgisayar programındaki sorun, hafta sonunda yaşanan sakinlik nedeniyle çözüldü. Eczacılar, Pazartesi günü yeniden sorunun yaşanıp yaşanmayacağı konusunda endişeli.
Hafta başından bu yana hastalara ilaç dağıtımında eczacılar tarafından kullanılan 'Medula' isimli bilgisayar programında yaşanan problem nedeniyle birçok hastaya ilaç verilememişti. İlaçların verilememesi nedeniyle eczacılar ve hastalar mağdur olmuştu.
Bugün hafta sonu olması nedeniyle sistemde geçici bir rahatlama yaşandı. Hasta sayısının az olduğu Cumartesi günü eczacılar, önceki günlere nazaran daha rahat çalıştılar. Hastalara ilaç verme konusunda herhangi bir problem yaşanmadı.
Hafta içi hastalara ilaç vermede büyük sıkıntı yaşadıklarını belirten eczacı İsmail Soylu, "Bugün hafta sonu olduğu için bir yoğunluk yok. Ancak, hafta başında neler olacağını bilmiyoruz. Sistemin çalışıp çalışmadığı hafta başında belli olacak. Bugün hafta sonu olduğu için vatandaşlar eczaneye gelmedi ve sistem düzgün çalıştı." dedi. Hastalara ilaç verilirken iki programdan yararlandıklarını anlatan Soylu, "Birincisi ilaç takip sistemi, ikincisi ise reçete kayıt programı. Hafta içi gün boyunca bir program çalışırken diğeri çalışıyor. Diğeri çalışırken ötekisi çalışmıyordu. Biz vatandaşı mağdur etmemeye çalıştık. Ama aralarında mağdur olanlar vardı." ifadelerini kullandı.
Sistemde 4 gündür ciddi bir şekilde sorun yaşandığını ancak her gün birkaç saatliğine de olsa sorunun tekrarlandığına dikkat çeken eczacı Serdar Aktaş, "Bilgisayar programındaki arıza sadece bu hafta ile alakalı değil. Devamlı kopmalar oluyor. Hemen hemen hemen her gün bağlantı olmuyor ve hastalar ilaçlarını alamıyor. Ancak bu hafta devamlı sistemde problem yaşandı. Bu hafta bir gün içerisinde verdiğimiz ilaç sayısı 6-7'yi geçmedi." diye konuştu.