$

Dolar

46,6287

Euro

53,0267

£

Sterlin

61,5700

Frank

57,5308

Gram Altın

6.020,8900

Bitcoin

2.717.799

$

Dolar

46,6287

Euro

53,0267

£

Sterlin

61,5700

Frank

57,5308

Gram Altın

6.020,8900

Bitcoin

2.717.799

Sağlık

Fazla araba kullanmak kanser yapıyor

Bilim adamları tarafından yapılan bir araştırmaya göre, çok fazla araba kullanmanın cilt kanseri riskini artırabileceği belirtiliyor.

10.05.2010 - 08:51
Timeturk Editör
Fazla araba kullanmak kanser yapıyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

The Journal of the American Academy of Dermatology dergisinde yayınlanan ve Saint Louis Üniversitesi Tıp Okulu'nda yatan yaklaşık bin 50 hasta arasında, yüzde oluşan cilt kanserinin daha çok sol tarafta oluştuğu belirlendi. Araştırmacılar, bunun araç kullanırken yüzün sol yanının güneşe maruz kalmasından kaynaklandığını belirttiler.

Bunun da ötesinde, bulguların erkekler için çok önemli olduğu kaydedildi.

Güneşe maruz kalmanın birikmiş etkisinin yıllar geçtikçe ortaya çıkacağını ifade eden araştırmacılar, sürücülerin güneşe maruz kaldıkları miktarın farkında olmaları gerektiğini söylediler. Profesyonel sürücülerin eldiven, gözlük gibi uygun güvenlik ekipmanları kullandığını söyleyen araştırmacılar, bu listeye güneş kremlerinin de eklenmesi ve koruyucu olarak sürülmesi gerektiğini açıkladılar.

zaman

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın